Drpepper877

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hard, storend geluid bij mediabox next

Wij horen tijdens het televisiekijken constant de mediabox next geluid maken. Hij is zo opgesteld dat hij zijn warmte goed kwijt kan, maar de fan (ik ga er althans van uit dat we die horen) draait continue. Eigenlijk al meteen na inschakelen. Van de stroom afgehaald en dergelijke maar was geen oplossing. Is dit op een eenvoudige manier te verbeteren?

20 Reacties 20
Chivlikiroli

Level 6
  • 89Posts
  • 8Oplossingen
  • 26Likes

Ik moet zeggen  dat ik het de laatste week bij  next boven ook heb...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

De Next kan 2 geluiden geven, een echte hoge pieptoon of een ratelend geluid.

Luister met je oor op verschillende plaatsen op de Next.

Op welke plek in de Next hoor je welk geluid?

@Chivlikiroli  @Drpepper877 

Chivlikiroli

Level 6
  • 89Posts
  • 8Oplossingen
  • 26Likes

Ik hoor ratel geluiden van de fan aan de rechterkant

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Drpepper877
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij lijkt het vooral van bovenop te komen. Hoog, beetje zoemend geluid. 

Chivlikiroli

Level 6
  • 89Posts
  • 8Oplossingen
  • 26Likes
Drpepper877 wrote:

Bij mij lijkt het vooral van bovenop te komen. Hoog, beetje zoemend geluid. 

Klopt hier ook

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Chivlikiroli & @Drpepper877,

Zeker irritant als je het tijdens het TV kijken hoort natuurlijk. Uit het bericht van @Chivlikiroli maak ik op dat het sinds de afgelopen week is, is dat bij jou ook het geval @Drpepper877?

In dat geval wil ik namelijk voorstellen om de hitteholf even af te wachten en daarna te controleren of dat nog iets verandert aan de situatie. Met deze temperaturen is alles uiteraard wat heter en zal de Mediabox hard moeten werken om alles op temperatuur te houden.

Drpepper877
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Alex, dank voor je bericht. Nee, het is bij mij al langer aan de hand. Eigenlijk al maanden, maar we zitten nu in de fase dat we er naar gaan zitten luisteren… Het afwachten van lagere temperaturen is voor ons geen oplossing. 

Chameleon

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Ik kan ook al vanaf het begin dat ik de Next heb dat ik dit irriterende geluid van een ventilator hoor. Een hoog, ratelend geluid dat boven het geluid van de tv uitkomt. Op advies van de klantenservice het verbruik in standby aangepast, hielp niks. Ik heb hetzelfde bij allebei mijn mediaboxen, geen verschil. Ik heb nog niet een tweede keer gebeld met de klantenservice, maar dat ga ik morgen doen. Ik hoop dat er snel een structurele oplossing komt... 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Chameleon wrote:

 Ik hoop dat er snel een structurele oplossing komt... 

Die komt er http://media.upc.pl/106705-upc-zmienia-oblicze-cyfrowej-rozrywki-wprowadzajac-przelomowy-dekoder-4k-...

Kan nog wel even duren

Drpepper877
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Laten we hopen dat het zoiets wordt inderdaad. Zou mooi zijn, want ik hoor lees wel heel veel van dit soort klachten. Daar moeten ze bij Ziggo toch ook niet vrolijk van worden.

Chameleon

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Chameleon wrote:

Ik heb nog niet een tweede keer gebeld met de klantenservice, maar dat ga ik morgen doen.

Ik heb inmiddels gebeld, volgens hen hadden ze nog maar één keer van dit probleem gehoord… 

 

Drpepper877 wrote:

...want ik hoor en lees wel heel veel van dit soort klachten. Daar moeten ze bij Ziggo toch ook niet vrolijk van worden.

 

Ik heb ze maar meteen doorverwezen naar Ziggo Community. Na veel overleg met collega's en andere afdelingen (wel een uur aan de telefoon geweest) komt er vrijdag een monteur kijken en luisteren.

Wordt vervolgd.

Chameleon

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de monteur helaas toch af moeten zeggen omdat ik bij nader inzien ik geen tijd heb op het moment dat hij/zij langs zou komen. De klantenservice gaf aan dat zij niet zomaar een andere mediabox Next kunnen opsturen, 'lawaai’ is voor hen geen reden om meteen een andere te leveren. 

Is er een mogelijkheid dat een moderator dit voor mij regelt?

Geronimo77

Level 1
  • 49Posts
  • 5Oplossingen
  • 20Likes

Dat zoemend geluid heb ik opgelost zoals op de foto, natuurlijk is dit niet de bedoeling maar werkt wel

 

Chameleon

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als er geen nieuw kastje komt dat geen irritant geluid maakt is dit idd een oplossing ja... Ik zal er over nadenken. Dankjewel! 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Chameleon,

Het klopt inderdaad dat we erg terughoudend zijn met het wisselen van de Mediabox hierom. Er loopt op dit moment een onderzoek naar diverse geluiden (zowel de piep, als een zoemend/ratelend geluid), tot die tijd raden we inderdaad een monteursbezoek aan. Hij kan indien nodig ter plekke de box vervangen.

Als het inderdaad om zoemend geluid gaan, is de tip van @Geronimo77 heel handig. Hetzij wat onorthodox, maar soms kan het plaatsen van wat viltjes ook al flink helpen.

Chameleon

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Alex , bedankt voor je reactie.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat men niet zomaar een kastje omruilt, toen ik dit verzoek neerlegde bij de klantenservice was ik er nog van overtuigd dat men bij Ziggo op de hoogte was van deze problemen. Dat bleek dus minder het geval. Ik zal dus inderdaad weer een bezoek van een monteur vragen, ik vind het sowieso beter dat er eerst iemand echt naar luistert voordat ik een in principe goed werkende mediabox bij het afval gooi (bij wijze van spreken). De tip van  @Geronimo77 zou goed kunnen werken, ware het niet dat het geluid echt uit de box komt en niet resoneert in het meubel waar de box op/in staat. 

Wat ik nu doe is de boxen in de kast achter een deur zetten, zodat dat het geluid kan dempen. En een nieuwe afspraak met een monteur.

Het is wel goed om te horen dat er inmiddels wel een onderzoek loopt.

 

Geronimo77

Level 1
  • 49Posts
  • 5Oplossingen
  • 20Likes

Het zoemend geluid is volgens mij van de ventilator, met mijn ‘oplossing’ ben ik er in ieder geval vanaf. 

Marcel 16

Level 5
  • 51Posts
  • 4Oplossingen
  • 16Likes
Geronimo77 wrote:

Het zoemend geluid is volgens mij van de ventilator, met mijn ‘oplossing’ ben ik er in ieder geval vanaf. 

Het grappige is dat de monteur die bij mij was een maand geleden, bij hoog en laag beweerde dat de next geen ventilator heeft.

 

Hij kwam vanwege de bekende pieptoon, die hij helaas ook niet hoorde, waarschijnlijk had deze monteur een flinke gehoorbeschadiging, aangezien zelfs onze 75 jaar oude buurman het ook duidelijk kon horen.

 

Maar desondanks werd de box geruild, jammer maar helaas doet de nieuwe box ongeveer het zelfde, maar nu die hoge pieptoon met nog wat meer geluid dat lijkt op een oude trafo en het geluid van een cd’tje wat draait ( ventilator ? )

 

Heb geen zin in weer een afspraak en een dag vrij nemen daarvoor, maar wellicht een idee om kpn maar eens uit te proberen.

Uitgelicht topic