Henkus

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heel slecht internet

Goedendag medeforumgebruikers. Ik heb op aanraden van Ziggo nu twee Mediabox next genomen omdat mijn oude Mediabox xl extra het niet meer zou gaan doen na een update. Omdat ik de Mediabox xl had en alles in 1 had heb ik nu een Connectbox gekregen om het internetgedeelte werkend te krijgen. Het begon al goed. De aansluiting in de muur is een F-connector en heb dus de kabel die vanuit de muur naar de tv gaat laten zitten. Daar op het eind van de kabel de Splitter die erbij zat aangesloten. Op de linkerkant de Connectbox aangesloten en aan de rechterkant de coaxkabel van de tv. Maar de internetsnelheid is supertraag. Kom niet boven de 1 mb uit. Ja, echt 1 mb. Tv doet het wel maar geeft wel een melding dat het internet te traag is. Heb in de modem gekeken of er iets raars stond maar dat zag er allemaal goed uit. Wie kan mij zeggen waarom ik zo slecht internet heb ? Telefoon doet het trouwens wel gewoon. Staat de Connectbox te ver van de muuraansluitng ? Denk iets van 5 meter ongeveer of moet je nog iets doorgeven aan Ziggo als je die Connectbox hebt geactiveerd zodat ze het volle vermogen geven ? Ik weet het niet meer. Zou fijn zijn als iemand mij kan vertellen wat ik moet doen. Vr.Gr.Henk

36 Reacties 36
Leetjuh90

Level 2
  • 112Posts
  • 12Oplossingen
  • 19Likes
Henkus wrote:

Goedendag medeforumgebruikers. Ik heb op aanraden van Ziggo nu twee Mediabox next genomen omdat mijn oude Mediabox xl extra het niet meer zou gaan doen na een update. Omdat ik de Mediabox xl had en alles in 1 had heb ik nu een Connectbox gekregen om het internetgedeelte werkend te krijgen. Het begon al goed. De aansluiting in de muur is een F-connector en heb dus de kabel die vanuit de muur naar de tv gaat laten zitten. Daar op het eind van de kabel de Splitter die erbij zat aangesloten. Op de linkerkant de Connectbox aangesloten en aan de rechterkant de coaxkabel van de tv. Maar de internetsnelheid is supertraag. Kom niet boven de 1 mb uit. Ja, echt 1 mb. Tv doet het wel maar geeft wel een melding dat het internet te traag is. Heb in de modem gekeken of er iets raars stond maar dat zag er allemaal goed uit. Wie kan mij zeggen waarom ik zo slecht internet heb ? Telefoon doet het trouwens wel gewoon. Staat de Connectbox te ver van de muuraansluitng ? Denk iets van 5 meter ongeveer of moet je nog iets doorgeven aan Ziggo als je die Connectbox hebt geactiveerd zodat ze het volle vermogen geven ? Ik weet het niet meer. Zou fijn zijn als iemand mij kan vertellen wat ik moet doen. Vr.Gr.Henk

 

Beste,

 

Misschien is het handig om een gratis installatie monteur te bestellen bij Ziggo? Misschien is het handig als deze monteur even uw installatie nakijkt en waar nodig aanpast zodat u spoedig kunt genieten van werkende diensten! Problemen in de installatie kunnen ervoor zorgen dat uw nieuwe modem niet goed functioneert. 

 

Leroy

Leetjuh90

Level 2
  • 112Posts
  • 12Oplossingen
  • 19Likes
Leetjuh90 wrote:
Henkus wrote:

Goedendag medeforumgebruikers. Ik heb op aanraden van Ziggo nu twee Mediabox next genomen omdat mijn oude Mediabox xl extra het niet meer zou gaan doen na een update. Omdat ik de Mediabox xl had en alles in 1 had heb ik nu een Connectbox gekregen om het internetgedeelte werkend te krijgen. Het begon al goed. De aansluiting in de muur is een F-connector en heb dus de kabel die vanuit de muur naar de tv gaat laten zitten. Daar op het eind van de kabel de Splitter die erbij zat aangesloten. Op de linkerkant de Connectbox aangesloten en aan de rechterkant de coaxkabel van de tv. Maar de internetsnelheid is supertraag. Kom niet boven de 1 mb uit. Ja, echt 1 mb. Tv doet het wel maar geeft wel een melding dat het internet te traag is. Heb in de modem gekeken of er iets raars stond maar dat zag er allemaal goed uit. Wie kan mij zeggen waarom ik zo slecht internet heb ? Telefoon doet het trouwens wel gewoon. Staat de Connectbox te ver van de muuraansluitng ? Denk iets van 5 meter ongeveer of moet je nog iets doorgeven aan Ziggo als je die Connectbox hebt geactiveerd zodat ze het volle vermogen geven ? Ik weet het niet meer. Zou fijn zijn als iemand mij kan vertellen wat ik moet doen. Vr.Gr.Henk

 

Beste,

 

Misschien is het handig om een gratis installatie monteur te bestellen bij Ziggo? Misschien is het handig als deze monteur even uw installatie nakijkt en waar nodig aanpast zodat u spoedig kunt genieten van werkende diensten! Problemen in de installatie kunnen ervoor zorgen dat uw nieuwe modem niet goed functioneert. 

 

Leroy

 

 

Als u wat foto’s kunt plaatsen van uw installatie zouden we daar eens naar kunnen kijken

Henkus
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedendag. Ik ben inmiddels iets verder. Aansluitingen zijn goed. Het blijkt dat mijn modem nog niet is verwerkt in het systeem. Dus geen toegang tot internet. Is er hier een webcare medewerker die dit even kan oppakken ? Er schijnt al een notitie van te zijn. Hij moet handmatig toegevoegd worden zei de medewerker. De medewerker van de klanten service zei dat het wel 3 dagen kon duren? Ik heb toch echt internet nodig. Nu alles via telefoon.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je een Vodafone abonnement? Dan kan Ziggo er een data bundel extra op plaatsen.

Webcare is hier niet actief op de Ziggo community.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller contact wenst.
Het chatscherm (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf aan de rechterkant op onderstaande pagina.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly 

Henkus
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oké. Bedankt voor de informatie. Ik zal het één en ander aanpassen.  En ik heb geen Vodafone. ☺

Hans L

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, wij hebben hier exact hetzelfde probleem. Abonnement staat op void, telefoon. 1mbs. 29 juli afgesloten. Afgelopen vrijdag monteur hier gehad vanwege de te lage snelheid. Hij kon verder niets doen. Maandag zou het goed zijn. Inmiddels is het donderdag en nog steeds niets gebeurt. Dus we wachten al meer als een week op de originele snelheid van 250Mb. Elke dag gebeld over de voortgang mat niemand kan iets doen. Ken je de reclame van “ we gaan niet naar huis voordat de internet snelheid in orde is”. 
Vandaag maar weer afwachten.

Laat even weten als het bij u gelukt is en ik wens u heel veel geduld 
 

Henkus
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Hans. Wat vreselijk. ?? Dat is wel heel slecht als het nu nog niet in orde is .Volgens de medewerker van de klantenservice is het niet zo heel veel werk om het handmatig in het systeem te zetten. Schijnt dus een veel voorkomende fout te zijn bij 'Ziggo. ik houd mijn hart vast hoe lang het gaat duren als ik jou verhaal lees. Ik heb inderdaad hetzelfde probleem als jou. Ik kreeg als tip op een ander forum dat je gewoon die oude mediabox moet aansluiten. Los ernaast denk ik dan tot alles weer werkt. Ik ga dat in ieder geval wel proberen. Dit is niets. Jij ook heel veel sterkte met het oplossen van het probleem door 'Ziggo. ???

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Henkus “Volgens de medewerker van de klantenservice is het niet zo heel veel werk om het handmatig in het systeem te zetten.”

Normaal gesproken is dat zo gepiept, behalve als er een ander abonnement / activatie is vastgelopen, dan moet eerst die vastloper handmatig worden teruggedraaid met al zijn opdrachten in het systeem en dat duurt normaal gesproken een paar dagen.

Maar helaas zie ik op het forum meerdere topics dat het hopeloos lijkt, uiteindelijk wordt het wel opgelost, maar dat duurt (te) lang.

@Hans L 

Heb je een Vodafone abonnement? Dan kan Ziggo er een data bundel extra op plaatsen.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Henkus  en welkom op de Community,

Goed dat je hiermee aan de bel trekt! Ik heb je gegevens er bij gepakt en ben hier verder voor je ingedoken. Er is sprake van een administratief probleem waardoor het modem nog niet goed geactiveerd is. Hiervan is ook al melding gedaan richting de afdeling die dit kan oplossen.
Omdat je hier nu al een paar dagen op wacht en het nog niet werkt, ben ik hier gelijk achteraan gegaan zodat dit voor jou zo spoedig mogelijk opgelost wordt. Zodra het euvel is opgelost zul je merken dat je internetverbinding het gelijk zal doen. 
Laat je hieronder weten wat je bevindingen zijn?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Hallo @Hans L en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat jij een soortgelijk probleem hebt! Ik help jou hiermee ook graag verder. Kun je jouw profielgegevens aanvullen met je postcode en huisnummer? Dan kijk ik wat ik kan doen.
Groeten,

Paul

Hans L

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Paul,

Gegevens zijn ingevuld.

mijn gevoel zicht dat jij het ook niet kunt oplossen. Gewoon mijn abonnement instellen. Zodat we na 14 dagen weer normale snelheid internet hebben. 6 mensen van helpdesk en monteur ter plaatse is het niet gelukt. Triest. Compensatie heb ik gevraagd, ook daar geen voorstel voor

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Hans L De compensatieregeling wordt pas uitgevoerd als je probleem volledig is opgelost, dan kan er precies gekeken worden naar de periode en onwerkzame onderdelen van je abonnement en kan worden vastgesteld hoeveel compensatie van toepassing is.

“Gewoon mijn abonnement instellen.”
Als een activatie is vastgelopen, dan gaat er niets meer gewoon in het systeem, helaas, heb ik ook mogen ervaren.

Ziggo moderators hebben andere wegen binnen Ziggo.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Hans L Hartelijk dank voor het aanvullen van je profielgegevens! Ik ga ook achter jouw probleem aan om ervoor te zorgen dat de diensten het z.s.m. gaan doen. 
Zodra alles werkt kan er uiteraard gekeken worden naar een compensatie. Dat geldt ook voor jou @Henkus

Henkus
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ben momenteel niet thuis om het uit te testen. Wel heb ik via mijn telefoon wat dingen in huis proberen te bereiken via internet en dat lukte allemaal. Ik denk inderdaad dat het probleem nu opgelost is. Kan het vanavond pas uittesten maar dit belooft al veel goeds. Bedankt alvast voor al het regelen en zo. Vr.Gr. Henk.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Henkus Dat klinkt al positief! Laat bij thuiskomst maar weten of alles inmiddels werkt. Je mag je bevindingen dan onder dit topic delen.
Als alles werkt, kan ik ook met je kijken naar een compensatie voor de dagen dat je geen gebruik van onze diensten hebt kunnen maken.

Alvast een goed weekend!
Groeten,

Paul

Henkus
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel, Paul. Ik zal mijn bevindingen zeker delen hier. Jij ook een heel fijn weekend. Vr.Gr. Henk

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Hans L Ook bij jou dient alles het inmiddels te doen. Kun jij ook onder dit topic laten weten of dit ook daadwerkelijk al het geval is?

Hans L

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Paul. Helaas is de downloadsnelheid nog steeds 1mbs. Dus het werkt nog niet

 

Hans L

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb de modem ook al uit en weer aan gezet 

Uitgelicht topic