Beantwoord

IR oog Ziggo Mediabox Next

• 29 juli 2019
  • 7 Reacties
  • 813x Bekeken

Reputatie 1
Waar zit het in infrarood oog op de nieuwe Ziggo next box? Ik heb mijn box in een kastje staan en wil deze bedienen met een infrarood verlenger samen met mijn Logitech Harmony afstandsbediening.
icon

Best beantwoord door hanh 30 juli 2019, 08:50

Het device Ziggo/Mediabox Next in de Logitech DB dekt alle functies op 2 na.

Er is geen Voice Control Button Code, maar dat is geen gemis.
Je hebt er toch de Next-AB bij nodig voor de microfoon.

Er is geen Button voor het Context Menu (... op de Next-AB).
Dat was de laatste status, die ik ken.
Het kan zijn dat dit ligt aan dat er nog geen IR-code voor is, in het repertoire dat de Next kan begrijpen.

Voor liefhebbers van Teletext is het aardig dat de Logitech kleuren-Buttons voor je heeft.
Die lijken er niet te zijn op de Next-AB.
Schijn bedreigt, Ze zitten verborgen achter het afdekplaatje met het Ziggo Logo.
Dat kun je er afwurmen.
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-de-afstandsbediening-37784/index3.html#post427503
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
De Next gebruikt RF in plaats van IR.
Reputatie 1
Ik kan m wel gewoon bedienen via ir met de kast open, dus dat klopt niet.
Reputatie 4
Badge +2
RF gaat door de kast, RF staat voor Radio Frequency. IR (Infra Rood) niet. Probleem is alleen dat de Logitech geen RF kan zenden en daardoor met alternatieve IR codes de Next moet bedienen. Niet alle codes zijn (nog) beschikbaar. Bijvoorbeeld de Power Toggle (aan-uit met 1 knop) als je de bediening met 1 knop uit hebt staan op de Next
Reputatie 5
Badge +3
Gewoon even een kwestie van proberen lijkt me, ik meen me te herinneren dat iemand het gepost heeft maar ik kan het zo gauw niet meer terugvinden. Zo groot is de Next niet dus je zult hem snel vinden😁.
Reputatie 3
Badge +1
@Brambulance Het oog zit links naast de Z van het Ziggo logo op de next.
Reputatie 7
Badge +17
Ik kan m wel gewoon bedienen via ir met de kast open, dus dat klopt niet.
Zover ik weet zijn er (net als bij de Horizon) ook IR codes maar deze zijn beperkt en bieden niet de volledige functionaliteit (zoals bv spraakbesturing etc)
Het device Ziggo/Mediabox Next in de Logitech DB dekt alle functies op 2 na.

Er is geen Voice Control Button Code, maar dat is geen gemis.
Je hebt er toch de Next-AB bij nodig voor de microfoon.

Er is geen Button voor het Context Menu (... op de Next-AB).
Dat was de laatste status, die ik ken.
Het kan zijn dat dit ligt aan dat er nog geen IR-code voor is, in het repertoire dat de Next kan begrijpen.

Voor liefhebbers van Teletext is het aardig dat de Logitech kleuren-Buttons voor je heeft.
Die lijken er niet te zijn op de Next-AB.
Schijn bedreigt, Ze zitten verborgen achter het afdekplaatje met het Ziggo Logo.
Dat kun je er afwurmen.
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-de-afstandsbediening-37784/index3.html#post427503