1
Vraag
2
Reacties
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes

Mediabox Next 4K 60hz output

Ik krijg het vooralsnog niet voor elkaar om 60hz output te krijgen van de Next, komt hier nog verandering in?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De Next kan wel 60hz gebruiken, maar dit is nog niet ingesteld.
50hz is de uitgang nu.
De Next is nog jong en er wordt nog aan ontwikkeld.
Vandaar de nu langzame uitrol.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De Next kan wel 60hz gebruiken, maar dit is nog niet ingesteld.
50hz is de uitgang nu.
De Next is nog jong en er wordt nog aan ontwikkeld.
Vandaar de nu langzame uitrol.
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Dit kon eerst wel maar dat gaf bij enkele testers problemen met hun TV. Hopelijk gaat Ziggo die bug oplossen ipv de brute oplossing maar alles op 50 te zetten.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Conforto wrote:
Dit kon eerst wel maar dat gaf bij enkele testers problemen met hun TV. Hopelijk gaat Ziggo die bug oplossen ipv de brute oplossing maar alles op 50 te zetten.



Zo'n brute oplossing is het niet hoor Conforto . Sterker nog, ik denk dat de meeste mensen het niet eens zullen opmerken, net als de vele onzin over torenhoge frequenties waarvan men vaak denkt dat meer ook echt beter is. Er komt nu alleen 50 Hz binnen op de Tv i.p.v. 60 Hz, maar een Tv maakt daar simpelweg de frequentie van waarvoor deze is gemaakt. En dan heb ik het over de echte verversingsfrequentie en niet alle leuke rekensommen waardoor een Tv 2000 Hz of nog meer is, al verzint men tegenwoordig zoveel kreten waardoor het lijkt alsof dat nu ook echt de verversingsfrequentie is. Maar goed, dat laatste doet vaak wel verkopen...
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Tjah is toch wel fijn als de Netflix 4K content in 60hz kan worden weergegeven, ik heb gelezen dat juist door de 50hz van de Next dit weer judder veroorzaakt bij bepaalde tv's.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Conforto Netflix 4k content is 24p of 50p.
Wat je het liefst zou hebben is dat die content As is naar de TV kan, als die daar goed mee om kan gaan. Dan zie je wat je TV maakt van wat origineel aangeboden wordt. Een optie hiervoor zou prettig zijn. De Next kan dan desgewenst een neutrale schakel zijn in het geheel.
Nu wordt 24p geconverteerd naar 50p. Het is bekend dat dit bewegingsonscherpte oplevert en 'schokjes' van het beeld (judder). Als je heel goed kijkt tenminste. De meeste mensen merken dat niet op en vanaf de bank is het niet te zien. Je kijkbeleving wordt er niet echt minder van.
24p en 50p naar 60p gaan converteren lijkt me helemaal niks, als het je te doen is om zoveel mogelijk het meest getrouwe beeld op de TV te zien te krijgen.
En besef: 24p naar 60p levert net zoveel judder op als 24p naar 50p.
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Ja dat was idd wat ik wilde zeggen, de content doorgeven zoals hij is. Als het goed is deed de Next dit ook maar dat leverde dus bij sommige testers problemen op met de tv.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Ik zie het verschil niet........
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh

er worden een paar dingen door elkaar gehaald. Bijvoorbeeld 24p is iets anders dan 50 Hz. Dat eerste gaat om het aantal frames per seconde, dat inderdaad soms voor schokkende, zijwaartse beelden kan zorgen, maar kan worden ondervangen door een Tv met IFC (Intelligent Frame Creation) of soortgelijk. De 50 Hz is de verversingsfrequentie. En die laatste word door de Tv verhoogd naar de frequentie van de Tv zelf. Heeft een Tv bv. een verversingsfrequentie van 100 Hz, word de 50 Hz welke erop binnenkomt dus verdubbeld.

Conforto

de Next kon wellicht weergeven in 60 Hz, maar je zal daarbij niet zien dat deze bv. in 24p gaat weergeven. Dus weergeven zoals de content is gaat niet op. Doorgaans zie je alleen dat andere bronnen, zoals een Blu-ray speler, in 24p kan weergeven als de content zo is opgenomen. Maar of je daar altijd gelukkig mee moet zijn is een ander verhaal, want dan zie je vaak judder, ofwel schokkende zijwaartse beelden. Zelfs in de bioscoop kan dit storend aanwezig zijn. Maar als een Tv dat goed kan bewerken kan het er prima uitzien.

Maar zou de Next uitsturen in 60 Hz, betekent dat dus dat de Tv er minder aan hoeft te wijzigen. Maar doorgaans komt er gewoon 50 Hz op een Tv binnen en zul je dat ook zien in de linker bovenhoek. Vaak ook het enige waaraan je het ziet...

Ronihd

vaak ziet men het niet, maar geven de cijfers de doorslag. Vaak leeft men met de gedachte dat meer ook altijd maar beter is, dus het moet meer, nog meer, nog veel meer zijn. Pas dan is het goed. Dat is echter regelmatig een misvatting, maar het doet wel verkopen, doordat fabrikanten en winkeliers er de mooiste praatjes bij vertellen.

Maar er is dus het aantal frames per seconde, en de verversingsfrequentie. En zou een Tv een ervan, of beiden, niet aangeven, wat de oudere nog niet deden, zouden veel mensen het niet eens opmerken...
dutchpipo

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alle deze arguementen hierboven , betekent dat de Mediabox Next allang nog niet klaar voor de meeste Ziggo Klanten . Wie weet komt pas op de echte markt 2020 of zo.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag dutchpipo

ik denk dat je dat toch verkeerd ziet. De Next zal ook zijn minpunten kennen, maar zal voor veel gebruikers uitstekend zijn. Maar het word pas echt interessant als er ook echt veel zenders gaan uitzenden in 4K.
Weisselberger
Topicstarter
Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
dutchpipo wrote:
Alle deze arguementen hierboven , betekent dat de Mediabox Next allang nog niet klaar voor de meeste Ziggo Klanten . Wie weet komt pas op de echte markt 2020 of zo.


Los van het feit dat er misschien nog wat kleine euvels zijn, is het apparaat een verademing vergeleken met de Horizon XL.
GamestudioHVH

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind de nieuwe Mediabox geweldig en lekker klein en die spraaktechnologie is ook geweldig spreken tegen je Mediabox toppie.
en de installatie was binnen een minuut gebeurd alles werkt geweldig en naar wens.
Netflix heeft een zeer mooi beeld op mijn 55 inch tv.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic