1
Vraag
2
Reacties
Bert Geraedts

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Media Box Next i.cm. wifibooster

Na de laatste op date probleem gehad met de box monteur geweest nieuwe box gemonteerd maar wat mij opvalt wil ik een opnamen terugkijken krijg ik eerst 3 min zwart beeld daarna gaat hij pas naar de gewenste opnamen is dit normaal voor de update had ik dit probleem niet

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo iedereen,

De Mediabox Next heeft moeite met de initiële installatie (en dus ook na een update!) wanneer er bijvoorbeeld een Wifibooster is aangesloten. Dit probleem is in onderzoek. Het heeft te maken met IPv6 en IPv4 internet en de routering van data stromen in je thuisnetwerk. Op korte termijn is dit niet opgelost helaas.

Na elke update helpt het dus om de box rechtsteeks op internet aan te sluiten en dan te resetten.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Is dit bij elke opname het geval?

Bij live tv alles goed?

 

Ik raad je aan je box naar fabrieksinstellingen te zetten. (Tandwieltje > Systeem > Fabrieksinstellingen).  Je opnames en geplande opnames blijven bewaard en de meeste instellingen ook.

Laat ook even weten of het heeft geholpen.

Bert Geraedts
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Voordat de monteur geweest is hebben wij dit ook gedaan met gevolg geen tv  meer dus daar voor zijn we een beetje bang voor het zelfde probleem

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Was dat misschien een harde "front panel” reset, waarbij knopjes op de voorkant zijn ingedrukt?

De fabrieksinstellingen zoals ik beschrijf kunnen dat effect niet hebben normaal gesproken. Deze werkwijze wordt zeer vaak toegepast en geeft redelijke kans op slagen.

Geef je ook even antwoord op de andere vragen?

togram31

Level 5
  • 54Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb er een wifi booster tussen zitten en hier hetzelfde probleem gehad. Nadat ik contact gehad heb met de helpdesk de booster gereset met de knop achterop de booster zijn hier de problemen opgelost. Hopelijk helpt dit jouw ook. 

Bert Geraedts
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nu ook contact gehad met ondersteuning ziggo utp kabel uitgetrokken van het modem en inderdaad hij werkt weer 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Voor mij niet helemaal helder wat hier nou het probleem was (slechte utp kabel?) maar in elk geval fijn dat het weer werkt.

Bert Geraedts
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op een of andere manier blokkeert de poort in het modem door de wifi booster dit probleem is nog niet opgelost

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Heel apart….

Bert Geraedts
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja dat vind ik ook maar dit probleem is vanaf de 18 november bekend bij ziggo en de sofware zou nog aangepast moeten worden maar waneer ?

 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ziggo probeert elke 6 weken een nieuwe software update uit te brengen maar daar is geen garantie op. Nog minder garantie heb je dat jouw probleem duidelijk op de kaart staat en is opgelost in een volgende versie. Als ik het zo inschat is jouw probleem niet eens gerelateerd aan de Next maar aan de Connectbox of misschien zelfs je wifibooster.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo iedereen,

De Mediabox Next heeft moeite met de initiële installatie (en dus ook na een update!) wanneer er bijvoorbeeld een Wifibooster is aangesloten. Dit probleem is in onderzoek. Het heeft te maken met IPv6 en IPv4 internet en de routering van data stromen in je thuisnetwerk. Op korte termijn is dit niet opgelost helaas.

Na elke update helpt het dus om de box rechtsteeks op internet aan te sluiten en dan te resetten.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Dank voor deze nuttige info Anne.

Kan na deze reset-via-utp de kabel weer verwijderd worden?

Moet dat via poort 1 of is dat broodje aap?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Nadat je de Next gereset hebt en deze weer volledig geïnstalleerd is mag alles op de oorspronkelijke wijze worden aangesloten. 

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Ah interessant draadje dit. Bij mij werkt de next wel goed, maar deze zit niet achter een wifibooster. Wel heb ik twee bekabelde wifi boosters in huis, 1 boven en 1 op zolder. En alle wifi apparatuur in huis heeft regelmatig last van uitval die lijkt op DNS problemen. Als je dan even wifi uitzet en weer aanzet op telefoon of tablet werkt alles weer. Lastiger is dat onze google nest mini's ook regelmatig wifi uitval hebben en dan dus ook niet goed werken.Na een tijdje restten die denk ik ook hun wifi en werkt de boel weer.

Ik heb in ander draadje al eens gelezen dat de ziggo wifiboosters voor internet gateway gaan spelen in het ipv6 gedeelte terwijl ze dat helemaal niet zijn, maar ik weet niet of dit idd de oorzaak is van de wifi problemen. De wifi problemen treden namelijk vooral op als er een rechtstreekse wifi verbinding is met de connectbox en niet via de wifibooster. Desondanks kan de wifibooster dan nog steeds het netwerk ontregelen door zichzelf als internet gateway te adverteren op ipv6.

Het kan natuurlijk ook gewoon komen doordat de connectboxen goedkope chinese rommel met brakke wifi zijn.

wie het weet mag het zeggen, ik heb de moed al een beetje opgegeven dat Ziggo dit ooit nog op gaat lossen. Het is werkbaar voor nu maar beslist niet ideaal. Zodra hier glasvezel ligt ben ik weg.

de ziggo wifi-boosters zijn eigenlijk gewoon tp-link routers, zouden die met tp-link firmware wel goed werken? dat zou ik graag eens proberen, maar mag ik dat doen op een bruikleen apparaat van ziggo? en hoe moet dat eigenlijk, tp-link firmware installeren?

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

@Be rt  is dit een clou misschien?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Dolfff Dat speelt zeker een rol mee, ben benieuwd wat er gebeurd als die IPv6 DHCP server op Stateful zou staan @Wlmpie of staat de IPv6 DHCP server al op Stateful?

Ben benieuwd, want het kan iets uitsluiten of bevestigen.

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Hij staat al op stateful inderdaad. Dat hielp wel enigszins omdat de android apparaten in huis nu niets meer met ipv6 lijken te doen, maar helaas toch af en toe bijv. websites die niet openen. Even wifi uit aan en het werkt weer. Verder heb ik alles redelijk standaard staan alleen eindigt mijn interne ip-range op 179 zodat ik geen ip conflicten krijg als ik vpn verbinding maak met het netwerk van mijn vader waar mijn backup server staat. Pihole draait nog wel, maar ongebruikt, want ik gebruik dhcp van connectbox, anders kom ik er nooit achter of de problemen nou door Ziggo komen of door mijn eigen gepruts.

Soms wil hij niet meer inloggen bij de WiFi, ondanks kloppende wachtwoorden. Dan is een connectbox reset nodig en daarna doet alles het weer. Versterkt mij in mijn mening dat connectboxen gewoon te brak zijn dus dat andere instellingen mij toch niet gaan helpen. Ik zou graag een fritzbox neerzetten als dat kon.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic