MarEd

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox Next Afstandbediening Geluid

Een week na installatie door de Ziggo-monteur klapte mijn Mediabox Next eruit. Beeld stond vast, niks meer. Na veel gepruts, hebben we de boel weer aan de praat gekregen, alleen kan ik nu met de afstandbediening van de Next het geluid niet meer bedienen. Dat kan alleen nog met die van de tv. .Alles al geprobeerd tot fabrieksinstellingen aan toe. Ook lijkt het beeld slechter geworden, maar dat zal wel 'verbeelding' zijn .. Het geluid werkt verder prima via Sonosbar en boxjes, maar hoe kan ik het weer bedienen met mijn Next-afstandbediening?
7 Reacties 7
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Heb je de afstandbediening al een keer opnieuw in de sonos app en het Next menu geactiveerd ?
MarEd
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi DON PAPA, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de kwestie even snel op papier gezet, maar ben nu niet thuis. Ga vanavond je suggestie (en eventuele andere) meteen uitproberen.
MarEd
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het lukt me niet. Heeft het allemaal wel gedaan maar na de shutdown zijn er wellicht wat verkeerde instellingen gemaakt.Ik was wel in de buurt, denk ik, toen werd gevraagd om het modelnummer van de sonosbar, maar alles wat ik intikte was niet okay.
Overigens werkt ook de sourceknop (die rechtsonder) van de afstandsbediening niet meer ...
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Druk op TV knop en de Nul ( 0 ) Houd deze 10 seconde tegelijk ingedrukt en als alles goed is dan is je Afstandbediening weer gekoppeld.

Druk anders op de Home (huisje) knop, ga naar tandwiel rechts en kies voor tabblad Beeld en Geluid daar staat ook een optie met Koppel je afstandsbediening. Probeer eerst bovenste stap.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hoi MarEd , welkom hier op de Community!

Wat naar dat je ervaringen met de Mediabox Next zo moesten beginnen! Ik kan mij voorstellen dat je hier flink van baalt. Gelukkig heb je nu alles weer aan de praat, behalve de afstandsbediening. Daarvoor ben je hier op de juiste plek.

DON PAPA trapte het al af met een mooie tip, maar dit heeft je niet geholpen. Om die reden is Dave- ingesprongen om het advies op te volgen. Heb je daar iets aan gehad en is het gelukt?
MarEd
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee, dat met die 0 en TV-knop doet ook niets. Nog steeds kan ik het geluid niet aanpassen Wel met de afstandsbediening van de tv (LG). En ook de sourceknop reageert niet. De rest van de knoppen wel, tot spraakbediening aan toe.
Prz

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ikheb exact het zelfde probleem  mijn tv is een samsung qled

Diverse malen met ziggo gebeld New afstandbediening gehad en diverse handelingen

Doch zij  kunnen mij  niet helpen.

 

 

Uitgelicht topic