Beantwoord

HDCP 2.2 melding 'Geen beeld' op de Next met HDMI via de versterker

Toon eerste bericht

105 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
@Bigpapa ZO net even wat kabeltjes om gewisseld en alles ok. Verder zet je tv eens stroomloos . ( stekker er uit) voor 5 min. Dit kan ook wel eens helpen bij bepaalde problemen wie weet ook met dit probleem.
Reputatie 7
Badge +19
En HDMI kabels niet steeds los nemen. Daar zijn ze niet gelukkig mee. Ook de spanning van de apparaten halen als je een HDMI kabel aansluit of wisselt is zeer aan te raden! Anders kun je de HDMI boards beschadigen!
Ik heb de bijbehorende kabel gebruikt, en ook de meegeleverde kabel van de next van mijn ouders, bij beide kabels blijft het probleem.

Terugzetten naar 1080p en vooralsnog blijft het werken...
Ik heb de bijbehorende kabel gebruikt, en ook de meegeleverde kabel van de next van mijn ouders, bij beide kabels blijft het probleem.

Je andere reaktie in dit topic was:
Ik heb precies hetzelfde sinds een paar dagen, om knettergek van te worden!
Samsung Smart TV icm Pioneer VSX-932...

@Godenzoon14
Hoe is de zaak aangesloten?
  • Next op TV
Wordt een HDCP 2.2 HDMI poort van de Samsung gebruikt?
  • Next op Pioneer
Dan is er ook een HDMI koppeling Pioneer ->TV
Zijn alle HDMI poorten die in in deze keten worden gebruikt geschikt voor HDCP 2.2?

Mocht het laatste niet kunnen of niet werken, dan kun je de Next aan de TV hangen. En voor het geluid van de Next (en van andere bronnen die aan de TV hangen) de Pioneer met aan de TV koppelen met aan beide kanten een voor HDMI-ARC geschikte poort. Werkt dat dan wel?

Je andere reaktie in dit topic was:

Ik heb precies hetzelfde sinds een paar dagen, om knettergek van te worden!
Samsung Smart TV icm Pioneer VSX-932...
@Godenzoon14
Hoe is de zaak aangesloten?
  • Next op TV
Wordt een HDCP 2.2 HDMI poort van de Samsung gebruikt?
  • Next op Pioneer
Dan is er ook een HDMI koppeling Pioneer ->TV
Zijn alle HDMI poorten die in in deze keten worden gebruikt geschikt voor HDCP 2.2?

Mocht het laatste niet kunnen of niet werken, dan kun je de Next aan de TV hangen. En voor het geluid van de Next (en van andere bronnen die aan de TV hangen) de Pioneer met aan de TV koppelen met aan beide kanten een voor HDMI-ARC geschikte poort. Werkt dat dan wel?

Hier heb je misschien het juiste antwoord, ik heb de Next op de Pioneer met bijgeleverde kabel, alleen de kabel van Pioneer naar TV kan misschien de boosdoener zijn, ik ga het zo gelijk testen want toevallig (tijdens het tv kijken!) krijg ik de fout net weer...
Goed zo Godenzoon! Het is allemaal een beetje gedoe. Technisch geneuzel enzo.
Ik probeerde je te helpen de zaak voor jezelf en anderen die meelezen scherp te krijgen.
Hoop dat je een oplossing vindt.
Laat het horen. Dan leren we er allemaal weer iets van.

PS je had mijn reaktie niet hoeven quoten. Die stond er er al, vlak boven de jouwe.
Met @hanh kun je mij of iemand anders aanspreken, als het onduidelijk zou kunnen zijn, waar je reaktie op slaat. Tik eerst @ etc. De zo aangesprokene krijgt dan maar liefst twee mailtjes over je reaktie. Over de reaktie zelf en dat je genoemd wordt.
Je kunt altijd citaten gebruiken om daarop te reageren.
Dat kan met Copy/Paste of je sloopt het e.e.a uit de quote van het hele bericht. Bestudeer de werking van Quote uit het ... menu, onderaan bij een bericht dat je intikt.
Daarmee kun je quotes en commentaar heel mooi mixen.
@hanh zojuist de kabel van de Pioneer naar de (Samsung) TV vervangen en vooralsnog heb ik weer beeld, hopelijk was dit het probleem, deze kabel die ik er tussen uit heb gehaald moet zeker wel een jaar of 5 oud zijn, en dan schat ik het nog conservatief in denk ik...
Dat zal wel de oplossing zijn.
Ik schreef:

Dat had moeten zijn:
Zijn alle HDMI poorten en kabels die in deze keten worden gebruikt geschikt voor HDCP 2.2?

Samen kom je er wel uit. Het blijft mensenwerk. Toch?
@Godenzoon14
Wat ook wel blijkt uit jouw ervaringen is dat als de Next op 1080 wordt gezet het HDCP 2.2. probleem zich bij jou niet voordoet, zonder de nieuwe kabel. Dat had ik ook verwacht in een eerdere reaktie die ik gaf.
Vraag blijft nog ff of de 4k instelling op de Next altijd een probleem geeft met HDCP 2.2.
Dus ook als de 4k bron hier geen gebruik van maakt.
Dat lijkt wel zo te zijn.
Wie bekijkt dit nog eens en geeft hier een definitief antwoord op?
Zelf heb ik (bewust) geen 4k-TV.
Cc @Anne H Ziggo
Het probleem deed zich wel degelijk voor bij de next op 1080p met de oude kabel helaas, dat was vandaag...
Hmmm. Dat vind ik raar. Bij 1080 mag HDCP 2.2 geen rol spelen.
Dat is typisch iets voor 4k.
Toch Bug in Next?
Cc @Anne H Ziggo
Reputatie 2
Badge +1
Het probleem deed zich wel degelijk voor bij de next op 1080p met de oude kabel helaas, dat was vandaag...
Stond de next op 1080P of automatisch???
Dat lees ik niet in jou bericht.
Reputatie 7
Toch Bug in Next? @Anne H Ziggo

Zolang we het over oude kabels hebben niet ben ik bang. Wanneer het bij de door ons geleverde kabels ook gebeurd vraagt het om meer uitzoek werk.

Het probleem deed zich wel degelijk voor bij de next op 1080p met de oude kabel helaas, dat was vandaag...Stond de next op 1080P of automatisch???
Dat lees ik niet in jou bericht.

Eerst op automatisch, nu op 1080p, beide gevallen gebeurde dit, sinds ik zowel de kabel van de Next naar de (Pioneer) AV-receiver én de kabel van de AV-receiver naar de (Samsung) TV heb vervangen, werkt alles vooralsnog goed op 1080p, zal hem later deze week eens op automatisch zetten.

Toch Bug in Next? @Anne H Ziggo
Zolang we het over oude kabels hebben niet ben ik bang. Wanneer het bij de door ons geleverde kabels ook gebeurd vraagt het om meer uitzoek werk.

En helaas is het sinds net tóch weer raak met het probleem... 😥
Zoals Hanh al eerder schreef kan deze melding alleen optreden bij een 4k uitzending die beveiligd is met hdcp 2.2
Dus ben ik benieuwd wanneer deze melding optreed. Ikzelf ben 'm nog niet tegen gekomen.
@hanh @Anne H Ziggo ik heb sinds gisteravond weer hetzelfde probleem, beide kabels zijn de door Ziggo geleverde kabels en de Next stond op 1080p...
Is dat dan bij gewoon tv kijken of bij Netflix 4k?
Is dat dan bij gewoon tv kijken of bij Netflix 4k?

Gewoon tv kijken, ineens geen beeld meer, wel geluid en de melding deze inhoud kan niet worden weergegeven (HDCP 2.2)
Nou ja. Dacht vanochtend nog: domme vraag van mij, tv-uitzendingen zijn helemaal niet in 4k. Nu jij aangeeft dat de melding optreed bij tv kijken vind ik wel vreemd. Deze melding is dus onterecht. Hier moet de 2e lijn van Ziggo dan maar naar kijken. Overigens loopt mijn verbinding van de Next direct naar mijn tv. Vanuit de tv heb ik dan een optische kabel naar mijn receiver lopen.
Ik meld mij hier ook met hetzelfde probleem. Bij installatie geen problemen. Ook een week tv gekeken zonder problemen. Nu ook een hdcp 2.2 melding.

Apparatuur
Media box next
Ps50a550 TV
RX V483 versterker

Van next naar versterker naar tv
Ingesteld op 1080i (1080p kan niet!?)
Reputatie 2
Badge +1
Inmiddels kabel binnen.
Ben als volgt te werk gegaan.
Eerst de ZN op automatisch gezet.
Alles stroomloos gezet. Oude HDMI kabel eruit, nieuwe (Ziggo) kabel erin.
Na 15 minuten alles weer onder stroom
En boem direct het probleem.
Mot niet gekker worden. Wat ik ook deed, niets geen beeld.
Los gehaald op 2e oude tv ZN terug gezet naar 1080P een weer teruggezet en had weer beeld
Vreemde is dat bij mij ook geen 4k komt te staan bij beeld instellingen.
Ben benieuwd wat de Ziggo medewerkers voor ideeën hebben.
Ik zou het niet meer weten.

Als je reageert gelieve zonder quote te doen. Anders worden het ellende lange verhalen.
Gewoon @ gebruiken!!
Reputatie 7
@Bigpapa dank voor je verslag! Dit is al met al een lastige, ik heb geen kant en klare oplossing helaas. De HDMI kabel is als oorzaak uitgesloten in jouw geval.

Is het probleem bij de laatste poging ontstaan toen het met de nieuwe kabel rechtstreeks was aangesloten? Of zat er nog een versterker tussen?

Na het aansluiten van een andere TV had je wel beeld. Ergens in de combinatie TV en Mediabox Next gaat het mis. De verwachting is dan dat dit bij andere klanten met dezelfde TV ook gebeurd. Ik lees niet terug wat voor Merk en type TV jeb hebt (en welke firmware erop zit).
Reputatie 2
Badge +1
@Anne H Ziggo de ZN is via de versterker (yamaha CX-A5200 De allernieuwste firmware) de tv is de Samsung 4K. Zal vanavond even kijken naar de type.
Maar de tv waarmee ik hem kan resetten is een simpele 1080p.
De monteur die er vorige keer was heeft de ZN ook direct op tv aangesloten en toen was het ook. (Gelukkig) Misschien idee om de next om te ruilen. Wat ook vreemd is dat ik geen 4k ziet.
Zal vanavond even foto maken.
Reputatie 7
Een foto van het type is genoeg, check meteen ook even de firmware van de TV. Als het probleem in de Next zit, dan zit het in firmware/software. De Next omwisselen veranderd dan niks. Het blijft gek dat het met een andere TV wel meteen werkt.

Reageer