Toonen

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Mediabox Next: afstandsbediening probleem

Hallo,

de next box bevalt best goed (op audio problemen na) en dat de afstandsbediening 2 aan/uit knoppen heeft; een voor de TV en een voor de Next box.

Alleen als ik klaar ben met kijken via de next box, en ik zet de box uit, gaat ook de tv incl audio receiver uit. Best vervelend gezien ik alleen de next box uit wil zetten.

Als ik de box aan zet, wil ik dat de tv en audio aan gaat. Maar andersom is dat niet zo wenselijk, want als ik de box uit zet betekend dat niet automatisch dat ik met de TV klaar ben uiteraard.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Zoals ik aangaf we moeten ons geduld even bewaren op komende update's.

Het is een gemeld probleem en er word aangewerkt maar is alleen niet bekend wanneer en welke update versie deze verholpen wordt. Daarom ook de tijdelijke oplossing als tip.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Dit komt omdat de HDMI Cec alles uitzet met 1 druk op de knop, maar andersom gaat het niet zo goed.

Wat je tot nu kan doen is een HDMI CeC Killer aanschaffen en op je Media Box Next zetten, dan ben je voorlopig van dit probleem af.

Ziggo is op de hoogte van dit probleem en wanneer dit verholpen wordt doormiddel van een update is nog niet bekend.
Toonen
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes
De nintendo switch heeft ook CEC, en deze zet de boel netjes aan. Maar niet uit. Dus het is wel mogelijk in ieder geval 🙂
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Zoals ik aangaf we moeten ons geduld even bewaren op komende update's.

Het is een gemeld probleem en er word aangewerkt maar is alleen niet bekend wanneer en welke update versie deze verholpen wordt. Daarom ook de tijdelijke oplossing als tip.
Toonen
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes
De tip is welkom, ik las je bericht verkeerd.

Uitgelicht topic