1
Vraag
2
Reacties
HennyL

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Lege tv-gids via de Mediabox Next

Sinds vrijdag 27 september werkt de tv gids niet goed op de Next. alle NPO zender, SBS6, Veronica, Net5, Ziggo tv, SBS9, Eurosport, BBC first, Xite, Disney, History en nog veel meer kanalen geven “geen infomatie of geen info beschikbaar”. Terugzetten naar de fabrieksinstellingen heeft niet geholpen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Dan lijkt er een verbindingsprobleem.

Hebben je 2,4 en 5 GHz dezelfde naam?
Zo nee, kun je dan 2,4 en 5 GHZ een andere naam geven en de Next met 5 GHz verbinden?

Mocht je verdere vragen hebben stel, ze gerust.

Bekijk in context

10 Reacties 10
fastbiker

Level 8
  • 187Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
Probeer nog even een minuutje de stroom er af te halen.
HennyL
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stroom heb ik er af gehaald, next is opnieuw opgestart.
helaas is het probleem er nog steeds.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Hoe maakt je Next verbinding met het modem?
Voa een netwerkkabel of via Wifi?
HennyL
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Verbinding gaat via wifi
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Dan lijkt er een verbindingsprobleem.

Hebben je 2,4 en 5 GHz dezelfde naam?
Zo nee, kun je dan 2,4 en 5 GHZ een andere naam geven en de Next met 5 GHz verbinden?

Mocht je verdere vragen hebben stel, ze gerust.
HennyL
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geen idee of ze dezelfde naam hebben, dit lijkt mij niet want het probleem is er pas sinds 2 dagen. Eerder heeft het gewoon gewerkt.
ik ben niet zo handig met het hernoemen. Geen idee hoe dit moet
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Wifi-netwerknaam wijzigen

Het kan ook makkelijk zijn dat er een Wifizender van je buren op het zelfde kanaal is gaan zitten als jij en dan krijg je ook problemen.

Kijk met Wifi Analyzer uit de app store wat de Wifi kanalen zijn waar jij en je buren op zitten.
Zet eventueel je eigen Wifi zender op een kanaal wat rustiger is vast in je modem.

Wifi-kanaal wijzigen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Hoi HennyL. Welkom op de Ziggo Community!

Een lege tv-gids schiet natuurlijk niet op, want hierdoor kun je ook geen opnames instellen 😞 In de meeste situaties los je dit gemakkelijk op door de Mediabox Next en jouw modem samen 1 minuut van stroom te halen. Is de tv-gids dan nog steeds leeg, dan adviseren we om de fabrieksinstellingen te doen. Jammer dat dit bij jou niet heeft geholpen!

Zoals Be rt terecht opmerkt lijkt er dan sprake van een verbindingsprobleem. De programmering in de gids wordt namelijk ingeladen middels de internetverbinding. Als bovenstaande niet helpt, dan wil ik je vragen om de Mediabox Next eens aan te sluiten met een netwerkkabel op je modem of zoals Be rt aangeeft eens een andere wifi-frequentie (2.4 Ghz of 5.0 Ghz) te testen. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten van de eerder gegeven tips. Houd je ons in dit topic op de hoogte? 🙂 We staan namelijk paraat om je te helpen. :blush:
HennyL
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds gisteren werkt de gids weer normaal.
Het enige dat is heb gedaan is de naam voor 2.4 GHz en 5.0 GHz aangepast.
Bedankt voor alle hulp.
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Ontzettend fijn om te horen dat het is opgelost met de tip van Be rt. Bedankt voor je update, HennyL! Mocht er in de toekomst wat zijn, start dan gerust een nieuw topic. We staan met zijn allen voor je klaar! :blush:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic