Laurine

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

HDMI geen signaal

De mediabox wordt niet meer herkend, geeft de melding “geen signaal” . De box geeft rechts bovenin het teken dat hij uit staat. (Rood tekentje)  Lampje van de box is wit, ik heb wel WiFi.  Bij broninvoer geeft hij aan dat hij uit staat. Maar hij staat aan.
 

Het komt misschien heel toevallig na een potje op de Nintendo Wii. Ik heb niet aan kabels gezeten. Maar vreemd is het wel. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Laurine
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ja het probleem is door de nieuwe box opgelost. Bedankt voor de hulp!

Bekijk in context

16 Reacties 16
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Tv al eens even uit gezet? Liefst 1o minuten stroom eraf.

Check ook even of je HDMI kabel nog goed in de aansluitingen zit.

 

 

 

Welke box heb je?

Laurine
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb de Ziggo Next box. HDMI kabel is goed, op laptop doet hij het wel. Zit ook goed in de aansluiting. Het gekke is dat tekentje dat de mediabox blijkbaar uit staat. Ik kan hem niet anders aanzetten dan normaal. 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Dit probleem komt wel vaker voor bij de samsung tv's, maar meestal met KPN decoders. Heb je al eens fabrieksherstel uitgevoerd van de tv?

Bij het uitvoeren en weer opnieuw opstarten, eerst de hdmi kabel plaatsen en dan pas spanning op je tv.!

Teun.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Is het gelukt, @Laurine ? 🙂 

Laurine
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nee, ik krijg nu een nieuwe box

Manu1

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Laurine ik heb ook steeds problemen met de Next en Samsung TV . Vorige week had ik hetzelfde als jij , ook bij bron een rood icoontje en onbekend. Jij hebt hetzelfde menu dus jou tv en die van mij zijn denk ik identiek Heb de Next toen aan en uit gezet en alles werkte weer   Heb inmiddels een nieuwe Next en de ellende blijft.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Manu1 wrote:

@Laurine ik heb ook steeds problemen met de Next en Samsung TV . Vorige week had ik hetzelfde als jij , ook bij bron een rood icoontje en onbekend. Jij hebt hetzelfde menu dus jou tv en die van mij zijn denk ik identiek Heb de Next toen aan en uit gezet en alles werkte weer   Heb inmiddels een nieuwe Next en de ellende blijft.

 

Dan heb je denk ik een toestel probleem….. probeer ( als je dat nog niet hebt gedaan ) een firmware update van je TV toestel te doen en een keer van de stroom afhalen kan ook helpen .

230 volt stekker er uit en na 30 seconden weer aansluiten.

Wisperbird

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Het is mij een raadsel waarom het zou helpen om de TV uit te zetten.
In de foto's is duidelijk te zien dat de Ziggo Next Box in HDMI 4 zit.
Wanneer je op je TV ziet dat HDMI 4 geen signaal krijgt, moet je niet de TV de schuld geven.
Natuurlijk kun je proberen de kabel van de Next in HDMI 1 te prikken,
als je denkt dat HDMI 4 een probleem heeft.
Slimmer is als je een laptop, PC of DVD speler hebt met HDMI uit, om die even in HDMI 4 te prikken. Heb je dan beeld, dan weet je zeker dat het aan de Next ligt.

Manu1

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ronihd wrote:
Manu1 wrote:

@Laurine ik heb ook steeds problemen met de Next en Samsung TV . Vorige week had ik hetzelfde als jij , ook bij bron een rood icoontje en onbekend. Jij hebt hetzelfde menu dus jou tv en die van mij zijn denk ik identiek Heb de Next toen aan en uit gezet en alles werkte weer   Heb inmiddels een nieuwe Next en de ellende blijft.

 

Dan heb je denk ik een toestel probleem….. probeer ( als je dat nog niet hebt gedaan ) een firmware update van je TV toestel te doen en een keer van de stroom afhalen kan ook helpen .

230 volt stekker er uit en na 30 seconden weer aansluiten.

@Ronihd zal het wel aan de toestel liggen ? TV is drie weken oud .

 Ik heb een vraag lopen over de Next. Afgelopen dagen bij opstarten wordt het blauwe lampje wit maar start niet verder door  . Moet ik de Next een paar keer aan en uit zetten , de tv blijft aan . Next en tv zijn niet gekoppeld , heb ik op uit staan. Vanmorgen Next aangezet en me beeld ging knipperen, aan en uitgezet (ik heb er een filmpje van maar kan deze niet uploaden hier) . Bij opstarten bleef er een rondje draaien (zie foto) , Next aan en uit . Bij de derde poging wel mooi beeld .

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Wisperbird 

Uit ervaring en niet alleen bij mij kan het helpen , ik heb meerdere malen een toestel uit laten zetten ( echt van de 230 volt af ) waarna het toestel het weer goed deed.

In de hedendaagse TV toestellen zit net zoals smartfoons en tablets een computer/processor en los halen van de stroom en weer aansluiten veroorzaakt een reboot zodat mogelijk het probleem is opgelost.

Er word geschreven dat er een nieuwe next is geleverd en dat het probleem niet is opgelost , dan mag je er van uit gaan dat de TV het probleem is.

Het lijkt op een communicatie probleem tussen de next en de TV, zo ver ik weet werkt de next met het met HDCP 2.2 protocol en de TV moet ook compatibel met het HDCP 2.2 protocol zijn.

Misschien verhelderd onderstaande link het een en ander,

https://www.benq.eu/nl-nl/knowledge-center/knowledge/what-is-hdcp-and-why-is-it-important-in-4k.html

 

Ook al is het toestel 3 weken oud @Manu1 is het toch handig de firmware te controleren, vaak zit er best wel wat tijd tussen maken en verkopen en dan is het vaak zo dat er firmware upgrades’ beschikbaar zijn.

 

En ga eens googelen op je toestel merk en type of er meer zijn met dit probleem en er mogelijk een oplossing is gevonden.

Manu1

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Ronihd thanks , vanavond zal ik de stekker er uit trekken. Bij mijn oude tv deed de andere Next ook raar daarom een nieuwe gekocht. Alles toch maar proberen  ook de fiemware dus.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Nog even een vraagje tussendoor. Zit de next bekabeld of op wifi?? Heb dit probleem ook wel (vooral samsung tv) eens meegemaakt met KPN. Doordat de decoder iets te weinig signaal had, kreeg je het draaiende wieltje. Heb toen als test de decoder van kpn bekabeld vanaf het modem aangesloten en toen ging hij wel goed. je zou het eens kunnen proberen. Wie niet waagt, die niet wint.

 

Teun.

Manu1

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Teun de Next zit op WiFi , zal een kabel halen om het bekabeld te testen.

@Ronihd Heb de stroomkabel van de tv er uit gehad , de firmware die op de tv zit is de nieuwste . Ook de modem 10 minuten uit gehad .

Toen ik thuis kwam de tv aangezet en weer 2 keer de Next aan moeten zetten

Heb een paar tests gedaan (zie foto’s) en alles was goed .

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

@Laurine Als het goed is, heb je de nieuwe box inmiddels binnen.
Is het probleem hiermee daadwerkelijk opgelost?
Anders puzzelen we uiteraard graag verder 🙂

Laurine
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ja het probleem is door de nieuwe box opgelost. Bedankt voor de hulp!

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Helemaal super, dat was natuurlijk ook het doel van het sturen van de nieuwe box.
Ook bedankt voor deze snelle reactie!

Veel kijkplezier en een fijn weekend alvast!

Uitgelicht topic