jsscratch

Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

LED strip reageert op afstandsbediening NEXT box en veranderd steeds van kleur

Sinds een paar dagen de Ziggo Next box binnen. Fantastisch apparaat alleen zodra ik de afstandsbediening gebruik reageert mijn led strip achter op de tv daarop.
Deze veranderd dan steeds van modus/kleur.
Hebben meer mensen hier last van en is er wat aan te doen?
20 Reacties 20
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
jsscratch wrote:
Sinds een paar dagen de Ziggo Next box binnen. Fantastisch apparaat alleen zodra ik de afstandsbediening gebruik reageert mijn led strip achter op de tv daarop.
Deze veranderd dan steeds van modus/kleur.
Hebben meer mensen hier last van en is er wat aan te doen?


Hoi,
Dan zit de afstandbediening van de NEXT en die van de LED strip op dezelfde frequentie , dat komt voor.
Zit er op het ontvangertje van de LED strip niet een schakelaartje waarmee je het kanaal kan wijzigen ?
Want op de NEXT kan je het zeker weten niet wijzigen ( althans dat denk ik )
jsscratch
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Nee, er zit geen schakelaartje op.
Dat is balen zeg dan.
Het is een dubbele led strip die bij de action in de schappen ligt. Werkt verder prima maar is op deze manier een ongelooflijke zenuwpees en praktisch onbruikbaar geworden.
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Nou als hij bij de Action vandaan komt zal de schade wel meevallen:laughing:
joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
Ronihd wrote:

jsscratch wrote:
Sinds een paar dagen de Ziggo Next box binnen. Fantastisch apparaat alleen zodra ik de afstandsbediening gebruik reageert mijn led strip achter op de tv daarop.
Deze veranderd dan steeds van modus/kleur.
Hebben meer mensen hier last van en is er wat aan te doen?
Hoi,
-Knip-
Want op de NEXT kan je het zeker weten niet wijzigen ( althans dat denk ik )


Ik weet het zeker, denk ik... haha
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Zit de stekker van de Led Strip ook bij de Stekker van de Next in de zelfde stekkerdoos, probeer deze even te scheiden om te kijken of het probleem zich dan niet meer voordoet.

Je kan even de batterij uit de afstandsbediening van de Led strip halen en dan na 5 minuten weer terug doen, om te kijken of de koppelingen dan los van elkaar komen.

Of de Ledstrip waar de ontvanger zit even verhuizen naar een andere kant.

Maar probeer eerst de stekkers van elkaar te scheiden en zorg dat deze niet bij elkaar in de buurt zitten, misschien even een foto plaatsen, dan kunnen we zien hoe het zit aangesloten.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Conforto wrote:
Nou als hij bij de Action vandaan komt zal de schade wel meevallen:laughing:

De gekleurde Led Strips zijn € 14,95 of duurder, dan wil je wel dat het goed zit.
jsscratch
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Dave-
Het zijn 2 ledstrips die naar een module gaan. Die module zal wel een gestabiliseerde led voeding of iets zijn en er komt een draadje uit voor de ontvanger. Dat ontvangstdraadje hangt onder de TV. De module krijgt zijn voeding van een USB poort. In mijn geval heb ik hem op een USB poort gezet op de TV. Dan gaat de LED namelijk aan zodra de TV aangaat en weer uit als de TV uitgaat.

Dat van de batterij uit de afstandsbediening van de ledstrip halen ga ik proberen. Misschien dat hij dan op een ander kanaal komt?

De ontvanger kan ik niet ergens anders plaatsen. Daar is te weinig lengte voor. De next box staat wel aan de andere kant van de kast.

Ik kan eens proberen om de voeding niet uit de TV te halen maar van een USB lader in het stopcontact.

En voor de geïnteresseerden, zie hier > https://www.action.com/nl-nl/p/dymond-tv-ledstrip-/ Hij was maar € 6,95 😉 Het gaat me ook niet om de kosten maar meer om het probleem en het is dus maar de vraag of je het bij een duurdere niet ook hebt. Daarnaast heb ik er wel aardig wat tijd ingestoken om het netjes op me tv te installeren en alle draden weg gewerkt etc.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Heel duidelijk, nu weet ik ook waarom je led strip aangaat met de afstandsbediening van je TV. Omdat deze in de USB van je TV zit.

Probeer even een losse USB Adapter eventueel schakelklok zijn 2 euro bij action en steek daar eens de Led aansluiting in, dan is als het goed is je probleem opgelost, alleen je moet even de instellen.

Ik heb mijn verlichting op een Klik Aan/Klik Uit gezet maar bij de Action heb je ook andere alternatieven.

Laat maar even weten of dan het probleem zich heeft verholpen.

jsscratch
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Dave
Ik heb hem nu direct op een USB lader gezet en daarna met een extra schakelaar ertussen maar het probleem blijft.
De leds veranderen van kleur zodra ik het volume aanpas op de afstandsbediening van de next box en wanneer ik de source knop gebruik. Die knoppen zijn ook gekoppeld aan de TV zodat je je TV kunt bedienen met de AB van de next box. Maar ja, die koppeling is wel erg handig.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Hmm, dat is vreemd, misschien dat 1 van de technische moderators of onze vrouwelijke moderators die dit topic vanzelf oppakken nog een idee weten.

Ik ga er even over nadenken en kom er op terug.
jsscratch
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Dave- Ik denk dat de ontvanger van de ledstrip gewoon of precies dezelfde frequentie werkt ofzo en daardoor van kleur veranderd als ik op een toets druk.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
joepke-m wrote:

Ronihd wrote:

jsscratch wrote:
Sinds een paar dagen de Ziggo Next box binnen. Fantastisch apparaat alleen zodra ik de afstandsbediening gebruik reageert mijn led strip achter op de tv daarop.
Deze veranderd dan steeds van modus/kleur.
Hebben meer mensen hier last van en is er wat aan te doen?
Hoi,
-Knip-
Want op de NEXT kan je het zeker weten niet wijzigen ( althans dat denk ik )
Ik weet het zeker, denk ik... haha



Is slag om de arm houden 😉 En ik druk me wel vaker zo uit aard van het beestje.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
jsscratch wrote:
Dave- Ik denk dat de ontvanger van de ledstrip gewoon of precies dezelfde frequentie werkt ofzo en daardoor van kleur veranderd als ik op een toets druk.


Dat denk ik ook

Tip....en ook hier weet ik het niet zeker maar als het "maar " 7 euro kost kan je het volgende ook nog proberen.
Als je nog zo een led strip koopt kan je het huidige ontvangstkastje omruilen voor het nieuwe ontvangstkastje , de bijgeleverde AB van de nieuwe ook in gebruik nemen.

Als het goed is dan werken die kastjes met AB elk op een andere frequentie , mogelijk koop je er dan 1 die niet mee gaat met de AB van de next

En de led strips zijn meestal demontabel van het kastje ?

Nogmaals of het zo is weet ik niet maar je kan het altijd proberen toch ?
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
jsscratch wrote:
Dave- Ik denk dat de ontvanger van de ledstrip gewoon of precies dezelfde frequentie werkt ofzo en daardoor van kleur veranderd als ik op een toets druk.


Dat is ( lijkt me ) zo 1-2-3 te testen. Ga ergens zo ver mogelijk weg van tv/neXt en sluit daar de led strip ( en usb-voeding ) weer aan en duw daar op de afstandbediening van de neXt. Veranderd de led-strip van kleur, dan zijn de frequenties inderdaad gelijk.

Als de aansturing/kastje van de led-strip niet warm/heet wordt misschien gewoon inwikkelen met alu folie of in een ijzeren doosje doen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dave- wrote:
Hmm, dat is vreemd, misschien dat 1 van de technische moderators of onze vrouwelijke moderators die dit topic vanzelf oppakken nog een idee weten.

Ik ga er even over nadenken en kom er op terug.


Insinueer je hier nu mee dat de vrouwelijke moderators niet technisch zijn? Dit kan echt niet he...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
En ja, lastig probleem, maar komt vaker voor. Ik heb iets dergelijks met een ledlamp die ook wat vervelend kan doen en op andere dingen kan reageren, maar de pest is dat men die een vaste frequentie meegeeft en je dus weinig anders kan dan de ontvanger of lampvoet zo afdekken dat deze niets meer ontvangt. Maar dan kun je deze ook weer niet bedienen. En als ik die lamp spanningsloos zet en weer aan, gaat deze terug naar wit licht. En dat is bij een led strip vaak ook het probleem...
jsscratch
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Dat is precies het probleem ja. Blokkeer ik de ontvanger, kan ik het licht ook niet meer aanpassen.
pietrucci

Level 9
  • 314Posts
  • 2Oplossingen
  • 71Likes
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb het licht op de gewenste kleur gezet en daarna de sensor afgeplakt. Werkt prima, maar idd. ik kan de kleur alleen nog aanpassen als ik de afstandsbediening vlak bij de sensor houd, dat werkt nog net. Maar ik pas die kleur toch nooit aan, dus..
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
pietrucci wrote:
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb het licht op de gewenste kleur gezet en daarna de sensor afgeplakt. Werkt prima, maar idd. ik kan de kleur alleen nog aanpassen als ik de afstandsbediening vlak bij de sensor houd, dat werkt nog net. Maar ik pas die kleur toch nooit aan, dus..



Maar haal je nooit de spanning eraf dan? Want als je dat doet, en op die manier de strip ook weer inschakelt, is de kans groot dat deze weer wit licht gaat weergeven. Nou ja, wat wij, mensen, als wit zien dan... :nerd:

Uitgelicht topic