Beantwoord

Hoge piep in stand-by stand



Toon eerste bericht

252 Reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoe de piep in de Next op te lossen:



En nu niet meer piepen, mensen!
Reputatie 2
Badge
Hoi ik ben erg benieuwd of er een omruil actie komt voor de hoge piep of wat is er besloten ? Aangezien ziggo mod met de oor op de boxhebben gelegen en geen piep horen dus een spannings piep lijkt niet te horen al stoort het mij niet van de box in de woonkamer als deze op de slaap kamer zou hangen en het is muis stil en zou het dan horen dan is dat echt irritant
Reputatie 7
Hey all.

Het overzicht in dit topic was ik even kwijt 😉. Nu dus even alles op een rijtje.

jdiezrequejo : Mediabox Next piept. Mediabox omgeruild voor nieuwe. Nieuwe box piept minder, maar piept nog wel. Geeft aan dat hier "mee te leven" is.
Manuel1971: Mediabox Next piept. Nieuwe toegestuurd. Nieuwe piept helaas ook
PetertjeBol: Mediabox Next piept.
Horza: Mediabox Next piept. Is echter niet te horen vanaf de bank, dus niet echt storend.


Klopt dit overzicht op deze manier?

@jdiezrequejo ; als jij op dit moment "kunt leven" met de piep, wil ik het bij jou voor nu even zo laten.
@Manuel1971 ; ik zou bij jou graag een monteur langs sturen. Hij kan dan ook even ervaren wat en hoe en dit aan ons terugkoppelen. Daarbij heeft hij ook weer mediaboxen bij zich, dus kan de boel alsnog weer omgeruild worden. Zeker omdat hij de "boosdoener" dan ook meteen mee terug naar ons kan nemen voor onderzoek.

@PetertjeBol ; jou stuur ik graag een nieuwe mediabox toe om te kijken of het hiermee verholpen is.

@Horza ; ik kan jou ook een nieuwe struren. Maar mocht je zeggen dat je nu geen last heb (alleen in de situatie dat je hem in je slaapkamer zou zetten, maar dat is nu niet het geval), lijkt het me misschien beter om het vooralsnog even zo te laten.

Hoe dan ook houden we jullie natuurlijk op de hoogte. Vooral ook van de monteur enz.
Hey @Lycke Ziggo

Ik denk dat je antwoorden door elkaar hebt gegooid.

Mijn nieuwe box piept minder als de eerste en is alleen hoorbaar op 10cm afstand, hiermee kan ik leven hoewel ik er liever 1 heb die niet piept 😀 als die bestaan? Zowel ik als mijn vrouw nemen de piep waar dus als jij een monteur langs wil laten komen om te luisteren ben ik erg benieuwd naar zijn waarneming.

De oude box is dan zeker een referentie aangezien die harder piepte.
Reputatie 2
Hallo @Lycke Ziggo Jij hebt de antwoorden van @Manuel1971 en mij omgedraaid.
Ik ervaar nu bij de nieuwe mediabox ook nog steeds een hoge piep in de stand-by stand.

Wat mij betreft mag jij zeker een monteur langssturen.
Ik ervaar geen verschil met de vorige mediabox (dus niet harder maar ook niet zachtere piep).
Reputatie 2
Badge
@Lycke Ziggo mijn nieuwe Next mag "un hold",
Niet dat de piep weg is, zeker niet, maar ik had ook de vraag via het contact formulier via de website gesteld,een dag of wat geleden, vanuit daar wordt er een nieuwe box verzonden.

Ik ga als die binnen is mijn ervaringen daarmee zeker delen in dit topic!
Reputatie 7
Whoops. Dan dus goed dat ik het even op een rijtje zette en checkte 😉.
@jdiezrequejo , wil je me een privebericht sturen met de dagen/tijden dat het jou de komende tijd uit zou komen om een monteur te ontvangen? Dan schakel ik met onze special monteursafdeling om een afspraak te maken ^^.

Top, @PetertjeBol . Ik ben heel benieuwd!




Dan nog dit. Geloof het of niet; ik stapte vanmorgen mijn woonkamer binnen en dacht "wat hoor ik nou?". Ja hoor, mijn mediabox. Overigens totaal geen piep, maar meer een stationair zoem/ratelend geluid. Heel zacht en ook echt alleen maar te horen in de stilte van de vroege ochtend. Maar toch, er was geluid! Iets wat ik in de mediaboxen hier dus nog steeds niet gehoord heb (al liggend met mijn oor op het apparaat).
Nu heb ik sowieso al een nieuwe mediabox klaar staan om geïnstalleerd te worden. Dus ik ben heel benieuwd hoe het met deze weer gaat.
Reputatie 2
Badge
Die piep volgt vanzelf 😛 😉
Reputatie 7
Change of plans!
Ik heb de gegevens van de 4 mensen die hier in het overzichtje staan doorgegeven aan de monteur/afdeling die hier over gaat en er wordt contact met jullie opgenomen.

Wel zo makkelijk dat het dan niet meer via via via via hoeft te gaan 🙂
Goedemorgen

Mijn eerste bericht hier.
Gisteren mijn Next ontvangen en aangesloten en alles werkt perfect.
Maar we ervaren net als meerdere mensen hier op dit topic een zeer irritante ratelende zoem of piep.
En dit doet zich voor als de box uit staat.
Zelfs als ik er een paar meter vanaf zit gonst dit gewoon door mijn hoofd.
Het is te hopen dat hier een oplossing voor gaat komen.

m.v.g Martin
Reputatie 7
Badge +16
Tijdelijke oplossing :




Permanente oplossing :

Reputatie 2
Badge
Gisteren de nieuwe Next aangesloten, helaas no joy, deze piept misschien nog wel "harder"
het is tijdens kijken en tijdens standby, waarbij tijdens standby het vervelendste, dan overstemd de fan zoem en televisie de pieptoon niet.

@Lycke Ziggo ik zie/hoor het contact wel verschijnen! Ik ben voor mijzelf benieuwd maar ook voor de andere Next {of toekomstige Next} gebruikers benieuwd wat dit is!
Reputatie 2
Badge
@Lycke Ziggo @Mark Ziggo

Ik wil graag me monteurs afspraak annuleren 31-05-2019

maar de klantenservice bij ziggo kon geen afspraak vinden
kan een van jullie hiervoor zorgen alvast bedankt
ik vind het niet erg genoeg om hem nu om te wisselen
dus bij deze wil ik het even zo laten totdat ik een tweede kan bestellen voor slaapkamer
en ben dan erg benieuwd of ik verschil dan tussen de tweede en de eerst next hoor
Reputatie 7
Hey @Horza . Het klopt dat de klantenservice deze niet kon inzien, omdat het om een specialist monteur gaat die specifiek langs wil gaan bij de klanten met een piepende mediabox.
Ik heb doorgegeven dat je de afspraak graag wilt annuleren 🙂.
Reputatie 2
Badge
@ iedereen, er is voor mij een monteur ingepland die de Next komt omruilen,
en dan "gaat onderzoeken"
Ik ben benieuwd of ze wat kunnen vinden, en of de nieuwe Next geen pieptoon geeft.

Keep you posted.
Hoi,

Hier nog iemand met een eerste bericht.
Ik heb vorige week een Next mogen ontvangen en ben er zeer blij mee, erg snel vergeleken met de Horizon box. Ik heb geen pieptoon, maar is helaas wel duidelijk hoorbaar als hij aanstaat (ook vanaf een paar meter afstand), en zelfs luider dan de horizon...Het lijkt er op dat de fan ratelt.

Wellicht dat iemand van ziggo kan regelen dat de box kan worden omgeruild voor een stille variant.

gr.
Reputatie 7
@Grimgrim . Ik ga jou ook een nieuwe mediabox sturen! Laat je ons weten of het met de nieuwe goed/beter gaat? 🙂
Ga ik zeker doen! Bedankt voor je snelle actie Lycke!
Reputatie 2
Badge
Gisteren is de monteur langs geweest,
deze heeft wat zaken besproken en wat zaken gecontroleerd/geprobeerd.

Er zijn verschillende Next boxjes geprobeerd helaas met allemaal hetzelfde resultaat.
De monteur kon in geen situatie het geluid zelf goed horen.
Wel heeft hij meer informatie en gaat verder op onderzoek,
een voorzichtige conclusie lijkt het ledje in de power button.
Tijdens de installatie knippert het lampje, het geluid resoneerde mee met het ledje.

Wordt vervolgd dus.
Mijn eerste Next produceerde een hoge pieptoon. In overleg met Ziggo is deze omgeruild voor een nieuwe.

Nieuwe aangesloten en heerlijk stil voor 24 uur. Daarna begon deze dus ook weer een hoge pieptoon te geven en nu ben ik dus weer net zo ver als met de eerste.

Lijkt er dus duidelijk op dat het een algemeen probleem begint te worden. Niet iedereen kan de toon horen in huis dus het hangt sterk af hoe goed je gehoor is.

Maar ik wordt er gek van en hoor hem op 2 meter afstand dus hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt.
Ook hier het probleem van de hoge piep toon..
Een ziggo monteur is langs geweest alleen zei hij meteen al ik hoor geen hoge tonen meer en dus ook de hoge pieptoon die uit de box komt niet.
hij heeft wel meteen geregeld dat ik een nieuwe box kreeg.
nieuwe box aangesloten en de eerste dag was er niks aan de hand alles was helemaal
perfect !
vanaf dag twee is helaas ook hier de hoge piep weer terug.
aangezien ik lees dat er veel meer mensen last van hebben snap ik niet dat niemand bij ziggo dit probleem heeft gehoord ??
ik hoop dat ze snel met een oplossing komen want dit is erger dan de horizonbox...
Goedemorgen,

Mijn eerste bericht hier.
Eergisteren mijn Next ontvangen en aangesloten, wat een verbetering!
Maar we ervaren net als meerdere mensen hier op dit topic een zeer irritante piep als tie in stand-by stand staat. Ik heb verschillende energie standen geprobeerd, helaas geen effect op het probleem. Wat wel helpt is om het knopje bij de next box te gebruiken. Dus heeft iets met stroom te maken.

Ik hoop snel over iets te vernemen.
Ik heb sinds gisteren de Box geinstalleerd en merk een verschrikkelijke coil whine (zo heet het fenomeen. Sommige laptops hebben er ook last van). Ik hoor helaas deze hoge piep erg goed, tot einde woonkamer. Aan de verpakking te zien, was dit ook al een retour modelletje.

De oplossing is Ziggo bellen, of kan dat via dit forum?
Reputatie 2
Badge
Bij mij thuis horen mijn vrouw en dochter het geluid ook niet, alleen als ik ze er op wijs en ze er erg goed op letten.

Omruilen lijkt geen zin te hebben, ik heb zelf mijn 2e box thuis staan, de monteur had een box uit een heel ander serienummer {1 van de eerste} en hierbij kon ik het ook horen.

Omruilen heeft pas zin als duidelijk is waarom de pieptoon er is, en als Ziggo een oplossing heeft of weet welke boxen er last van hebben zodat ze boxen zonder toon kunnen uitleveren.
Zolang er geen duidelijkheid is kan je blijven proberen en boxen laten opsturen en terug sturen.

Voor nu probeer ik mij erbij neer te leggen, en puur op gebruikersgemak te letten, en eerlijk is eerlijk, dat werkt verder prima!
@Grimgrim . Ik ga jou ook een nieuwe mediabox sturen! Laat je ons weten of het met de nieuwe goed/beter gaat? :-)

Ik zou nog even terugkomen op mijn ratelende next box. Helaas heeft de nieuw toegestuurde box het ook, zelf iets luider. Het was overigens geen nieuwe, maar een reeds gebruikt test exemplaar (met oranje Ziggo logo).

Je zou de fan toch nauwelijks moeten horen als hij aanstaat?

Reageer