Beantwoord

HDMI CEC killer werkt niet

• 14 mei 2019
  • 13 Reacties
  • 1084x Bekeken

Ik heb een HDMI CEC gekocht maar het werkt niet.
elke keer als ik de mediabox next uitzet gaat mijn tv ook uit en dat wil ik NIET!
ik wil streamen via mijn ipad en dus de mediabox next apart uit kunnen zetten.
mijn tv gaat straks stuk door steeds dat aan en uit gedoe.
ik heb een HDMI CEC in de mediabox next gestopt en daar de HDMI kabel in gedaan naar de tv ingang.
op de tv Sony bravia heb ik de sync voor alles uitgezet en toch gaat mijn tv steeds uit als ik de media next box uitzet.
hoe los ik dit op?
ik wordt stapelgek van steeds dat uit en aan gedoe!!!
als ik de tv uitzet via de tv knop op de mediabox next afstandsbediening gaat de mediabox next niet uit, maar zet ik de mediabox next met dezelfde afstandsbediening uit dan gaat de tv ook uit.
wat is dit voor onzin?
ik wil zelf baas zijn over mijn apparatuur en niet ziggo!!!
ik kan ook niet in de mediabox next kiezen boor een andere tv dan mijn Sony zodat de koppeling weg is want dan zegt hij dat er geen andere tv aan zit.
ik wil dit zsm opgelost hebben anders zeg ik mijn abbo op.
ziggo heeft het recht niet om mijn apparatuur te besturen als ik dat niet wil!!!
icon

Best beantwoord door Sander Ziggo 19 juli 2019, 13:10

Één knop voor aan- en uitzetten
Wil je met één druk op de knop je mediabox, tv en geluidsysteem aanzetten? Of juist niet? Dat stel je nu zelf in. Je vindt deze optie onder de ‘Beeld en geluid’-instellingen op je Mediabox Next. Of check hoe dit werkt. .
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

13 Reacties

Reputatie 7
Wat gebeurt er als je de HDMI Cec killer in de HDMI Poort van je TV stopt, dan moet het wel werken en niet je TV uitzetten.
Wat gebeurt er als je de HDMI Cec killer in de HDMI Poort van je TV stopt, dan moet het wel werken en niet je TV uitzetten.

Heb ik ook al gedaan en dat werkt ook niet.
Reputatie 7
Misschien weten andere gebruikers nog wat tip's - houd even de moed er in anders komt er een moderator vast het topic in en die kan ook nog een oplossing kan bieden.
Reputatie 7
Badge +19
Heb je wel een goede CEC killer gekocht? Plaats deze anders eens aan de Tv kant. Een goede CEC killer zal ervoor zorgen dat het probleem, zoals je dat noemt, word opgelost.
Reputatie 6
Badge +10
Het ligt ook niet aan CEC, maar aan de AB van de Next. Die stuurt beide aan. Ik heb voor de zeker op zowel de TV als de AV-receiver CEC uit staan. Plus bediening met de Harmony AB. Alles gaat aan/uit zoals ik het wil.
Reputatie 3
Badge +1
@Sijtske
Als de 2 apparaten elkaar al hebben gedetecteerd en zet je er daarna de CEC killer er tussen, zul je merken dat er niets is veranderd. Na het plaatsen van de CEC killer moet je op beide apparaten CEC control uitschakelen en beide apparaten geheel opnieuw opstarten. Zonodig terug naar fabrieksinstellingen. Dan zou het moeten werken.
Bij Sony heet CEC control "Bravia sync" .
Hoe het bij andere merken heet weet ik niet.
Als de koppeling verdwenen is kun je, met de CEC killer ertussen, CEC control weer inschakelen op beide apparaten. Het maakt volgens mij niet uit aan welke zijde de CEC killer wordt geplaatst.
Succes. Gr, Arie
Reputatie 7
Badge +19
Dag @MaxH

maar er kan wel degelijk wat misgaan met CEC bij de Next. Daarover is al veel geschreven, en dat wil men ook gaan oplossen. En zolang dat nog niet in orde is, raad men het gebruik van een CEC killer aan.
Reputatie 3
Badge +1
Gaat je tv niet ook uit door het infrarood signaal van de AB?
Houdt je hand er eens voor als je de Next uitzet...
Reputatie 6
Badge +10
Dag @MaxH

maar er kan wel degelijk wat misgaan met CEC bij de Next. Daarover is al veel geschreven, en dat wil men ook gaan oplossen. En zolang dat nog niet in orde is, raad men het gebruik van een CEC killer aan.

Heb je helemaal gelijk in, maar in dit specifieke geval vermoed ik het IR signaal van de AB.
Ik heb ook een HDMI CEC killer gekocht maar die werkt ook niet op de sony Bravia.
CEC control "Bravia sync zit niet op de sony
@Sijtske
Als de 2 apparaten elkaar al hebben gedetecteerd en zet je er daarna de CEC killer er tussen, zul je merken dat er niets is veranderd. Na het plaatsen van de CEC killer moet je op beide apparaten CEC control uitschakelen en beide apparaten geheel opnieuw opstarten. Zonodig terug naar fabrieksinstellingen. Dan zou het moeten werken.
Bij Sony heet CEC control "Bravia sync" .
Hoe het bij andere merken heet weet ik niet.
Als de koppeling verdwenen is kun je, met de CEC killer ertussen, CEC control weer inschakelen op beide apparaten. Het maakt volgens mij niet uit aan welke zijde de CEC killer wordt geplaatst.
Succes. Gr, Ar

bij de Sony bravia sync heb ik alles op uit staan.
bij de next kun je niks op uit zetten dat is al gekoppeld.
ontkoppelen is daarbij niet mogelijk.
naar fabrieks instellingen heb ik meermaals gedaan en dat werkt ook niet.
als ik de batterijen uit de afstandsbediening van de next haal en er een poosje uit laat zou de afstandsbediening zelf dan de koppeling niet vergeten?
ik heb het idee dat het aan de ab ligt want anders zou de HDMI cec killer toch moeten werken?
Verleden week de Next geïnstalleerd. Ook bij mij problemen met de communicatie tussen Next, Denon Receiver, Apple TV, BR speler en NAS (allemaal nieuwe tot vrij nieuwe apparatuur).
Kan niks meer selecteren, bij opstarten Next gaat Apple TV aan en schakelt de TV naar Apple TV, maar soms naar de BR speler. Puinhoop.
Nu alles maar afgekoppeld en Next direct op de TV aangesloten. Apple TV direct op de TV. De rest allemaal afgeschakeld. Nu werkt het.
Wachten op de update van Ziggo?
Reputatie 7
Één knop voor aan- en uitzetten
Wil je met één druk op de knop je mediabox, tv en geluidsysteem aanzetten? Of juist niet? Dat stel je nu zelf in. Je vindt deze optie onder de ‘Beeld en geluid’-instellingen op je Mediabox Next. Of check hoe dit werkt. .