Beantwoord

Hoge piep in stand-by stand

Toon eerste bericht

226 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
@Lycke Ziggo,

Is het geen beter idee dat Ziggo eerst goed onderzoekt waar dat probleem vandaan komt? Nu stuur je in het “wilde weste” boxen op, maar de oorzaak wordt dan niet onderzocht/gevonden.
@Lycke Ziggo ik heb vandaag de nieuwe Next ontvangen, maar deze maakt hetzelfde ‘lawaai’ als de oude. Ben bang dat dit er dus bij hoort? Ik had gehoopt op een (nagenoeg) geluidloze box (bv. zoals de Nvidia Shield die er naast staat).
Reputatie 7
Badge +35
@Lycke Ziggo,

Is het geen beter idee dat Ziggo eerst goed onderzoekt waar dat probleem vandaan komt? Nu stuur je in het “wilde weste” boxen op, maar de oorzaak wordt dan niet onderzocht/gevonden.

@King006 Dit is juist voor het goede onderzoek en deze boxen gaan naar een speciaal retouradres.

Lycke en Serkan schreven in een aantal eerdere berichten in dit topic:

Wil je een nieuwe mediabox?
Heb je momenteel last van een piep in het geluid/geluid van de fan (ratel/brom/zoem)?
Wanneer je de piep hoort; hoor je deze ook nog wanneer je de HDMI kabel uit de Next haalt?
Zorg er voor dat je je postcode en huisnummer in je profiel opneemt, zodat ik direct alles er bij kan zoeken. Samen gaan we dit varkentje wassen!

Persoonlijk denk ik dat er een batch in de omloop is die dit probleem veroorzaakt. Dat zijn we nu natuurlijk ook aan het uitzoeken. Jullie bevindingen heb ik ook doorgegeven en dat nemen we ook mee in ons onderzoek.

Ik ga jou ook nogmaals een nieuwe sturen en je ontvangt het speciale retouradres in een privébericht!
Ook hier een brommende fan. Ik heb nog geen piep gehoord.
Reputatie 7
@Lycke Ziggo,

Ik stuur nieuwe boxen en laat de boxen waar de piep in zit sturen naar een speciale afdeling die deze onderzoekt. Dus we zijn júist actief bezig met het onderzoeken van de oorzaak 🙂
Reputatie 5
Badge +3

@Lycke Ziggo,

Ik stuur nieuwe boxen en laat de boxen waar de piep in zit sturen naar een speciale afdeling die deze onderzoekt. Dus we zijn júist actief bezig met het onderzoeken van de oorzaak :-)

@Lycke Ziggo,

Ik snap je hoor 😉 maar heel veel klanten krijgen kennelijk weer een box met lawaai 😉 dat schiet dan niet op. Wij hebben er ook 1 die je hoort als je je oren erop legt. Ik vindt het geen groot probleem zolang dat geluid maar niet door de hele huiskamer gaat komen. Bij het begin hoorde ik het overigens niet.
@Lycke Ziggo - Ik heb de nieuwe box ontvangen en de 'jeugd' hier in dit gezin hoort nog steeds een piep. Ik heb hem nu in de tv-kast gezet en dan is de piep minder aanwezig. Wederom zodra de HDMI kabel tussen TV en de box is aangesloten en het systeem staat in standby stand (na 1 minuut als systeem uitgezet wordt) is de piep hoorbaar. Overigens alleen als beide kanten van de HDMI aangesloten is (dus niet los alleen op de box aangesloten). De vorige box stuur ik retour maar wil daarover een prive-bericht sturen maar dat lukt niet. Hoe kan ik jou bereiken ?

@janh80 . Ik doe voor jou ook een nieuwe op de post en stuur je een privébericht! :-)Awesome. Ik laat het resultaat uiteraard weten!

De nieuwe Next heeft helaas nog steeds de piep.
Ook daar geldt: zodra de HDMI kabel er uit is, is de piep ook weg.
Typisch coil whine geluid
@ Lycke Ziggo,

Mijn nieuwe box heeft vooralsnog geen duidelijk hoorbare piep! Ik wil een PM sturen, maar dat lukt niet.

Hoe kan ik jou bereiken?
Reputatie 1
Hier ook de een nieuwe Next ontvangen,
helaas ook weer met piep.....
Mijn vorige box gaat naar de technische afdeling die dit verder gaan onderzoeken.

Hopelijk komt hier een oplossing voor,
ik begin langzaam weer naar de XL mediabox te verlangen 🤔
Reputatie 7
Badge +35
@ Lycke Ziggo,

Mijn nieuwe box heeft vooralsnog geen duidelijk hoorbare piep! Ik wil een PM sturen, maar dat lukt niet.

Hoe kan ik jou bereiken?

@El Rolo Dat kan alleen al Lycke je toegang heeft gegeven tot haar privéberichten.
Zo ja, klik op haar naam en op de volgende pagina op Stuur bericht.
Zij vroeg mij de verzend gegevens te sturen van de next, maar kan idd geen PM sturen
Reputatie 7
Badge +35
@El Rolo Ik vermoed dat Lycke morgen hier weer langskomt en je dan toegang zal geven.
Reputatie 2
Idem, piep of zo je wilt: hoge fluittoon. Heb het ding achter de kast bungelen dan hoor ik m minder...
@Lycke Ziggo

Ik heb de nieuwe next ontvangen en even een paar dagen in gebruik genomen om te testen/ervaren, helaas ervaring ik het zelfde probleem. Ik ben van mening dat de piep zelfs nog iets sterker is bij de nieuwe next dus deze stuur ik door naar de betreffende contactpersoon van je privé bericht.

Ik wil graag benadrukken dat mijn idee van een oplaadtijd ook bij deze next box het geval is. Als je hem aansluit denk je "Yes ik hoor niks!" of misschien alleen een beetje als je je oor dicht naast de box houd. Vervolgens is de piep een dag/dagdeel later weer duidelijk aanwezig door de woonkamer, iets om rekening mee te houden tijdens het testen.
Reputatie 2
Behalve de piep/fluittoon ook voortdurend ‘krekels’ in mijn huis: de fan maakt een vervelend bijgeluidje...
Ik heb ook een hoge piep toon zowel aan als uit, graag deze next vervangen Ziggo!
Ook hier last van een zeer aanwezig brommend/zoemend geluid; kan deze Next worden omgewisseld?
Reputatie 7
Badge +25
Ik ga kijken of ik een Moderator langs kan sturen die jullie kan helpen hierbij.

@Fvdgeest @sandraaaaaa @groenhou

Zet even in jullie profiel je Postcode en Huisnummer ( Alleen zichtbaar voor jezelf - en moderators ) dan kan een moderator ook de gegevens er bij pakken indien noodzakelijk.
Reputatie 2
Gedaan. Ik heb de Next nu maar helemaal van de stroom gehaald, gek van dat gepiep constant hier...
Reputatie 7
Badge +25
Morgen wordt het topic opgepakt door Lycke die gaat kijken wat ze kan doen 😊 voor jullie
Reputatie 7
Hey all.

Momenteel wordt er hard onderzocht waardoor (sommige van) de mediaboxen 'piepen'. Er zijn genoeg ontvangen om dit te onderzoeken, dus we hebben geen voorbeelden meer nodig.
Zolang we met het onderzoek bezig zijn, lijkt het me verstandig om geen piepende mediaboxen meer te vervangen, omdat dit bij vrijwel niemand tot de oplossing heeft geleid.

Hoe staan jullie hier in? 🙂
Reputatie 2
“omdat dit bij vrijwel niemand tot de oplossing heeft geleid”

lees: alle boxen piepen?
Reputatie 2
Ik heb m overigens weer compleet uitgezet en ontkoppeld: pieptoon, slecht beeld(!), onthoudt resolutie-instellingen niet...
Nope, dit wordt ‘m dus uiteindelijk ook niet.
Zeer teleurstellend, jammer.
Hey all.

Momenteel wordt er hard onderzocht waardoor (sommige van) de mediaboxen 'piepen'. Er zijn genoeg ontvangen om dit te onderzoeken, dus we hebben geen voorbeelden meer nodig.
Zolang we met het onderzoek bezig zijn, lijkt het me verstandig om geen piepende mediaboxen meer te vervangen, omdat dit bij vrijwel niemand tot de oplossing heeft geleid.

Hoe staan jullie hier in? :-)

Ik vind het prima om te wachten totdat het onderzoek is afgerond; enig zicht op de doorlooptijd? 🙂

Reageer