Beantwoord

Mediabox Next alles werkt echter geen ontvangst van geen enkele TV zender

  • 16 mei 2019
  • 46 Reacties
  • 1585x Bekeken

Op 8 mei heb ik de nieuwe Mediabox Next ontvangen. Intussen heb ik zo'n beetje heel Ziggo aan de lijn gehad en ben ik drie mediaboxen verder en is er net meer dan twee uur een monteur langsgeweest. De box heeft meerdere harde en soft resets gehad ook heeft er viaMijn Ziggo meerdere keren een refresh plaatsgevonden. De box is ook gewoon zichtbaar in MijnZiggo. Helaas hebben alle inspanning tot dusver niet tot resultaat geleid.

De monteur heeft alle binnenbekabeling gecontroleerd. Alles schijnt prima te zijn. Het lijkt een administratief probleem. Ook de area code is gecontroleerd.

De Mediabox Next geeft helaas alleen aan dat wij op geen enkele zender een abonnement hebben. Ook niet op Nederland 1, 2 en 3 alsook Ziggo Sport. Dit zouden kanalen moeten zijn die iedereen standaard zou moeten ontvangen onafhankelijk van het type abonnement. Wij hebben echter het Ziggo Complete pakket. Verder werkt Netflix prima alsook Movies & Series.

Heeft iemand nog een idee hoe dit probleem op te lossen? @Markziggo heb jij wellicht een idee?
icon

Best beantwoord door Erik2019 21 mei 2019, 13:05

1,5 uur geleden werd ik gebeld door Aurion van der Meer. De heer Van der Meer is wat mij betreft zijn gewicht in goud waard. Hij eigende zich het probleem toe en heeft mij afgelopen week ook een aantal keren gebeld met allerlei vragen om tot een oplossing te komen. Ondanks dat minimaal 25 Ziggo medewerkers die inmiddels met mijn probleem zijn bezig geweest telkens aangaven dat alles goed geregistreerd stond in de achterliggende systemen, blijkt er nu toch in een achterliggend systeem van een achterliggend systeem (een systeem dat overigens niet zichtbaar lijkt te zijn voor Ziggo medewerkers van de klantenservice) een probleem te zijn gevonden.

Toen de heer Van der Meer mij belde werkte Nederland 1, 2 en 3 ineens. Tijdens ons gesprek werkte plotseling ook de ontvangst van alle andere zenders. De 3de monteur voor aanstaande vrijdag is daarom geannuleerd.

Wel werd ik voor de volledigheid nog even geïnformeerd over de aankomende prijsstijging. 😱 Ik zal de rekening van alle doktoren en psychologen die ik nodig heb gehad naar aanleiding van alle commotie daarbij maar voor eigen rekening nemen. 🤒 😉Desalniettemin heeft Ziggo mij op een andere manier gecompenseerd waarover ik alleen maar tevreden kan zijn. Het is vervelend geweest voor beide partijen maar ik heb er weer vertrouwen in en dat is het belangrijkste.

Het enige dat ik nu nog graag zou willen is een 2de Mediabox Next zodat ik op een andere TV hier in huis ook gebruik kan maken van de nieuwe mogelijkheden.

Mag ik jullie bedanken voor het meedenken en jullie support?
Bekijk origineel

46 Reacties

Reputatie 6
Badge +14
Ben je een volledig nieuwe abonnee of beschik je nog over de mediabox XL?
Bedankt voor je reactie!

Ik ben al jaren klant en had een Alles in 1 Plus abonnement. Ik maakte daarbij nog altijd gebruik van twee Humax recorders omdat er zoveel problemen waren met de Mediabox XL en daarnaast de Mediabox XL bijna 60 watt aan stroom verbruikt in standy by stand.

Het abonnement is gewijzigd naar Ziggo Complete zodat ik op de veel zuinigere Mediabox Next kon overstappen.

Mijn Ziggo geeft nu ook aan dat ik het "Internet Complete en TV Complete Next" pakket heb.
Reputatie 7
Badge +35
Het kan tot 3 dagen duren voor de Next is geactiveerd na ontvangst.
De registratie in de achtergrond loopt hopeloos achter, op dit moment.
Wacht even een paar dagen af en later kan een Ziggo moderator mogelijk na de registratie nog een extra schop geven in het activatie proces.
Reputatie 6
Badge +14
Ik heb de Next sinds dinsdag 14 mei aangesloten en de activatie lijkt maar niet te lukken.
Ik kan zien in mijn ziggo dat er wijzigingen worden aangebracht, maar tv zenders komen niet door. Ook de andere mogelijkheden behorend bij het abo werken nog niet. Ik heb dit opgelost door de mediabox xl te blijven gebruiken, door de hdmi stekker uit de Next te halen en in de xl te pluggen. Zodoende kan ik nog van alle mogelijkheden van het abonnement gebruik maken. Zodra de xl ophoudt te werken, is het een kwestie van de hdmi van box verwisselen.
Het is niet de ideale situatie, maar roeien met de riemen die je hebt.
Voor zover ik heb kunnen achterhalen kampt men met netwerkstoringen.
Maar.... ik zou het net als jij op prijs stellen als een moderator hier zijn licht over laat schijnen.
Bedankt voor je antwoord!

Ik weet dat het activatie proces achterloopt. De eerste box was sinds afgelopen dinsdag 7 mei aangesloten. Volgens de box zou de activatie 30 minuten duren. Volgens de helpdesk hoorde ik later 24 uur (vanwege de achterstand). Uiteindelijk heb ik deze box tot gisteravond 15-5 aangesloten gehad. Alle instellingen en de aanmelding zou volgens de Ziggo specialisten allemaal goed moeten staan. Ik heb minimaal 7 helpdesk medewerkers gesproken. Echter geen beeld (op geen enkele zender) met de melding dat ik geen abonnement zou hebben terwijl dus alles goed zou moeten staan in de achterliggende Ziggo systemen.

Sinds gisteravond heb ik de 2de box aangesloten omdat de helpdesk ervan overtuigd was dat mijn 1ste box kapot was. Helaas had ik hierbij exact hetzelfde probleem.

Vanochtend kwam de Ziggo monteur. Hij heeft alles gecontroleerd en is meer dan twee uur aan het bellen geweest met de back office alsook andere monteurs. Uiteindelijk heeft hij een 3de box aangesloten omdat de kans aanwezig was dat zowel de 1ste als de 2de box defect zouden zijn.

Ik wil niet direct negatief zijn maar ik begrijp niet helemaal waarom Ziggo de nieuwe boxen (en de administratie ervan) tevoren niet goed getest lijkt te hebben.
Bij instellingen in de MediaBOx Next zie ik overigens ook dat alle signalen goed zouden moeten zijn. Echter lijkt er één probleem en dat is de melding "Signaalkracht niet geactiveerd".

Wellicht brengt dit nog mensen op ideeën?
Reputatie 6
Badge +14
De nieuwe boxen zullen ongetwijfeld voor ze de fabriek verlaten getest zijn.
Dat ze bij jou een paar exemplaren vervangen is denk ik meer om zaken uit te kunnen sluiten. Dat alle exemplaren ondeugdelijk zijn zou wel heel erg toevallig zijn.
Helpdesk medewerkers weten ook niet alles en moeten het doen met wat bij hun bekend is.
Het lijkt meer op de bekende wet van Murphy.
Het hoe en waarom het administratieve gedeelte van het activatieproces zo in de soep loopt, blijft vooralsnog onduidelijk. Ik ga ervan uit dat er met man en macht gewerkt wordt aan een oplossing.
Het is, althans voor mij, zinloos om uit m'n vel, hoog of laag te springen. Hoogstens slecht voor mijn bloeddruk.
Dus rest alleen wachten en genoegen nemen met de aanslag op ons geduld.
Dit neemt niet weg dat onze situaties wel degelijk verschillende oorzaken kúnnen hebben.
Reputatie 7
Badge +35
Ik zag India voorbijkomen in een topic waar contact was geweest met de helpdesk en als je India ergens hoort of leest, dan gaat het goed fout met de registratie en activatie.

"Ik wil niet direct negatief zijn maar ik begrijp niet helemaal waarom Ziggo de nieuwe boxen (en de administratie ervan) tevoren niet goed getest lijkt te hebben."

Dat was wel goed getest, maar dit lijkt iets anders te zijn en heb ik ook weleens voorbij zien komen met de registratie en activatie van Mediaboxen XL.
Bedankt voor je reactie KBX458!

Wellicht heb ik mijzelf niet goed uitgedrukt in mijn eerdere post maar ik wil zeker niet zeggen dat de boxen niet getest zijn. Ik begrijp ook dat ze graag zaken uitsluiten door verschillende boxen te proberen.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp is dat Ziggo een testfase heeft uitgevoerd, daarna start met de uitrol en er dan direct sprake is van een administratieve achterstand waarbij het ook nog steeds de vraag is of de reden van het niet functioneren van de Mediabox Next in mijn geval te relateren is aan de administratieve achterstand. Immers afdelingen van verschillende niveaus (front- en backoffice) geven allemaal aan dat alle administratieve instellingen goed zouden moeten staan.

Maar goed, wellicht heeft er nog iemand een idee dat mogelijk het probleem oplost? En inderdaad tot die tijd maar geduldig zijn...
Helaas werkt nog steeds geen enkele zender. Probleem loopt reeds 11 dagen en ik ben 3 Mediaboxen Next en een monteursbezoek van meer dan 2 uur verder.

Binnen Ziggo schijnt niemand het probleem te kunnen verklaren. Is er hier wellicht nog iemand op het forum aanwezig die wel de kennis in huis heeft om het probleem op te lossen?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
Reputatie 6
Badge +14
Iedereen op dit forum is een klant, die een ander probeert te helpen een probleem op te lossen. Moderators kunnen, voor zover het in hun vermogen ligt, een helpende hand bieden.
Maar, in het geval zoals @Be rt vermeldt, en de storing bevindt zich in India, dan kun je vanuit hier weinig meer doen dan wachten tot het euvel dáár verholpen is, óók al zou hier de nodige expertise aanwezig zijn. Ook moderators kunnen daarin geen verandering brengen.
Inmiddels heb ik iemand van de backoffice van de backoffice van Ziggo gesproken. Ze hebben allerlei tests gedaan. Zij hebben mij ook meerdere malen teruggebeld. Het probleem bij ons thuis schijnt niets met achterstand van administratie in India van doen te hebben. Ze kunnen er helaas nog geen vinger achter krijgen waar het nu exact fout loopt. De box is goed, de bekabeling is goed en de administratieve kant zou schijnbaar ook goed staan.

Wij hebben helaas echter nog steeds geen beeld op geen enkele zender. Zodra men ontdekt waar het probleem zit zal ik het aan jullie laten weten zodat het makkelijker zoeken is mocht er zich bij iemand een soortgelijk probleem (geen ontvangst van alle zenders incl. Nederland 1,2 en 3 bij de Mediabox Next) voordoen.

Fijn weekend!
Reputatie 7
Badge +35
@Erik2019 Het ligt nu bij de Ziggo moderators in hun brievenbus.
Reputatie 7
Badge +35
@Erik2019 We schreven tegelijkertijd een bericht.
Ben benieuwd waar dit nu foutgaat.
"Snel" succes gewenst.☺
Héél erg bedankt voor jullie hulp!

Het is vervelend dat het zoveel energie kost en tijd vergt om het werkend te krijgen maar er zijn ergere dingen in de wereld.
Sorry, nog even één vraag...

Het probleem kan mogelijk aan de DNS server liggen. In de Mediabox Next kan ik die niet instellen. De Mediabox Next neemt deze 1 op 1 over vanuit de Ziggo Connect Box. De DNS server in de Ziggo connect box (die ik ook niet zelf aan kan passen) zijn:
DNS 1 84.116.46.22
DNS 2 84.116.46.23

Weet iemand of dit de juiste servers zijn?
Reputatie 7
Badge +35
Het zijn DNS servers van Ziggo. @Erik2019
Er zijn in verschillende regio's van Ziggo verschillende DNS servers actief.
Wat en waar, geen idee.
Ok, bedankt Bert! Ziggo medewerker begon ook te twijfelen vandaar dat ik dacht laat ik het de Super Expert even vragen... 😉
Reputatie 7
Hallo @Erik2019

Ik kreeg van @Be rt de vraag om naar je topic te kijken. Sinds de nieuwe Mediabox Next in huis hebt is bij jou al erg veel gebeurd. Achter de schermen is er al veel gedaan en besproken. Helaas nog zonder oplossing. Ondertussen ligt dit complexe probleem dan ook bij een specialist voor verder onderzoek. En heeft mijn collega voor komende dinsdag een belafspraak met je staan.

Alles is al in gang gezet voor een oplossing. Laten we wachten op de reactie van de specialist 😊
Bedankt voor je reactie Folkert!

Even afwachten dan nog maar. Ik hoop dat jullie uiteindelijk de oorzaak weten te vinden zodat jullie dezelfde problemen weten te vermijden bij andere klanten.

Fijn weekend!
Reputatie 7
@KBX458 - Bij jou speelt een ander probleem als bij Erik speel(de), hiervoor loopt nog een storingsticket om ook voor jou de problemen z.s.m. op te lossen. Helaas kan ik er geen termijn op plakken, dat hangt er puur vanaf of ze de oorzaak snel kunnen vinden en oplossen of niet.
Reputatie 6
Badge +14
Ach, ik heb geen haast (meer). Men kan nu eenmaal geen ijzer met handen breken. Ik wacht rustig het moment af dat de horizon stopt. Een stekker om pluggen en verder tv gaan kijken.
Toch prettig om te horen dat het de aandacht heeft @Mark Ziggo .
@Mark Ziggo Hetzelfde probleem speelt nog altijd. Afgelopen zaterdag werd ik wel gebeld door iemand van jullie klantenservice. Men zag nog maar één oplossing en dat is het inzetten van een storingsmonteur. Afspraak is gepland op aanstaande vrijdag. (donderdag is helaas pas de eerste mogelijkheid) Ik zou het erg vreemd vinden wanneer de fout in onze woning zou liggen. Er zijn in de afgelopen 8 weken twee monteurs geweest. Beide hebben de verbinding nagemeten. Het signaal was optimaal en de inpandige bekabeling is niet meer dat 2 meter. Ik denk zelf dat er alsnog iets niet goed is geregistreerd in de achterliggende Ziggo systemen. Maar goed, we zullen zien...
Reputatie 3
Badge +1
Diep bedroevend dat Ziggo in de afgelopen 12 dagen er niet in is geslaagd je nieuwe Nextbox te activeren. Het inplannen van de zoveelste monteur is typerend voor het gebrek aan analytisch denkvermogen bij Ziggo? Er is hier toch overduidelijk sprake van administratieve chaos als gevolg waarvan de activatie nog steeds niet heeft plaatsgevonden?
Onbegrijpelijk dat webcare tot dusver het probleem niet voor je heeft kunnen oplossen.
Sterkte, Erik.
Reputatie 6
Badge +14
Dan wil ik ter afwisseling een positieve bijdrage toevoegen:
Zojuist viel er beweging te bespeuren in Mijn Ziggo: de Next staat nu vermeld evenals een extra zender pakket. Er moeten nog wat kleine aanpassingen worden gedaan, maar er gloort hoop.
Zou het eeuwenoude Chinese gezegde: "het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken"
toch opgeld doen?

Reageer