Beantwoord

HDCP 2.2 melding 'Geen beeld' op de Next met HDMI via de versterker

Toon eerste bericht

105 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Is naast de tv ook de versterker up to date inz software versie? Kijk indien mogelijk of er updates zijn. Vaak nieuwe apparatuur ( staan natuurlijk al een tijd ingepakt in de winkel😉) hebben vaak nog een update nodig. Wellicht denk ik verkeerd, maar om even alles uit te sluiten...
Reputatie 7
Badge +19
Nooit zeggen dat je verkeerd denkt @robbo

Daar komen ze later vanzelf wel achter ... 😁
Reputatie 7
Badge +26
@Willem-A Willem toch....😄
HDCP 2.2 wordt toegevoegd aan 4k bronnen.
Je zou dus verwachten dat er alleen een probleem onstaat als je een 4k bron met HDCP afspeelt met de Next op 4k Resolutie. Dat moet je oplossen met de juiste HDMI aansluiting van de Next, via poorten die HDCP 2.2 ondersteunen.
Zou het kunnen zijn dat de Next altijd HDCP toevoegd in de 4k stand, ook al is de bron niet 4k+HDCP? Misschien is dit noodzaklijk. Hier schiet mijn kennis tekort.

Hoewel er geen details worden gegeven over bron en instelling Next, krijg ik de indruk dat de foutmelding ook in andere situaties kan optreden, waarin je dit niet verwacht Vraag me daarom af of we hier niet toch tegen een Bug aanlopen.
Omdat er te weinig details zijn, lijkt me nader onderzoek nodig om hier zekerheid over te krijgen.
Reputatie 2
Badge +1
@Be rt leuk dat je reageert maar jou tekst klopt niet met wat ik schrijft.
Wat is er nu beter dat je het met nieuw apparatuur test. En zo van een afstand zal je me op mijn blauwe ogen moeten vertrouwen dat ik er toch aardig wat verstand heb. Maar ik wil wel inhaken op de aller laatste zijn, niet iedereen heeft nog een 4K tv. Dus zal de next deze foutmelding niet geven bij deze klanten.
Maar wil daar best wel is mee in contact komen, dan kunnen we het beter uitleggen dan via dit draadje.
Reputatie 7
Badge +35
Het kan natuurlijk altijd nog een nieuwe bug zijn en natuurlijk alles melden. @Bigpapa
Ik gaf alleen mijn eigen mening en de oplossingen die ik al gezien had.

Testen met allerlei apparatuur lijkt al heel lang aan de gang te zijn onder een groep klanten.
9 november 2018 https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-4k-ultra-hd-mediabox-komt-begin-2019
En op 25 mei 2018 schreef Bright: De provider test momenteel wel een 4K-mediabox onder een kleine groep klanten.
https://www.bright.nl/nieuws/artikel/4184671/ziggo-4k-mediabox
Reputatie 2
Badge +1
@Be rt ik snap dat dit geen is door testers, maar iedereen kan zich opgeven als tester?
En daar gaat dan mijn vertrouwen in de testers. Als ik iets zou willen testen, zou ik dit zeker doen onder een groepje mensen die weten waar ze naar moeten kijken en ook up tot date zijn met apparatuur.
En ook met de software updates kan natuurlijk iets fout gaan. Zelfs met het ota update kan er iets fout gaan. Maar tot op heden staat hij bij mij op 1080p en werkt uitstekend. Maar zodra ik de ZN op automatisch zet gaat het weer gebeuren.
(Heb ik al uitgeprobeerd 😉)
En 4K uitzendingen zijn er toch niet, dus vind het wel goed zo. En Netflix kijk ik via de TV of via eminent mediaspeler. Dan weet ik zeker dat ik 4K binnen krijgt.
Reputatie 2
Badge +1
Na veel denken en opzoeken en navragen ben ik van mening dat de hardware van de ZN misschien wel de boosdoener is. Zou kunnen dat hij de DHCP ook we HDCP genoemd niet voldoende weergeeft. Dat zou kunnen omdat de sleutels (codering) niet goed wordt ontvangen door de betreffende ontvanger. En HDMI kabels zijn er nog niet in 2.2. Dat even terzijde.
Misschien idee om dit even goed te checken.
Reputatie 2
Badge +1
Is naast de tv ook de versterker up to date inz software versie? Kijk indien mogelijk of er updates zijn. Vaak nieuwe apparatuur ( staan natuurlijk al een tijd ingepakt in de winkel😉) hebben vaak nog een update nodig. Wellicht denk ik verkeerd, maar om even alles uit te sluiten...
Tegenwoordig gaat alles automatisch kwam update. Maar antwoord op jou vraag; alles is up to date.
En idd apparatuur staat vaak lang in de winkel, maar ik moet alleen het nieuwste van het nieuwste hebben. Dus moet pas zijn uitgekomen. Is een tik van mij. 🤣
Reputatie 2
Badge +1
Nooit zeggen dat je verkeerd denkt @robbo

Daar komen ze later vanzelf wel achter ... 😁

@robbo weet wel hoe het hoort. 😜
Reputatie 7
Badge +35
@Bigpapa
Ik mag niets zeggen over de inhoudelijke test zelf die gelopen heeft, maar ik kan je wel vertellen dat heel erg uitgebreid was met zeer veel klanten en zeer kritische gebruikers en technische mensen daaronder.

Zie dit topic wat 9 maanden geleden starte en dit bericht van Lycke van Ziggo:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/de-nieuwe-mediabox-discussieer-er-hier-op-los-31402?postid=313899

ik test momenteel de nieuwe box.de geheimhoudingsplicht waar ik akkoord mee heb moeten gaan geld die nog steets nu dit topic er is en de box is aangekondigt
Yes, die geldt nog steeds. Het is dus niet de bedoeling dat je het over functies/opties e.d. gaat hebben. Informatie over de nieuwe mediabox deel je niet buiten de besloten groep :-)

Wik je in de toekomst meetesten bij Ziggo, geef je dan hier op: Ziggo producttesten: Hoe werkt het?
Reputatie 7
Badge +35
@Bigpapa schreef: "En HDMI kabels zijn er nog niet in 2.2. Dat even terzijde."

HDMI 2.2 kabels bestaan niet inderdaad, wel HDMI 2.0 met HDCP 2.2 kopieerbeveiliging en die is nodig voor 4K.
Reputatie 2
Badge +1
@Bigpapa schreef: "En HDMI kabels zijn er nog niet in 2.2. Dat even terzijde."

HDMI 2.2 kabels bestaan niet inderdaad, wel HDMI 2.0 met HDCP 2.2 kopieerbeveiliging en die is nodig voor 4K.

Dat is idd zo, maar ik merk dat jullie die er tegenwoordig bij doen. Perfect. Toen ik hem kreeg zat hij er niet bij
Reputatie 7
Badge +35
@Bigpapa schreef: "Dat is idd zo, maar ik merk dat jullie die er tegenwoordig bij doen. Perfect. Toen ik hem kreeg zat hij er niet bij "

Je schrijft "jullie" ik ben geen Ziggo medewerker op dit klant helpt klant forum.
Ziggo medewerkers hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zat er geen HDMI kabel bij de Next in de doos?
Neem contact op met Ziggo en ze sturen je een HDMI 2.0 met HDCP 2.2 kabel.
Reputatie 2
Badge +1
@Be rt klopt . Maar die kabel hoef ik niet zo zeer. In heb mijn eigen kabels, die dit ook bezitten. Dus dat zit wel goed.
Reputatie 7
@Bigpapa We merken dat niet elke HDMI kabel doet wat ze op de verpakking zeggen. En dat toch onze kabel aansluiten alles beter maakt in enkele gevallen. Voorheen was HD de hoogste setting, en deed elke HDMI kabel het wel prima. Dat is nu dus anders.

Kortom, we moeten voor de volledigheid weten wat er gebeurd wanneer je onze kabel gebruikt. Mag ik via een privébericht je klantnummer en adres? Dan stuur ik een gratis kabel 🙂
Reputatie 7
Badge +35
Ik heb allerlei HDMI kabels geprobeerd die hier nog lagen en er zijn een aantal oudere kabels waar op staat: High Speed HDMI kabel with Ethernet
4K HDMI 2.0 wat soms op een kabel staat zegt dan ook nog niets over de werkelijke snelheid die de kabel aan kan en 4K@60 Hz (2160p) met HDR werkelijk nodig heeft.

Maar geen van allen goed of geen beeld, oftewel, ze halen de huidige benodigde standaard niet.

Ik zie nog veel kabels te koop met daarop High Speed HDMI kabel with Ethernet:
• connectoren: HDMI-A (mannelijk) - HDMI-A (mannelijk)
• volgt de 1.4 specificaties (HDMI High Speed Met Ethernet)
• geschikt voor resoluties tot 3840 x 2160 @ 30 Hz.

Op de huidige Ziggo kabels staat: Premium High Speed HDMI kabel with Ethernet.

Deze lijken de HDMI 2.0b standaard te hebben, gezien het resultaat wat te zien is op mijn beeldscherm: 4K@60 Hz (2160p) met HDR.

Ik heb alle oude en andere hier nu weggegooid, kan ik me ook niet meer vergissen.
Reputatie 2
Badge +1
@Anne H Ziggo prive bericht gestuurd.
Reputatie 2
Badge +1
@Be rt je heb idd wel Gelijk. Ik wacht even de kabel af, dan horen we mijn bevindingen. Ik had Pioneer gebeld, en een technisch medewerker zei exact hetzelfde. Ik heb n.l. monster kabels maar ook deze kunnen al verouderd zijn. Voor het signaal maakt het niet uit, maar wel voor de 2.2.
Reputatie 7
Badge +35
@Bigpapa In ieder geval, veel succes gewenst.☺
Reputatie 7
Badge +26
Even ter info( beetje reclame😋) de hdmi kabels bij action spot goedkoop en werken bij mij. Het is A merk die bij die winkel waar je niet gek bent rond de 20 euro kost en idem kabel bij action voor nog geen 5 euro. Heb het getest... ,, maar ik raad wel iig aan de bij gelevererde kabel te gebruiken om alles uit te sluiten!
Reputatie 2
Badge +1
Even ter info( beetje reclame😋) de hdmi kabels bij action spot goedkoop en werken bij mij. Het is A merk die bij die winkel waar je niet gek bent rond de 20 euro kost en idem kabel bij action voor nog geen 5 euro. Heb het getest... ,, maar ik raad wel iig aan de bij gelevererde kabel te gebruiken om alles uit te sluiten!
Dat klopt ook, alleen merk wel dat deze gauw defect zijn.
Reputatie 7
Badge +26
IK heb deze al een paar jaar nog steeds prima...
Reputatie 2
Badge +1
IK heb deze al een paar jaar nog steeds prima...
Ook op de next??
Reputatie 7
Badge +26
IK heb ze getest met de next. Ivm ook av reciever . En gewoon hier ok. Met Pioneer av reciever en Samsung tv.

Reageer