1
Vraag
2
Reacties
Petertje001

Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes

HDMI zwartniveau aanpassen bij Next ingang

Goedenavond

weten jullie toevallig dat het meschien mogelijk is 

om de  zwartniveau aan te passen is op de poort waar de next op aangesloten en weten jullie toevallig dat de next rgb kleuren gebruiken 

Bijvoorbaat bedank ! 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Kun je verder nog wat apart aan Gamma instellen in je TV, dat wil ook wel eens helpen.

https://www.ct.nl/achtergrond/high-dynamic-range-hdr-tv-mooier-beeld

Ter vergelijking: de ITU-R BT.709- (ook Rec.709 genoemd) en BT.1886-aanbevelingen die ooit voor beeldbuistelevisies golden, gingen uit van een maximale helderheid van 100 nits. Wat kleurruimte betreft, voldoen de televisies nog niet helemaal aan de BT.2020-specificatie. Maar ze geven nu al bijna 20 procent meer kleuren weer ten opzichte van Rec.709.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dat hangt af van de Tv. Maar daarbij is tegenwoordig sowieso elke ingang geheel afzonderlijk in te stellen. En dat betekent dus dat er vaak ook nog instellingen zijn als Gamma etc. 

Hoe de Next precies uitstuurt weet ik zo niet. Wellicht kan @Be rt je dat vertellen.

Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Willem-A wrote:

Dat hangt af van de Tv. Maar daarbij is tegenwoordig sowieso elke ingang geheel afzonderlijk in te stellen. En dat betekent dus dat er vaak ook nog instellingen zijn als Gamma etc. 

Hoe de Next precies uitstuurt weet ik zo niet. Wellicht kan@Be rt je dat vertellen.

Klop ik kan het per poort instellen heb ik ook gaan bij ps4 heb het om laag gezet beter beeld maar bij de poort waar de next op aangesloten is lukt het niet 

 

bedank voor u bericht 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @Petertje001 

niet bij elke HDMI ingang zijn er dezelfde mogelijkheden. Wellicht is het dus raadzaam voor de Next een andere ingang te gebruiken. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Voor zover ik ergens gelezen heb heeft 1080i - BT709 (rec709) en 4K - BT2020 (rec2020) RGB levert minder kleuren.

Het is nu aan de TV welke kleuren deze allemaal weer kan geven en hoe deze in te stellen is.

Dat kan rec 709 zijn of DCI-P3 of rec 2020 Zie hier het verschil in kleurweergave.

 

Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Be rt wrote:

Voor zover ik ergens gelezen heb heeft 1080i - BT709 (rec709) en 4K - BT2020 (rec2020) RGB levert minder kleuren.

Het is nu aan de TV welke kleuren deze allemaal weer kan geven en hoe deze in te stellen is.

Dat kan rec 709 zijn of DCI-P3 of rec 2020 Zie hier het verschil in kleurweergave.

 

Ik kan helaas REC 2020 niet instelen op mijn tv Samsung tv uit 2018 alle bt 1886 helaas 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Kun je verder nog wat apart aan Gamma instellen in je TV, dat wil ook wel eens helpen.

https://www.ct.nl/achtergrond/high-dynamic-range-hdr-tv-mooier-beeld

Ter vergelijking: de ITU-R BT.709- (ook Rec.709 genoemd) en BT.1886-aanbevelingen die ooit voor beeldbuistelevisies golden, gingen uit van een maximale helderheid van 100 nits. Wat kleurruimte betreft, voldoen de televisies nog niet helemaal aan de BT.2020-specificatie. Maar ze geven nu al bijna 20 procent meer kleuren weer ten opzichte van Rec.709.

Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Be rt wrote:

Kun je verder nog wat apart aan Gamma instellen in je TV, dat wil ook wel eens helpen.

https://www.ct.nl/achtergrond/high-dynamic-range-hdr-tv-mooier-beeld

Ter vergelijking: de ITU-R BT.709- (ook Rec.709 genoemd) en BT.1886-aanbevelingen die ooit voor beeldbuistelevisies golden, gingen uit van een maximale helderheid van 100 nits. Wat kleurruimte betreft, voldoen de televisies nog niet helemaal aan de BT.2020-specificatie. Maar ze geven nu al bijna 20 procent meer kleuren weer ten opzichte van Rec.709.

Bedank voor mee denken ?

Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Petertje001 wrote:
Be rt wrote:

Kun je verder nog wat apart aan Gamma instellen in je TV, dat wil ook wel eens helpen.

https://www.ct.nl/achtergrond/high-dynamic-range-hdr-tv-mooier-beeld

Ter vergelijking: de ITU-R BT.709- (ook Rec.709 genoemd) en BT.1886-aanbevelingen die ooit voor beeldbuistelevisies golden, gingen uit van een maximale helderheid van 100 nits. Wat kleurruimte betreft, voldoen de televisies nog niet helemaal aan de BT.2020-specificatie. Maar ze geven nu al bijna 20 procent meer kleuren weer ten opzichte van Rec.709.

Bedank voor mee denken

Be rt wrote:

Kun je verder nog wat apart aan Gamma instellen in je TV, dat wil ook wel eens helpen.

https://www.ct.nl/achtergrond/high-dynamic-range-hdr-tv-mooier-beeld

Ter vergelijking: de ITU-R BT.709- (ook Rec.709 genoemd) en BT.1886-aanbevelingen die ooit voor beeldbuistelevisies golden, gingen uit van een maximale helderheid van 100 nits. Wat kleurruimte betreft, voldoen de televisies nog niet helemaal aan de BT.2020-specificatie. Maar ze geven nu al bijna 20 procent meer kleuren weer ten opzichte van Rec.709.

Morgen komt iemand me tv instellen dus die zou het wel weten hoe of wat maar jullie bedank voor het mee denken 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic