Sjaka

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoe kan ik bestanden delen op de Mediabox Next?

Op mijn horizon kon ik apparaten zien in mijn netwerk, zoals Synlogy nas en foto’s bv bekijken, op de Next is deze functionaliteit verdwenen?
11 Reacties 11
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Dat klopt. Deze functie zit niet op de Next, je zult een soort mediaspeler of Chromecast moeten aanschaffen om dit weer op je TV te kunnen afspelen/zien. Of wellicht heeft je TV een app die deze functie kan verschaffen (bijvoorbeeld Plex).

Op de Horizon zorgde deze functie bij veel mensen voor veel ellende met de box, daarom werd door Ziggo ook aangeraden om hem uit je netwerk te halen (al werkt hij bij mij nog steeds prima als Acces Point).
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Zoals Conforto al zegt, er was een probleem de Media Box XL (Horizon) deze in een netwerk te plaatsen waardoor de box veel voor uitval en storing zorgde. De Next heeft deze functie niet, en deze kan ook niet worden opgenomen in een Netwerk omdat de Next met Cloud software werkt. Alles wat je opneemt gaat naar opslag in de Cloud.

Hier op deze pagina Persoonlijke Media Afspelen staat onderaan wel software om je gewenste apparaten in een netwerk op te nemen, misschien helpt dit een handje. anders een media speler of iets omtrent van een Cloud ( opslag ) die een netwerkverbinding aan kan. Ik gebruik zelf een WD My Cloud 4TB als netwerk.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dave-
De Next zit in je netwerk. Als er een DLNA Client op zou zitten dan was er niets aan de hand. Dan kun je multimedia via een DLNA Server in je Netwerk afspelen op de Next. Plex bv.
Die DLNA Client zijn ze vergeten op de Next. Een missertje.

Sjaka gebruikte dit op de MBXL en mist dat nu op de Next.

De MediaBox XL heeft nl wel een DLNA Client. Die kun je alleen gebruiken als de MBXL in je netwerk wordt opgenomen.. Dat moet met omzichtigheid gebeuren.
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/de-mediabox-xl-gebruiken-als-access-point-21251
Doe je het anders dan onstaan er problemen, waar je niet op zit te wachten.
NB. De link die je geeft verwijst naar info die niet klopt. Je neemt zo de MBXL op een verkeerde manier in je netwerk op. Ondanks veel verzoeken, past Ziggo dit niet aan.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Weer iets opgestoken, en geleerd, weet niet of die DLNA Client gaat komen of niet.
maar dank je wel hanh zal deze text even in mijn geheugen printen :wink:
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
hanh wrote:
Dave-
De Next zit in je netwerk. Als er een DLNA Client op zou zitten dan was er niets aan de hand. Dan kun je multimedia via een DLNA Server in je Netwerk afspelen op de Next. Plex bv.
Die DLNA Client zijn ze vergeten op de Next. Een missertje.


Ik denk dat het een bewuste "commerciële " keuze is hanh en geen missertje.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik twijfel over wat hier zo commercieel aan zou kunnen zijn.
Daar moet iemand van Ziggo maar eens iets over komen uitleggen.
Misschien snap ik het dan wel.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Persoonlijk hoop ik niet dat er meer features worden toegevoegd. Next is om TV te kijken, klaar. Extra functies kosten alleen maar extra capaciteit van de hardware, wat alleen maar ellende kan geven (zie XL). Daarnaast, de meeste TV's hebben die(media player) functie al.
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes
De vraag in het onderwerp "Het verschil tussen Mediabox Next en Horizon" heb ik nog niet kunnen terugvinden in dit topic.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Het ging TS om het verschil in netwerkfunctionaliteit. Wel of niet DNLA.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Wim C. ik heb de titel aangepast, dank voor de tip. Sjaka heb jij het antwoord op je vraag gevonden? Het antwoord is inderdaad een 'Nee'. Het is niet mogelijk om via de Next je netwerk bestanden af te spelen.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Anne H Ziggo wrote:
Hallo Wim C. ik heb de titel aangepast, dank voor de tip. Sjaka heb jij het antwoord op je vraag gevonden? Het antwoord is inderdaad een 'Nee'. Het is niet mogelijk om via de Next je netwerk bestanden af te spelen.

Nog steeds een vage titel. Waarom niet gewoon. "Hoe kan ik bestanden delen op de Next". Het antwoord staat hierboven in de quotes. Niet.

Uitgelicht topic