Beantwoord

Mediabox Next alles werkt echter geen ontvangst van geen enkele TV zender

• 16 mei 2019
  • 46 Reacties
  • 1671x Bekeken

Toon eerste bericht

46 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@KBX458 Heel misschien is de volgende mogelijkheid nog een oplossing met de Next aan.
Vallende onder de noemer: niet geschoten is altijd mis.

Het schijnt effect te hebben als je Next inmiddels in Mijn Ziggo staat, om de zenders Opnieuw op te halen in Mijn Ziggo.
Normaal zou het dan binnen 15 minuten gefikst moeten zijn, maar gisteravond werkte het wel na een uur bij iemand anders.

Ga naar Mijn Ziggo en naar Producten.
Scroll iets naar beneden en klik onder de Next op: Zenders en pincode herstellen
Klik op de volgende pagina onder Zenderaanbod ophalen op Opnieuw ophalen.
Reputatie 6
Badge +15
@Be rt ik ga dat zeker proberen. Alle pakketten zijn nog niet op orde (inclusief zenders).
Daarom wacht ik nog even, want ik wil niet de hard aan het probleem werkende mensen voor de voeten lopen. Wie weet wat ik veroorzaak als ik de zenders opnieuw ophaal.😁
Ik ga zo eerst een eenvoudige, doch voedzame maaltijd tot mij nemen, om daarna eerst het journaal en een vandaag te bekijken. 😉Daarna het experiment.
Update volgt.
Reputatie 6
Badge +15
Wel, @Be rt , alles geprobeerd en kan slechts concluderen dat de Next nog niet is geactiveerd. Een programma terugkijken lukt, live tv niet.
Op de oude horizon werkt alles als vanouds, dus zal ik die overbrugging blijven gebruiken.

In mijn ziggo staan alleen 77 zenders i.p.v. het max pakket. In de oude situatie werkt het complete zenderpakket (gelukkig) wel!
Movies en serie XL heeft op de next plaatsgemaakt voor de L versie.
Op de oude box is on demand en dus ook MS XL, geheel verdwenen.
Geen ramp. GOT heb ik alleen de 1e aflevering gekeken. De rest bewaar ik toch voor als de next goed werkt.😊
Kijken hoe het morgen verloopt. Het activeren is blijkbaar toch ingewikkelder dan verwacht.
Reputatie 6
Badge +15
UPDATE
Gisteravond omstreeks 21.20 uur viel het signaal van de MB XL weg.
Omgeschakeld naar de Next.
Inmiddels staan Film 1 en Ziggo sport totaal vermeld in Mijn Ziggo sinds vanmorgen 07.30 uur na opnieuw ophalen zenders.
MS XL staat eveneens vermeld, maar wordt nog niet ontvangen.
Live tv is nog niet actief. Dit ondervang ik door kort na aanvang van een programma gebruik te maken van replay.
De vermelding van het aantal zenders blijft nog hangen op 77.

Het is duidelijk dat er nog steeds aan wordt gewerkt om alles werkend te krijgen.
Zal straks nogmaals de zenders opnieuw ophalen.

P.S. Als men het wenselijk vindt dat over dit onderwerp een separaat topic moet komen dan hoor ik het wel.
1,5 uur geleden werd ik gebeld door Aurion van der Meer. De heer Van der Meer is wat mij betreft zijn gewicht in goud waard. Hij eigende zich het probleem toe en heeft mij afgelopen week ook een aantal keren gebeld met allerlei vragen om tot een oplossing te komen. Ondanks dat minimaal 25 Ziggo medewerkers die inmiddels met mijn probleem zijn bezig geweest telkens aangaven dat alles goed geregistreerd stond in de achterliggende systemen, blijkt er nu toch in een achterliggend systeem van een achterliggend systeem (een systeem dat overigens niet zichtbaar lijkt te zijn voor Ziggo medewerkers van de klantenservice) een probleem te zijn gevonden.

Toen de heer Van der Meer mij belde werkte Nederland 1, 2 en 3 ineens. Tijdens ons gesprek werkte plotseling ook de ontvangst van alle andere zenders. De 3de monteur voor aanstaande vrijdag is daarom geannuleerd.

Wel werd ik voor de volledigheid nog even geïnformeerd over de aankomende prijsstijging. 😱 Ik zal de rekening van alle doktoren en psychologen die ik nodig heb gehad naar aanleiding van alle commotie daarbij maar voor eigen rekening nemen. 🤒 😉Desalniettemin heeft Ziggo mij op een andere manier gecompenseerd waarover ik alleen maar tevreden kan zijn. Het is vervelend geweest voor beide partijen maar ik heb er weer vertrouwen in en dat is het belangrijkste.

Het enige dat ik nu nog graag zou willen is een 2de Mediabox Next zodat ik op een andere TV hier in huis ook gebruik kan maken van de nieuwe mogelijkheden.

Mag ik jullie bedanken voor het meedenken en jullie support?
Reputatie 6
Badge +15
UPDATE 2 13.00 uur
naam pakket is veranderd in internet max en tv max next
aantal zenders verhoogd van 77 naar 80 +
Film 1 en Ziggo sport totaal zijn nu zichtbaar in de achtergrond.
Sport is te bekijken via replay, Film 1 niet.
Nog geen vermelding M&S XL op tv, wel in mijn ziggo
Nog geen live tv
Zenders diverse keren opnieuw opgehaald en Next vers opgestart
De activering lijkt dus complexer dan gedacht.
Zojuist wél de retourdoos ontvangen voor de oude mediabox.
Reputatie 7
Badge +35
@Erik2019 Dank voor je update en veel kijkplezier gewenst.☺
Reputatie 6
Badge +15
UPDATE 3 16.40 uur FINALE

Ik kreeg van @Mark Ziggo een kwartiertje terug telefoon. Alles zou moeten werken. En hij had gelijk. Live TV werkte.... dus mooi niet. Maar.......stom, stom, stom........dan moet je natuurlijk wel óók de coaxkabel inpluggen. Dat had ik uit de gebruiksaanwijzing niet kunnen opmaken en had me gefocused op de UTP kabel. De coaxkabel lag op 20 cm afstand van de Next; inpluggen en voilá. Kortom, hier draait nu alles zoals het behoort.
Weer een bewijs hoe men al ziende toch blind kan zijn. Tunnel effect? 😊
Reputatie 7
Badge +35
@KBX458 Veel kijkplezier gewenst.☺

(Hieruit blijkt weer dat de eerste vraag bij geen of slecht beeld eigenlijk altijd moet zijn:
kijk je kabels en stekkers eens na of haal ze eens los en maak ze weer goed vast.
Ik heb verzuimt die je te stellen ervan uitgaande dat je dit enz. enz. enz.
Maar troost je, hier is het ook een keer gebeurd.🤔
Les 1 voor mij, nooit ergens van uit gaan.)
Hallo
Heb de Next box vandaag geprobeerd aan te sluiten!
vanaf 1200 uur
Niets lukt en, uiteindelijk twee x contact met Ziggo
bij de tweede keer kwamen ze erachter dat er een coax rood/rood naar het modem (connectbox) moet om internet te krijgen
dit is gelukt
maar geen tv steeds foutmelding CS1002
uiteindelijk na uren reset en weer opnieuw en weer reset en weer opnieuw, de /Next ,(NIKS) afgekoppeld en de Horizon XL weer aangesloten met een coax vanaf het aansluitpunt en een HDMI naar de tv
en ja hoor internet en tv werkt (voor hoelang) weet ik niet.
Als het te lang duurt neem ik weer contact op om een oplossing met de mededeling dat een deel van de abonnement kosten waarvan ik geen gebruik heb kunnen maken niet betaald zullen worden
Update
Alles opnieuw aangesloten en het werkt hoera
@Mark Ziggo Hier exact hetzelfde probleem. Sinds 8 mei al problemen om de next te activeren
Zou jij hier eens naar kunnen kijken
Reputatie 4
Badge +3
@Erik2019

Jeetje wat een verhaal. Hier moet je echt een dosis geduld voor moeten hebben gehad. Heel veel kijkplezier met je Next. Uiteraard van Ziggo heel netjes dat je een compensatie heb gekregen dat mag ook wel eens gezegd worden.
Reputatie 7
@Mark Ziggo Hier exact hetzelfde probleem. Sinds 8 mei al problemen om de next te activeren
Zou jij hier eens naar kunnen kijken

In de administratie lijkt alles (eindelijk) goed sinds afgelopen maandag, 3 juni rond 19:15. Kun je de Mediabox Next eens resetten op de volgende manier?

Let op: de eerste installatie kan na deze reset alléén bekabeld voltooid worden, via wifi is dit niet meer mogelijk! Na de installatie kun je wel weer via wifi verbinden.

• Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem
  • Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
  • Zet de box weer aan en houd de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant tegelijk circa 10 seconden ingedrukt
  • Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm
Werkt dit niet? Dan ben ik erg benieuwd naar de foutmelding die jouw Next nu nog in beeld geeft.
Hij geeft nog steeds aan, abonneren op deze zender. Echt een foutmelding geeft hij verder niet.

Ook geeft hij bij diagnostiek aan "niet geactiveerd". Ik weet niet of het een probleem geeft maar mijn Horizon box doet het nog wel steeds, deze heb ik gisteren uit de retourdoos gehaald om te checken. Opnemen e.d. werkt niet, maar gewoon tv kijken wel.

Reputatie 6
Badge +15
De Next heeft men misschien vergeten te activeren? Iedereen ziet wel eens iets over het hoofd. 😉 Of het proces nog niet volledig doorlopen.
Ze zeggen telkens dat alles goed staat en geactiveerd is, ook zijn ze al bezig vanaf 8 mei dus dat het proces nog niet volledig is doorlopen gaat helaas niet op.😭
Reputatie 6
Badge +15
Als de oude mediabox nog (gedeeltelijk) geactiveerd is, dan klopt er iets niet.
@Mark Ziggo zei al:In de administratie lijkt alles (eindelijk) goed sinds afgelopen maandag, 3 juni rond 19:15.
Ik doe ook ff zo: 😭 Gedeelde smart zullen we maar zeggen.
Na 5 uur bellen, 2 monteurs verder en 2 next boxen, heb ik eindelijk weer beeld. Vandaag (eigenlijk gisteravond) de 2e monteur over de vloer gehad, deze was zo klaar, begon gelijk te bellen met een monteurslijn waar ze wel snappen waar je het over hebt. Alles stond goed in het systeem, abonnement gerefrehed op de next box en binnen 10 seconden weer beeld. Ahhhhh dat je daar ruim een maand op moet wachten, 10 telefoontjes verder waar ze het allemaal niet snappen. Dat de mediabox xl ook nog werkte snapte niemand, deze stond niet meer in mijn Ziggo, blijkbaar hadden ze hem wel uit mijn systeem gehaald maar nooit echt afgemeld. Cadeautje van Ziggo zei de monteur al Haha. Nu hopen dat hij het deze keer langer volhoudt dan 3 dagen.
Reputatie 6
Badge +15
Foutje, bedankt, zullen we maar zeggen. 😉

Veel kijkplezier en....als er weer problemen zijn, meld je dan maar weer hier.

Reageer