wcavd

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mediabox next 18+ deactiveren /ontgrendelen

hallo, 

 

ik heb zins kort een mediabox next en heb al meerdere contact gehad met ziggo hierover mij zij sturen mij enkel de informartie hoe je 18+ moet instellen maar daar gaat het niet om ik wil graag weten hoe ik het ouderlijk toezicht 18 + kan deactiveren of ontgrendelen want de zenders die met 18+  codering worden uitgezonden met ik activeren met een code en dat wil ik niet .

iemand hiervoor het goede antwoord ?

 

 

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat is niet te deactiveren.

Volgens Ziggo/Liberty Global moeten wij als volwassen consumenten tegen deze smerigheid beschermd worden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Gelukkig wil Ziggo ons niet beschermen tegen deze beelden, anders zou Ziggo deze kanalen niet doorgeven.

Wel is uit een klantenonderzoek gebleken dat een meerderheid een altijd blokkade wenst, zodat niet per ongeluk kinderen iets te zien krijgen wat nog niet voor hen bedoeld is.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Welkom op de Community @wcavd.

Irritant als je iedere keer een pincode moet invoeren. Helaas is dit niet te deactiveren. Bij 18+ zenders wordt er altijd gevraagd om de pincode, zoals @Be rt motiveert waarom dit zo is. 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Vincent Ziggo wrote:

Welkom op de Community @wcavd.

zoals @Be rt motiveert waarom dit zo is. 

Het klantenonderzoek waar Bert naar verwijst, geeft in mijn ogen alleen wel een heel scheef beeld. Dit onderzoek is zoals ik eerder heb begrepen gedaan onder klanten die tijdelijk deze zenders (gratis) konden ontvangen (test periode) en niet onder de mensen die elke maand voor deze zenders extra betalen. Het is in mijn ogen dan ook logies dat veel van deze mensen hebben gekozen voor altijd een pin code. Wat ik gewoon niet begrijp is dat Ziggo niet maakt dat je zelf in het menu kan kiezen of je wel of niet altijd een pin code wil op deze zenders (18+ uitzendingen), zo moeilijk moet dat toch niet zijn. Hier zou je volgens mij een hoop klanten (die extra betalen voor deze zenders) blij mee maken. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Dit onderzoek is zoals ik eerder heb begrepen gedaan onder klanten die tijdelijk deze zenders (gratis) konden ontvangen (test periode) en niet onder de mensen die elke maand voor deze zenders extra betalen.”

@DON PAPA Ik heb vanaf het begin af aan, juni 2018, aan de Next test meegedaan en erotische content heeft nooit opengestaan voor testers, de pincode zat er vanaf het begin van de test al op.

Het zal een eerder klantenonderzoek geweest moeten zijn.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zonder de precieze vraag uit zo'n klantenonderzoek te weten kun je niet weten of de pincode gerechtvaardigd is.

 

Is de vraag bijvoorbeeld zoiets als : Vindt je het goed dat erotische programmering afgeschermd wordt met een pincode? Zou ik ook Ja invullen.

Maar ik vind ook dat er een menu optie moet zijn om alles vrij te geven.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Be rt wrote:

 

@DON PAPA Ik heb vanaf het begin af aan, juni 2018, aan de Next test meegedaan en erotische content heeft nooit opengestaan voor testers, de pincode zat er vanaf het begin van de test al op.

Bij mijn weten heeft film1 open gestaan voor de testers van de Nextbox en daar is in het weekend erotische content (18+) te zien die middels pin code word afgeschermd, en in een vragenlijst tijdens de Nextbox test is er gevraagd aan de testers of ze wel of niet voor een pin code afscherming waren voor 18+ content. Hier zaten dus waarschijnlijk heel veel mensen bij die uit zichzelf nooit  voor 18+ zenders zouden kiezen. Daarom had Ziggo in mijn ogen deze vraag beter kunnen stellen aan de mensen die elke maand extra betalen voor de extra 18+ zenders. Vandaar mijn opmerking...

 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Dubbele posting verwijderd

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
DON PAPA wrote:

daar is in het weekend erotische content (18+) te zien die middels pin code word afgeschermd

Kleine correctie, ik zie dat het niet alleen in het weekend is dat daar erotische content (18+) te zien is..

Uitgelicht topic