1
Vraag
2
Reacties
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes

Instellings / luxe problemen betreffende de Next icm Samsung ue49mu6650

Over het algemeen ben ik tevreden over de Next, met name het feit dat deze helemaal stil is, flink energiezuiniger, het gehele besturingssysteem werkt razendsnel en de kleur diepte is een verademing.

Er zijn drie zaken waar ik mee zit:

- Gebrek aan CEC ondersteuning. Mijn originele TV afstandsbediening die voorheen alle functies kon beheren herkend de Arris DCX960 helaas niet (ook niet als ik deze handmatig toevoeg), hierdoor ben ik verplicht de afstandbediening van Ziggo te gebruiken.

- Mijn televisie ontvangt enkel een 50p signaal van de Next, andere bronnen geven wel 60p door, de instellingen van de Next zijn helaas redelijk beperkt, is er een expert modus?

- Wanneer ik de Next wil uitzetten (rode knop) schakelt deze ook mijn TV en het aangesloten ARC apparaat uit, dit is zeer onhandig omdat de TV en het audio systeem ook buiten Ziggo om regelmatig gebruikt worden.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Weisselberger
Topicstarter
Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Inmiddels erachter gekomen dat de universal remote wel werkt wanneer je deze instelt als UPC in plaats van Ziggo, maar dit heeft als gevolg dat Ziggo Next altijd aan staat wanneer de televisie aan staat, omdat deze vanzelf inschakeld wanneer de TV aan gaat en helaas kan de Next niet uitgeschakeld worden zonder dat de TV uit gaat.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Weisselberger
Topicstarter
Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Inmiddels erachter gekomen dat de universal remote wel werkt wanneer je deze instelt als UPC in plaats van Ziggo, maar dit heeft als gevolg dat Ziggo Next altijd aan staat wanneer de televisie aan staat, omdat deze vanzelf inschakeld wanneer de TV aan gaat en helaas kan de Next niet uitgeschakeld worden zonder dat de TV uit gaat.
Weisselberger
Topicstarter
Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Wanneer de afstandbediening wordt toegevoegd als de Pace DCR-7111, werkt deze zonder problemen op de samsung smart tv (Tizen OS).

Reeds besloten om een CEC killer te bestellen voor het probleem met de CEC functies.

Ik ben er nog niet achter waarom er "slechts" 50p wordt doorgegeven ipv 60p.
Weisselberger
Topicstarter
Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
De CEC killer doet precies wat ik wil, helaas zit dit niet in de standaard doos.

Momenteel geeft de Next max 50p weer, dit signaal komt ook gewoon door de CEC killer heen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic