Beantwoord

Mediabox Next: abonnement niet herkend

  • 15 mei 2019
  • 24 Reacties
  • 1298x Bekeken

heb mediabox next ontvangen gisteren. Helaas word mijn abonnement niet herkend. Iemand enig idee hoe lang dit kan duren
icon

Best beantwoord door Wizzel 22 mei 2019, 07:56

Na één dag alsnog activatie in orde
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

24 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Dit kan 3 dagen duren, je zou nu wel de cs1010 melding krijgen.
Ik zelf had deze maandag ontvangen, en nu pas woensdag nadat ik zo iets had doe weer een poging. Deed de next box het.
Wat nu nog kan doen is even de vorige decorder terug zetten om toch tv te kunnen kijken. En dan morgen nog eens proberen. Anders kun je bv vrijdag kontakt opnemen met ziggo, om te vragen hoe het ervoor staat met activeren.
Reputatie 7
Badge +15
Voor mij geldt hetzelfde. Gisteren ontvangen. Vandaag geïnstalleerd. Maar er schijnt iets aan de hand te zijn met het interne netwerk van Ziggo. De Next werkt, is up to date maar geeft de live zenders niet door. On demand werken een aantal zaken wel prima. Het probleem ligt in het activatieproces. Vanmiddag nog gechat en zou met een uur moeten werken.
Zenders opnieuw ophalen lukt ook niet; dan verschijnt de melding dat dat mislukt door netwerkproblemen.
In mijn ziggo kan ik zien dat e.e.a. wordt aangepast, maar is nog steeds onvolledig.
Gelukkig werkt de mediabox XL nog wel én volledig conform abonnement. Dus soms even checken door de hdmi steker van het een in het andere apparaat te pluggen.
Door de tijd genomen zal het vast wel goed komen.
Voor de rest; geduld is een schone zaak.😉
Reputatie 4
Badge +2
Hier geldt gisteren ontvangen, gisteravond geinstalleerd. Helaas ook hier nog steeds een foutmelding. Ziggo heeft dit nagekeken. Vanavond een terugkoppeling gehad dat er een "kleine vertraging" is opgelopen bij het verwerken van de nieuwe orders. Wordt aan gewerkt. Tip van Ziggo-medewerker: Mediabox XL aansluiten en wachten tot die niet meer werkt. Dat is het signaal dat de Next aangesloten kan worden. Dus, helaas, geduld.
Dank voor informatie. Geduld is een schone zaak
Ff update. Mediabox Next werkt. Heb alleen nog probleem met geluidknop harder en zachter die werkt niet. Misschien iemand nog tips ?
Reputatie 1
Hallo anitaaaa. Kijk eens via de home toets..bij instellingen...beeld en geluid.. hoe je instelling staat bij bepaal je volume. Hier kun je veranderen van tv of je home installatie.

groetjes Amerzone.
Reputatie 4
Badge +2
Achterstand ingelopen. Mijn Next werkt nu ook. Wat een verademing vergeleken met de Mediabox XL.
Reputatie 7
Badge +35
Ff update. Mediabox Next werkt. Heb alleen nog probleem met geluidknop harder en zachter die werkt niet. Misschien iemand nog tips ?
Is het inmiddels al gelukt?
Mediabox next dinsdag ontvangen alles werkt toen goed. Dinsdag avond aantal zenders kunnen niet worden geladen. Wacht 15 minuten. Nu vrijdag werkt het nog steeds niet. Ook mijn Ziggo go app staan de zenders als deze zit niet in u abonnement.
ik heb de ziggo mediabox next nu 1 week thuis ik kan nog steeds geen programma's terug kijken met replay tv en nog steeds niks op nemen daar baal ik best wel van mijn geduld raakt een beetje op hoe gaan we dit oplossen?? ik heb een ziggo max abonnement bij ziggo
Reputatie 7
Badge +35
@SBK Al een keer contact gehad met Ziggo over deze problemen?
Mogelijk moet er nog een schop tegen je abonnement gegeven worden.
Er is een flinke storing geweest van de week waarbij nog enkele abonnementen een duw in de goede richting nodig lijken te hebben.
Heb inderdaad contact gehad met technische dienst van ziggo over deze problemen ze zeiden tegen mij dat er nog een stukje activatie loopt en dat mijn abonnement nog niet helemaal goed aan mijn mediabox next is aangemeld het loopt allemaal goed zei hij maar inderdaad net wat je zegt het heeft inderdaad even het laatste duwdje nodig om de activatie af te ronden en mijn abonnement goed aan te melden aan mijn mediabox next hoop dat het allemaal gauw voor elkaar is dat zou wel fijn zijn
Reputatie 7
Badge +35
@SBK Laat SVP per dag hier weten hoe het gaat, want dan kan een Ziggo moderator ook nog even in het achterliggende systeem kijken hoe het gaat en zo mogelijk actie kan ondernemen.
geluidsknop werkt nog steeds niet. Heb tv en next opnieuw allebei naar fabrieksinstellingen gezet. Helaas werkt dat nog niet. De rest werkt prima en goed
Reputatie 7
Badge +35
@Anitaaaaa Heb je in instellingen bij Beeld en geluid je TV ingesteld?
Soms pakt de Next dit automatisch al, maar soms moet je het zelf instellen.

Welke TV heb je in gebruik?
Graag merk, model, cijfers en letters.
Vandaag ook mijn NEXT geïnstalleerd en dat ging soepel.
Alleen dan zie je geen zenders omdat je geen abo hebt. Na de chat zou de medewerker ook dat zetje geven wat nodig was. Toen ik later nog geen zenders had weer chat. "Er is iets mis gegaan en dat kan maximaal enkele dagen duren".
Dat is toch geen service,
Gelukkig had ik nog een CI++ liggen, even de smartcard resetten in mijn Ziggo en ik kan wel weer kijken. Om mijn mediabox terug te plaatsen kost me teveel tijd.
Het was fijn als je actief door Ziggo op de hoogte gehouden zou worden, nu is het af en toe kijken dat het nog steeds niet werkt.....
Hoi Bert. Het is Samsung model UE50F6200AW. Typenr. UE50F6200 Groetjes
Reputatie 7
Badge +35
@Anitaaaaa Wat heb je al gedaan?
Heb je in Instellingen -> Beeld en geluid - al een keer geprobeerd de Samsung te koppelen aan je Next?
Even een update over de mediabox next alles werkt weer goed bij mij ben heel blij dat alles weer goed werkt
Reputatie 7
Badge +35
Veel kijkplezier gewenst @SBK ☺
Hoi Bert. Ik heb het opgegeven. Ik ga van de week ziggo bellen. Bedankt voor de reacties
Reputatie 7
Badge +35
@Anitaaaaa Ik begrijp je niet, wat heb je dan al geprobeerd?
En waar gaat het dan fout?
Zonder deze info kan ik je niet verder helpen, want ik weet niet waar het misgaat.
Er staat telkens dat mijn ab gekoppeld is dat het gelukt is. Maar ik kan niet harder of zachter zetten met de ab van next. Ik probeer elke dag er iets aan te doen. Vandaar ik ziggo ga bellen. Alles staat zover ik weet goed ingesteld. En ik geloof niet dat mijn tv te oud is. Maar ik wil je bedanken voor het mee denken. Bert. Groetjes
Na één dag alsnog activatie in orde