Frank Naaijkens

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HDMI2.2 - this content is not compatible with your TV

aangesloten: ziggo next-met HDMI naar Yamaha RX-S602-met HMDI naat samsung TV.
wanneer alles wordt aangezet zie ik: this content is not compatible with your TV. please connect HMDI out to HMDI input jack that supports HDCP2.2 of the TV.

ik kan deze tekst gewoon wegdrukken en alles werkt gewoon
Wat betekent deze tekst?
wat kan ik het best doen?
6 Reacties 6
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Normaal krijg je deze melding als je apparatuur niet HDCP 2.2 geschikt is en 4K wilt kijken. Ik heb het even gecheckt en je receiver is sowieso HDCP2.2 geschikt. Welk type Samsung TV heb je? Misschien is een andere HDMI ingang van je tv wel HDCP2.2 geschikt!

Als de melding hinderlijk in de weg blijft zitten probeer de resolutie van de Next op 1080p te zetten, als het goed is speelt HDCP2.2 dan geen parten meer.

HDCP is een verschrikkelijk protocol wat nooit geïmplementeerd had mogen worden aangezien het alleen maar problemen veroorzaakt en nooit het gewenste resultaat heeft behaald (piraterij voorkomen). Zoals altijd zijn de onschuldige gebruikers juist weer de dupe.
Frank Naaijkens
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
samsung UE40D3560WSXXN
De kabelzit op HMGI (ARC)
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Als je de ue40d6530wsxxn bedoelt dan zit hier inderdaad geen HDCP2.2 op. Verdwijnt de melding als je de Next op 1080p zet?
Frank Naaijkens
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry je hebt gelijk wat betreft het typenummer. Leesbril niet op.

Indien ik op 1080p zet, wordt het daarna weer automatisch op “mijn tv” gezet.
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Je TV is sowieso geen 4k dus ik snap eigenlijk niet waarom je die melding krijgt. Kijk eens goed in je instellingen van je receiver, wellicht dat daar iets veranderd kan worden aan de HDMI out instellingen (ook vastzetten op 1080p). Ik zou sowieso dit probleem ook aan Yamaha doorgeven want de melding die je krijgt komt van de receiver. Yamaha heeft dacht ik altijd wel een goede klantenservice die met je mee wilt denken.
Hjmoraal

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Yamaha reciever. Mijn tv is een Philips die geen HDMI 2.2 ondersteund. Heb de resolutie van de next op 1080p gezet. Maar blijf de melding ontvangen. Ik kan in mijn Yamaha HTR 4071 niks wijzigen. Zoals ik het nu kan zien.
Dus wie kan me helpen.

Uitgelicht topic