René koopman

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen beeld, wel menu

Helaas is vandaag onze mediabox er mee gestopt, geeft wel aan wat voor programma er op de zender is. Ook de tv gids werkt wel. Heb geen beeld en geluid.

 

Al meermaals de mediabox gereset d.m.v. voeding er af en op. Geen resultaat.

Via het stappen plan de fabrieksinstellingen terug gezet, geen resultaat.

 

Klantenservice niet bereikbaar na 20u. Hoe lossen we dit op? 

 

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Geen beeld en geluid.
Haal de HDMI stekker er eens uit en stop die er weer goed in, zowel de Next als de TV.

Gebruik de meegeleverde HDMI kabel.

Zit er nog een ander apparaat tussen de Next en de TV?

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

De oranje chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm van het contactformulier, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten.

https://www.ziggo.nl/formulieren/contactformulier  

of https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

René koopman
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zoals aangegeven krijg ik wel beeld zoals de menu weergave etc. Ook geeft hij de programmering van de betreffende zender wel aan. Heb alleen geen beeld en geluid. 

 

HDMI verbinding is vanzelfsprekend dus wel goed lijkt mij. Heb sterk het vermoeden dat de mediabox next mij in de steek laat.

 

Heb boven nog 1 tv met ci + module, deze werkt naar behoren. 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

OK, duidelijk, mogelijk helpen deze stappen je op weg.

Hiermee wordt opnieuw de software opgehaald van de Ziggo servers.

Let op: deze eerste installatie kan na deze reset alléén bekabeld voltooid worden, via wifi is dit niet meer mogelijk! Na de installatie kun je wel weer via wifi verbinden.
 

  • Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem
  • Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
  • Zet de box weer aan en houd tegelijk de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant circa 10 seconden ingedrukt
  • Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Welkom op de Community, @René koopman! Je zit ineens zonder TV begrijp ik 😞  Is het gelukt dit te herstellen met de stappen die @Be rt hierboven deelt?

Uitgelicht topic