Cowboy

Level 6
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Internetsnelheid traag

Vandaag op de mediabox Next volgende melding Internetsnelheid traag met een oranje uitroepteken.
Draadloos en bekabeld werkt hij goed zeg de box alleen dat je alleen live tv kan kijken
normaal is alles groen en dat je alles kan kijken in UHD
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Martin C

Level 1
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
"Probleem" inmiddels van zelf opgelost, lag blijkbaar idd bij Ziggo. Alles weer zoals het was.

Bekijk in context

38 Reacties 38
Martin C

Level 1
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
hier idem, internet snelheid traag???? PC,TV en Next via kabel verbonden met modem.
Heb een 4K Samsung Q9FN dus alles was groen nu niet meer.
Speedtest op mijn pc 250 down 25 up dus geen probleem, speedtest op mijn tv 80 down up wel 25 d8 ik, kabels omgestoken etc lage snelheid blijft rara hoe zit dat. Alle kabels UTP7 of HTP6 dus beste kwaliteit. Kabel naar next is van Ziggo zelf overigens. :thinking:
pcdokter

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
Hier hetzelfde, ook hier 250 up en 25 down en kan nu alleen maar hd kijken terwijl dit eerst 4k was
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Wifi omstandigheden wijzigen. Probeer eens een ander kanaal.
ThijsV

Level 5
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Wifi heeft hier niets mee te maken.
Tjals500

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ook bij mij op de next deze melding bij diagnostiek. Zit bekabeld aangesloten. Ik heb het modem en de next al even opnieuw opgestart. Internetsnelheid is gewoon zoals het hoort 250/25. Zag dat mijn epg data ook niet goed bijgewerkt werd. Nu ik zie dat er meer mensen dit hebben, zal er bij ziggo wel iets niet helemaal lekker zijn.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hier hetzelfde, kijken met 4K werkt prima op 205 en bewaard werkt ook goed.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
IPv6 lijkt eruit te liggen bij Ziggo en ik vermoed dat de Next die snelheid meet.
Gelukkig is IPv4 er nog waar de Next gebruik van maakt, maar dat lijkt niet bij iedereen te werken?
Martin C

Level 1
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
"Probleem" inmiddels van zelf opgelost, lag blijkbaar idd bij Ziggo. Alles weer zoals het was.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Kan de rest van de melders ook aangeven of het bij hun weer opgelost is? 🙂
pcdokter

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
Lycke Ziggo wrote:
Kan de rest van de melders ook aangeven of het bij hun weer opgelost is? 🙂

hier loopt alles weer als een zonnetje:yum:
Joecks

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier, Apeldoorn, nog steeds het probleem. Box ook regelmatig vast , alleen uit zetten en aan zetten verhelpt dat weer maar melding "traag" blijft
EAd

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Probleem is hier, in Emmen, nog steeds aanwezig. Ik zit bekabeld met 500 Mbit en alles draait als een tierelier en toch dezelfde melding dat alleen live tv mogelijk is.
Dacht dat het misschien een kabelprobleem was, dus geprobeerd Wifi in te schakelen. Ondanks dat Wifi hier ook met bijna dezelfde snelheid als kabel door het huis raast, wil Wifi helemaal niet. Serverproblemen wordt gemeld en foutcode CS9993, met het verhaal dat de mediabox niet eens online is.... Toch kan ik gewoon TV kijken en alle opgenomen programma's normaal bekijken.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hm, dat is vreemd. Wanneer zie je deze melding precies? (na welke actie)
Cowboy
Topicstarter
Level 6
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes
Probleem is opgelost bij mij
hanplo

Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Bij mij in Assen geeft de box dezelfde melding. Bijzonder, box is bekabeld aangesloten. Ben benieuwd naar oorzaak en oplossing.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Als je internet het doet, check dan je kabels en aansluitingen (nog) eens goed.
harmroest

Level 1
  • 228Posts
  • 0Oplossingen
  • 52Likes
Same here op tweede next graag hoor ik wat ik hier aan kan doen, want kan nu geen opnames kijken...
Gizmo1981

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem hier. Heb de box nu een dag. Morgen gaat het ding retour. Wat een ellende.....
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
Het is best gek. Ik doe lang niet elke dag de diagnostiek op de Next, maar vanavond toevallig wel. Bekabeld aangesloten, maar ik zag wel een uitroepteken en een mededeling dat als ik een WiFi-booster (powerline adapter) had dat ik er iets mee zou kunnen proberen. Ik had alleen geen klachten, alles via Bewaard en Replay TV leek te werken, zelfs het 4Kkanaal op 205.
Vervolgens heb ik het netwerk gecontroleerd m.b.v. Netflix en daar werd met een maximum aantal van vier groene vinkjes een verbindingssnelheid van 270 Mbps gedetecteerd, hetgeen vergelijkbaar is met "niets aan de hand". Ik heb zeer sterk het idee dat de diagnostiek van de Next op zichzelf niet betrouwbaar is. Heel jammer en een heel klein beetje dom lijkt dit eigenlijk wel.
Twee uur later gaf de diagnostiek weer op alles groen, zeer merkwaardig en ik heb geen idee wat ik met dit soort informatie aan moet.

Uitgelicht topic