Léon Maes

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Huidige coaxkabel gebruiken

Bij de next zit maar 3 meter coaxkabel en ik heb 10 meter nodig.

Kan ik de kabel van mijn vorige mediabox gebruiken ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@press Dat zier er eigenlijk goed uit, maar je hebt die blokken op SBS6.

Mogelijke oorzaak: op de splitter zit een wit kapje, als dat kapje te ver over de splitter zit, dan komt het voor dat de splitter niet ver genoeg in de wandcontactdoos gaat en net wat storing veroorzaakt.

Hier en bij de buren zijn alle witte kapjes zorgvuldig in het grijze archief geplaatst en bij beiden hierna geen storingen meer gezien en ook op het forum zijn al dergelijke voorbeelden voorbij gekomen.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als dit een afgeschermde coax kabel is, moet dat prima lukken.
Afgeschermd wil zeggen dar er nog een folie laag tussen de metalen mantel en de kern zit.
In ieder geval eerst proberen, als je geen blokken krijgt op b.v. SBS6 en andere zenders, dan is het goed.

Hier gebruik ik een kabel uit 2005 zijnde KOKA 799 van 19 meter tot de Next en dat gaat zonder één probleem.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Welkom op de Community @Léon Maes! 🙂 

Allereerst leuk om te lezen dat je gebruik gaat maken van de Mediabox Next. Zoals @Be rt al aangaf kan deze kabel inderdaad gewoon gebruikt worden als deze goed afgeschermd is. 

Is het gelukt met de installatie van de Mediabox Next? 
 

press

Level 6
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 42Likes
Gianna Ziggo wrote:

Welkom op de Community@Léon Maes! 🙂 

Allereerst leuk om te lezen dat je gebruik gaat maken van de Mediabox Next. Zoals@Be rt al aangaf kan deze kabel inderdaad gewoon gebruikt worden als deze goed afgeschermd is. 

Is het gelukt met de installatie van de Mediabox Next? 
 

Ik heb de goede coaxkabel maar op SBS6 last van blokken.

Op alle overige zenders ( en opnames,replay on demand )perfect beeld.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
press wrote:

Ik heb de goede coaxkabel maar op SBS6 last van blokken.

Op alle overige zenders ( en opnames,replay on demand )perfect beeld.

 

SBS6 zit op een storingsgevoelige frequentie, als je aansluitingen verder goed zijn is een versterker misschien de oplossing.

 

press

Level 6
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 42Likes
Steefb wrote:
press wrote:

Ik heb de goede coaxkabel maar op SBS6 last van blokken.

Op alle overige zenders ( en opnames,replay on demand )perfect beeld.

 

SBS6 zit op een storingsgevoelige frequentie, als je aansluitingen verder goed zijn is een versterker misschien de oplossing.

 

Ik heb een kabel van 3 meter en de versterker bij de installatie van de next verwijderd.

Dit gaf een beter beeld dan met de versterker.

Toch bedankt voor je reactie

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@press Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met alles erop en eraan.

press

Level 6
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 42Likes
Be rt wrote:

@pressKun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met alles erop en eraan.

Het aansluitpunt zit in de woonkamer (penthouse) waarom een foto?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Bert spaart foto’s.

Hij wil natuurlijk  zien hoe de aansluiting technisch in elkaar zit. Je komt soms rare dingen tegen. Verbetering daarvan kan een oplossing opleveren.

press

Level 6
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 42Likes
Be rt wrote:

@pressKun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met alles erop en eraan.

Oké Dit is het aansluitpunt   

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@press Dat zier er eigenlijk goed uit, maar je hebt die blokken op SBS6.

Mogelijke oorzaak: op de splitter zit een wit kapje, als dat kapje te ver over de splitter zit, dan komt het voor dat de splitter niet ver genoeg in de wandcontactdoos gaat en net wat storing veroorzaakt.

Hier en bij de buren zijn alle witte kapjes zorgvuldig in het grijze archief geplaatst en bij beiden hierna geen storingen meer gezien en ook op het forum zijn al dergelijke voorbeelden voorbij gekomen.

press

Level 6
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 42Likes
Be rt wrote:

@pressDat zier er eigenlijk goed uit, maar je hebt die blokken op SBS6.

Mogelijke oorzaak: op de splitter zit een wit kapje, als dat kapje te ver over de splitter zit, dan komt het voor dat de splitter niet ver genoeg in de wandcontactdoos gaat en net wat storing veroorzaakt.

Hier en bij de buren zijn alle witte kapjes zorgvuldig in het grijze archief geplaatst en bij beiden hierna geen storingen meer gezien en ook op het forum zijn al dergelijke voorbeelden voorbij gekomen.

Oké , ik zal het kapje er eens afhalen en kijken wat het effect is, mocht het helpen dan zal ik dat laten weten.

Het is wel zo dat die blokjes storingen er niet bij elke uitzending is op SBS6.

Bovendien is het alleen op SBS6 en de next werkt naar volle tevredenheid.

Bedank voor je advies  

press

Level 6
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 42Likes
Be rt wrote:

@pressDat zier er eigenlijk goed uit, maar je hebt die blokken op SBS6.

Mogelijke oorzaak: op de splitter zit een wit kapje, als dat kapje te ver over de splitter zit, dan komt het voor dat de splitter niet ver genoeg in de wandcontactdoos gaat en net wat storing veroorzaakt.

Hier en bij de buren zijn alle witte kapjes zorgvuldig in het grijze archief geplaatst en bij beiden hierna geen storingen meer gezien en ook op het forum zijn al dergelijke voorbeelden voorbij gekomen.

Ik heb dat plastic kapje eraf gehaald en het uitstekende randje eraf geknipt.

De aansluiting ging er dieper in , hij zit veel vaster dan voorheen!

Heb nu geen storing op SBS6 maar zoals gezegd was die er niet continu.

Heb er wel een goed gevoel over de verbinding is nu veel stabieler.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

TOP, veel kijkplezier gewenst   en laat SVP nog eens horen hoe het gaat.

press

Level 6
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 42Likes
Be rt wrote:

TOP, veel kijkplezier gewenst   en laat SVP nog eens horen hoe het gaat.

Zal ik zeker doen!

press

Level 6
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 42Likes
Be rt wrote:

TOP, veel kijkplezier gewenst   en laat SVP nog eens horen hoe het gaat.

Het afknippen van het  randje van het witte kapje van de splitter op het aansluitpunt heeft de storting op SBS 6 verholpen.

Het verwijderen van dat randje maakt dat de splitter er dieper in gaat

Het signaal wordt dan beter doorgegeven,  SBS 6 was het enigste kanaal waar ik soms storing (blokken) op had 

Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes

Fijn dat het geholpen heeft en super dat je hier nog een terugkoppeling geeft 🙂 Veel kijkplezier weer!

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Michael Ziggo wrote:

Fijn dat het geholpen heeft en super dat je hier nog een terugkoppeling geeft 🙂 Veel kijkplezier weer!

Deze oplossing is al meerdere keren dé oplossing geweest. Is de fabrikant al ingelicht?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MaxH Mogelijk weet je dit al, dan voor de verdere meelezers.

Het ligt aan diegene die dit witte kapje erop doet, er zitten afstand bevestiging randjes in.

Als je bij voorbeeld het witte kapje al op de splitter doet voor je hem in de wandcontactdoos doet, dan kan hij al te diep in het kapje zitten en zit hij al geklemd in die tegendraadse randjes.

Als je hem al zou willen gebruiken, doe dan eerst de splitter in de wandcontactdoos en dan heel zachtjes het witte kapje erop.

Het witte kapje is puur en alleen te verfraaiing en verder zonder enige functie.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Ah, oké. Dan nog zou de fabrikant het zo moeten maken dat je het niet te ver kan aanduwen.

Uitgelicht topic