1
Vraag
2
Reageer en help mee
Sandra Uitterdi

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Mediabox Next: Geluid synchroon laten lopen

Ik ben een van de Ziggoklanten die de Next heb toegestuurd gekregen. Wat een verademing ten opzichten van de mediabox xl (daar had ik alleen maar ellende mee en na 14 monteurs nog geen oplossing) De mediabox next instaleerd zich zelf en is erg makkelijk in gebruik. Alleen het menu is wat minder uitgebreid dan de mediabox xl.

Nu las ik dat er veel klanten zijn die last hebben van niet synchronisatie lopen op je tv (en je het geluid laten lopen via een soundbar) als het dolby audio word ingeschakeld in de next om een rijker geluid te hebben. Na heel veel instellingen in menu's van zowel tv als de next. En verschillende kabels heb ik DE OPLOSSING GEVONDEN.

Je sluit je tv aan met een hdmi kabel naar je mediabox next voor het beeld en je sluit een opticekabel aan van je soundbar naar je mediabox next. Dan ga je naar het menu van je tv en daar verbind je de type mediabox, type tv en type soundbar zodat je, je ziggoafstandbediening kan gebruiken voor alles. ( dus èèn afstandbediening) hopelijk heb ik andere hiermee geholpen?

Veel succes en goed lopend synchronisatie kijk plezier. Sandra
5 Reacties 5
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Dank je wel voor het melden van je tip en zeer zekers welkom.:blush:

Heel veel plezier van je Next.
Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
Zeer goede tip! Ik laat al 20 jaar het geluid via een optische digitale kabel gaan.
Niet alleen bij de Next.
Zo verbond ik al die jaren geleden mijn Sony CD speler al ?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Bedankt voor het delen van de tip, Sandra Uitterdijk. Goed bezig!
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Alles loopt via mijn Yamaha versterker dus ook de nextbox en van de versterker HDMI naar de TV werkt perfect....alleen jammer dat men dolby+ heeft verwijderd bij de laatste update
Sandra Uitterdi
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Erg spijtig vind ik het om te horen dat mijn tip (Zie hier boven) niet bij iedereen werkt. Het kan zijn dat de menu's aangepast moeten worden. En anders hoop ik dat Ziggo snel met een oplossing of update komt. Voor de mensen waar mijn tip wel werkt veel kijk en zeker goed luister plezier.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic