Beantwoord

Installatie Mediabox Next begint niet

• 3 september 2019
  • 3 Reacties
  • 278x Bekeken

Gisteren heb ik mijn bestelling van twee Mediaboxen Next ontvangen (ter vervanging van een Mediabox XL en Extra), een met op de doos een stickertje "Extra Mediabox Next". Na alles volgens de handleiding aangesloten te hebben (te beginnen met de doos zonder stickertje) was het al snel over met de feestvreugde, want hoewel ik "netjes" het scherm met "Welkom, Welcome, Bienvenu" etc. krijg, blijft het daarbij. (Op dit moment nogmaals geprobeerd, hij staat nu inmiddels 12 minuten op dat scherm).

Ter controle heb ik de tweede mediabox op de plek van de eerste gezet, en die begint na hooguit een minuut met de installatie, software update gedaan e.d.. Uiteindelijk loopt die vast in een foutcoude CS1010, maar al zoekende op de support-site begrijp ik dat dat "klopt" voor een extra mediabox next. Advies: installeer de hoofdbox eerst. Dus terug bij af.

Is mijn hoofdbox kapot, als hij "eindeloos" op het welkomstscherm blijft staan? Of is er een manier waarop ik de box kan resetten, ofzo?
icon

Best beantwoord door eelkeblok 4 september 2019, 21:19

Ik heb elders op het forum een duidelijker beschrijving van de reset-procedure gevonden die ik al eerder ergens tegenkwam. Hiermee is het gelukt om de installatie opnieuw te starten. Ik loop nu weer een andere foutmelding in, maar er zit voortgang in. Voor wie ditzelfde probleem heeft, met deze reset-procedure kun je de installatie opnieuw starten:

• Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem
  • Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
  • Zet hem weer aan en houd deze twee knoppen, "-" en het status LEDje, op de voorkant circa 10 seconden ingedrukt
  • Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
U heeft installatiegarantie en kunt een gratis monteur bestellen.
Bedankt voor de suggestie, dat zal ongetwijfeld, maar ik hoopte het met een eenvoudige ingreep voor elkaar te kunnen krijgen. Ik hoopte van harte dat iemand dit gedrag hier op het forum herkende en me kon helpen.

Is er iets van een reset van de mediabox next mogelijk? Ik kwam ergens iets tegen over het indrukken van de min-knop en de reset-knop tegelijk, maar ik kan geen reset-knop ontdekken. Wordt de aan/uit-knop bedoelt?
Ik heb elders op het forum een duidelijker beschrijving van de reset-procedure gevonden die ik al eerder ergens tegenkwam. Hiermee is het gelukt om de installatie opnieuw te starten. Ik loop nu weer een andere foutmelding in, maar er zit voortgang in. Voor wie ditzelfde probleem heeft, met deze reset-procedure kun je de installatie opnieuw starten:

• Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem
  • Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
  • Zet hem weer aan en houd deze twee knoppen, "-" en het status LEDje, op de voorkant circa 10 seconden ingedrukt
  • Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm

Reageer