Mediabox Next arc active message

• 22 april 2019
  • 22 Reacties
  • 1101x Bekeken

Hoi peeps,

Ik heb net de mexiabox next ik heb deze. Op mijn Philips TV aangesloten en aan de tv hang een soundbar van Samsung. Het geluid gaat via ARC. Nu gaat elke 10 minuten ongeveer en message op de tv met arc active ik krijg het niet weg. Iemand enig idee.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

22 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Misschien even kijken door op de homeknop dan tandwiel rechts en dan naar tabblad beeld en geluid. Daar moet een optie staan voor dit probleem.
Reputatie 7
Badge +26
Dit lijkt me een melding van je tv of soundbar. Zit je HDMI kabel goed vast? Draai hem eens om of probeer een andere kabel.
Kabel het ik geprobeerd om te veranderen andere ingang niks. Bij de vorige box had ik dit niet. Dat vindt ik dus raar
Reputatie 7
Badge +26
Misschien dat @Michael Ziggo dit morgen even kan oppakken en kijken wat het is
Heeft Micheal al de mogelijkheid gehad om hier naar te kijken.?
Reputatie 7
Badge +26
Ik ga even voorleggen bij een moderator😊
Reputatie 7
Hoi @RemyEgberts,

Deze melding komt niet van de Next maar van je televisie of van de soundbar. Daarom is de tip van Steefb over de HDMI wel een goede, wil je dat eens proberen?
Tuurlijk ga ik doen. Alleen het vreemde is dat ik dit nooit bij de horizon box had. Maar ga zo even proberen
Reputatie 7
Heb je de soundbar via HDMI/ SPDIF aangesloten?

Als je geen HDMI kabel voor input vanuit je geluidssysteem hebt aangesloten maar via optisch/SPDIF, dan kan je ARC op je tv uitschakelen.
Via hdmi in de arc gat van de tv aangesloten. Ik moet nog even stekkers enzo veranderen als ik thuis ben
Hoi nieuwe hdmi kabel geprobeerd andere ingangen nog steeds hetzelfde probleem. Nogmaals bij de horizon box hier nooit problemen mee gehad. Nu wel dat is het vreemde.
Reputatie 1
Badge
@RemyEgberts @Michael Ziggo
Ik heb het probleem dat alles via de ARC manier is aangesloten de soundbar elke 14-20 seconden een soort puls krijgt alsof hij wordt aangezet via ARC aansturing.
Via optical geen probleem.
Ga nu in ieder geval ook een andere HDMI proberen om te zien of dat wat uithaalt.
Ik heb zelf het idee dat de box toch een soort van 'line-check' doet om te zien of de verbinding er nog is...
Zelf heb ik dit probleem bij de XL nooit gehad, lijkt dus in dit geval ook vanuit de Next gestuurd te worden...
We wachten af en als er iemand tips of truucs heeft dan hoor ik dat graag.
Hoi, ik merkte dat ook bij de chrome cast. Of als ik via computer een film stream de de arc actief ook op het beeld kwam. Hierop haalde ik de mediebox er Helemaal af en heb ik geen melding meer ontvangen. De mediabox next is dus zeker de gene die dit veroorzaakt
Hoi,

ik heb sinds een week de nieuwe box met dezelfde configuratie en klacht. Had het hiervoor met de Horizon ook niet. Ik verdenk toch echt de software in de nieuwe box ipv mijn eigen spullen.

Mvg

Piet
@Michael Ziggo
Gaat ziggo iets doen aan dit probleem? Aangezien ik niet de enigste ben.
Reputatie 7
Willen jullie de Next eens in eco-standby zetten, vervolgens de Next in standby zetten en vervolgens switchen naar bijvoorbeeld de Chromecast of het andere gewenste apparaat? Dan zouden jullie de melding niet meer moeten krijgen. Klopt dit?

Mocht dit het probleem oplossen, willen jullie dan eens qua energiestanden de middelste proberen? Op die manier hebben we de gewenste informatie en kunnen we dit uitzetten.
@Michael Ziggo
Ik heb de box in eco staan altijd. Heb het net op de chromecast gezet en de box uit gezet. Hier heb ik voor zo ver ik kon zien geen melding gekregen. Ik zal vanavond via de chromecast en film kijken en de box uitzetten en kijken of het echt niet komt.
@Michael Ziggo
Deze box werkt heel vreemd. Ik kijk nu via de de chromecast met mijn pc een FILm. De box stond aan. Ik kreeg de melding. Nu wordt het vreemd. Ik zet de box uit de box sluit mijn tv uit zet mijn soundbar uit. Ik zet de tv weer aan film gaat verder alleen de soundbar maakt geen connectie meer en verbindt niet met de tv. Wat is hier aan de hand?
@Michael Ziggo al enig idee?
Reputatie 7
Hoi @RemyEgberts,

Zet je de box gewoon met de rode knop uit? Dan zou alles tegelijk uit moeten gaan en dan kan het even duren voordat iets direct weer aangaat. Het lijkt me sterk dat de box zorgt dat jouw soundbar niet meer verbindt met de tv.. Anders kan je HDMI-CEC eens uitzetten.
Klopt dat bleek eenmalig te zijn. Wel heb ik een aantal keer geprobeerd met de ziggo box uit. Film kijken met soundbar via chromecast geen melding. Film kijken met chromecast en box aan wel melding.
Ik krijg ook regelmatig deze melding.
Ik krijg sinds een tijdje ook de audio via ARC niet meer aan de praat.

Mn 2.1 set schakelt sinds een tijdje naar Optical - terwijl hij vroeger altijd naar ARC schakelde.
Niets veranderd aan de setup.
Met oude horizon box nooit gehad en voorheen werkte het met de Next (meestal) ook goed.

Ik vermoed dat er toch iet niet goed gaat met het audio signaal (dat ik op digital heb staan) dat via HDMI naat de TV gaat. De TV krijgt het niet meer doorgestuurd naar de audio set (via ARC-HDMI aansluiting).