@Wisperbird
Uit ervaring en niet alleen bij mij kan het helpen , ik heb meerdere malen een toestel uit laten zetten ( echt van de 230 volt af ) waarna het toestel het weer goed deed.
In de hedendaagse TV toestellen zit net zoals smartfoons en tablets een computer/processor en los halen van de stroom en weer aansluiten veroorzaakt een reboot zodat mogelijk het probleem is opgelost.
Er word geschreven dat er een nieuwe next is geleverd en dat het probleem niet is opgelost , dan mag je er van uit gaan dat de TV het probleem is.
Het lijkt op een communicatie probleem tussen de next en de TV, zo ver ik weet werkt de next met het met HDCP 2.2 protocol en de TV moet ook compatibel met het HDCP 2.2 protocol zijn.
Misschien verhelderd onderstaande link het een en ander,
https://www.benq.eu/nl-nl/knowledge-center/knowledge/what-is-hdcp-and-why-is-it-important-in-4k.html
Ook al is het toestel 3 weken oud @Manu1 is het toch handig de firmware te controleren, vaak zit er best wel wat tijd tussen maken en verkopen en dan is het vaak zo dat er firmware upgrades’ beschikbaar zijn.
En ga eens googelen op je toestel merk en type of er meer zijn met dit probleem en er mogelijk een oplossing is gevonden.