Beantwoord

Lege tv-gids via de Mediabox Next

  • 28 september 2019
  • 10 Reacties
  • 318x Bekeken

Sinds vrijdag 27 september werkt de tv gids niet goed op de Next. alle NPO zender, SBS6, Veronica, Net5, Ziggo tv, SBS9, Eurosport, BBC first, Xite, Disney, History en nog veel meer kanalen geven “geen infomatie of geen info beschikbaar”. Terugzetten naar de fabrieksinstellingen heeft niet geholpen.
icon

Best beantwoord door Be rt 28 september 2019, 21:19

Dan lijkt er een verbindingsprobleem.

Hebben je 2,4 en 5 GHz dezelfde naam?
Zo nee, kun je dan 2,4 en 5 GHZ een andere naam geven en de Next met 5 GHz verbinden?

Mocht je verdere vragen hebben stel, ze gerust.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

10 Reacties

Reputatie 3
Badge +1
Probeer nog even een minuutje de stroom er af te halen.
Stroom heb ik er af gehaald, next is opnieuw opgestart.
helaas is het probleem er nog steeds.
Reputatie 7
Badge +35
Hoe maakt je Next verbinding met het modem?
Voa een netwerkkabel of via Wifi?
Verbinding gaat via wifi
Reputatie 7
Badge +35
Dan lijkt er een verbindingsprobleem.

Hebben je 2,4 en 5 GHz dezelfde naam?
Zo nee, kun je dan 2,4 en 5 GHZ een andere naam geven en de Next met 5 GHz verbinden?

Mocht je verdere vragen hebben stel, ze gerust.
Geen idee of ze dezelfde naam hebben, dit lijkt mij niet want het probleem is er pas sinds 2 dagen. Eerder heeft het gewoon gewerkt.
ik ben niet zo handig met het hernoemen. Geen idee hoe dit moet
Reputatie 7
Badge +35
Wifi-netwerknaam wijzigen

Het kan ook makkelijk zijn dat er een Wifizender van je buren op het zelfde kanaal is gaan zitten als jij en dan krijg je ook problemen.

Kijk met Wifi Analyzer uit de app store wat de Wifi kanalen zijn waar jij en je buren op zitten.
Zet eventueel je eigen Wifi zender op een kanaal wat rustiger is vast in je modem.

Wifi-kanaal wijzigen
Hoi @HennyL. Welkom op de Ziggo Community!

Een lege tv-gids schiet natuurlijk niet op, want hierdoor kun je ook geen opnames instellen 😞 In de meeste situaties los je dit gemakkelijk op door de Mediabox Next en jouw modem samen 1 minuut van stroom te halen. Is de tv-gids dan nog steeds leeg, dan adviseren we om de fabrieksinstellingen te doen. Jammer dat dit bij jou niet heeft geholpen!

Zoals @Be rt terecht opmerkt lijkt er dan sprake van een verbindingsprobleem. De programmering in de gids wordt namelijk ingeladen middels de internetverbinding. Als bovenstaande niet helpt, dan wil ik je vragen om de Mediabox Next eens aan te sluiten met een netwerkkabel op je modem of zoals @Be rt aangeeft eens een andere wifi-frequentie (2.4 Ghz of 5.0 Ghz) te testen. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten van de eerder gegeven tips. Houd je ons in dit topic op de hoogte? 🙂 We staan namelijk paraat om je te helpen. 😊
Sinds gisteren werkt de gids weer normaal.
Het enige dat is heb gedaan is de naam voor 2.4 GHz en 5.0 GHz aangepast.
Bedankt voor alle hulp.
Ontzettend fijn om te horen dat het is opgelost met de tip van @Be rt. Bedankt voor je update, @HennyL! Mocht er in de toekomst wat zijn, start dan gerust een nieuw topic. We staan met zijn allen voor je klaar! 😊