1
Vraag
2
Reacties
Martin1

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Haperend of geen beeld/geluid Onkyo receiver TX-8270 Mediabox Next

Sind gisteren ben ik in het bezit van een mediabox next. Evenals bij de XL-uitvoering, wil ik deze aansluiten op mijn Onkyo receiver TX-8270. Bij het opstarten krijg ik geen beeld en slechts haperend geluid. Het vreemde is, als ik het setup menu open van de receiver, krijg ik wel normaal geluid en als ik het setup menu uitzet krijg ik wel goed beeld en geluid. Weet iemand een oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PaulFl

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het is gelukt!
De oplossing is om op de Philips tv de Easylink uit de zetten. Ik begreep dat dit de Philips variant van HDMI cec is. Nu werkt alles zo als het zou moeten.
Dus alle cec uit. Medianext aansluiten op de hdmi sat/tv. En vanuit de versterker kabel naar hdmi1 tv.

Ondertussen merkte ik namelijk dat mijn nvidia shield hetzelfde probleem gaf (geen beeld en haperend geluid). Terwijl het gebruik van een beamer geen enkel probleem gaf. Het was dus aannemelijk dat het probleem ergens bij de tv zou liggen. Alle hardware was al getest, vervolgens de software instellingen gecontroleerd.

Martin1 Probeer ook de Easylink eens uit te zetten.
Alternatief kan de Mediabox direct op de tv worden aangesloten middels hdmi en de audio via optisch op de versterker.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes
Goedemorgen Martin1!

Welkom op de Ziggo Community en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst 🙂 Als het altijd goed heeft gewerkt in combinatie met de Mediabox XL dan snap ik dat je dit ook graag werkend wilt krijgen in combinatie met de Mediabox Next.

robbo kun jij hier eens naar kijken?
Martin1
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
In combinatie met de Mediabox XL, werkten de receiver en TV inderdaad prima. Ben benieuwd!
Martin1
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Even een toevoeging. Ik heb een Philips tv uit 2009, die geen HDMI arc heeft. Kan dit misschien de oorzaak zijn?
PaulFl

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bij mij precies hetzelfde probleem. Alleen dan met een nieuwe Sony str-dn1080.
Met de oude Humax 5200c werkt alles prima. Horizon box heb ik niet. Met de nieuwe mediabox next inderdaad geen beelddoorvoer vanaf de versterker naar de tv. Heel af en toe geluid. Als ik het menu van de versterker selecteer zie ik dat op de tv en hoor ik keurig geluid. Mediabox next op de tv direct aansluiten werkt wel. Alle hdmi kabels van Ziggo zijn ook vervangen door degelijke nieuwe bij het testen en alle mogelijke in-uitgangen van de tv en versterker zijn geprobeerd. Eco mode ed maakt ook niets uit.
Andere apperatuur gaat prima. Zoals chromecast 2 en een popcorn mediaspeler. Benaderen van de mediabox vanuit de app gaat prima. Opnemen kan ik selecteren. Mediabox is bekabeld aangesloten. Signaalsterktes allemaal goed.
Ook mijn tv is een Philips uit ongeveer 2008.
Ik zal het anders nog eens testen met mijn beamer aangesloten ipv de tv.
joepke-m heeft dezelfde versterker zie ik. Misschien een oplossing?
Martin1
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het nu opgelost door de Mediabox rechtstreeks met de tv te verbinden en d.m.v. een tulpkabel de tv met de receiver voor geluid te verbinden.
joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
PaulFl wrote:
Bij mij precies hetzelfde probleem. Alleen dan met een nieuwe Sony str-dn1080.
Met de oude Humax 5200c werkt alles prima. Horizon box heb ik niet. Met de nieuwe mediabox next inderdaad geen beelddoorvoer vanaf de versterker naar de tv. Heel af en toe geluid. Als ik het menu van de versterker selecteer zie ik dat op de tv en hoor ik keurig geluid. Mediabox next op de tv direct aansluiten werkt wel. Alle hdmi kabels van Ziggo zijn ook vervangen door degelijke nieuwe bij het testen en alle mogelijke in-uitgangen van de tv en versterker zijn geprobeerd. Eco mode ed maakt ook niets uit.
Andere apperatuur gaat prima. Zoals chromecast 2 en een popcorn mediaspeler. Benaderen van de mediabox vanuit de app gaat prima. Opnemen kan ik selecteren. Mediabox is bekabeld aangesloten. Signaalsterktes allemaal goed.
Ook mijn tv is een Philips uit ongeveer 2008.
Ik zal het anders nog eens testen met mijn beamer aangesloten ipv de tv.
joepke-m heeft dezelfde versterker zie ik. Misschien een oplossing?

PaulFl Kun je de HDMI kabel van de versterker naar de tv eens op een andere ingang van de tv aansluiten? Welk type tv heb je?
Martin1
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Dat heb ik al geprobeerd, maar dat loste niets op. Het typenummer is 37PFL5604H/12.
joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
Op welke resolutie staat de Next?
Martin1
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
1080p. Ik heb andere resoluties geprobeerd. Maar ook dat loste het probleem niet op.
joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
In welke ingang zit de Next op de Sony? En op de Sony heb je 2 HDMI outs (A en B), op welke uitgang zit de TV en staat aaleen die HDMI uitgang aan. Uitzenden op HDMI A en B, terwijl 1 van beiden niks op zit kan problemen geven
Martin1
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Weet iemand of een HDMI-splitter mijn probleem zou kunnen oplossen.
PaulFl

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dank voor de reacties.
Ik heb een Philips 42pfl9664h/12. De hdmi 1, hdmi 2 en hdmi side heb ik gebruikt met testen. Met twee verschillende ziggo kabels en diverse andere oude en nieuwe kabels. Op de versterker heb ik sat/tv, bluray en game gebruikt. Ik zie wel het opstartscherm doorkomen van de next (woord welkom in diverse talen), maar daarna stopt de beeld/geluid doorgifte. Zodra ik de tv uit doe (en de versterker aan zet/laat) hoor ik gewoon het geluid. Maar zodra de tv dus aangaat of aanstaat houdt ook het geluid op (dat hapert, zie de eerder omschreven situaties)
Hdmi splitter (bi-directioneel) heb ik er ook tussen gehad. Dat hielp ook niet.
Misschien dat ik nog een ander scherm ga aansluiten op de versterker om te testen (beamer, pc scherm) of dat ik nog wat anders bedenk.
Het is me wel eens gelukt om beeld en geluid goed te krijgen. Dat leek echter random en niet reproduceerbaar.
Ik zal zo de box dmv de hdmi splitter op de tv en versterker aansluiten en nog een reset naar fabrieksinstellingen uitvoeren.

joepke-m Lukt het bij jou wel? En hoe heb je het dan aangesloten / ingesteld?
joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
Bij mij is het als volgt aangesloten:

Next — Sony STR-DN1080 (HDMI ingang SAT/CATV) — TV (uitgang HDMI A op de Sony, ingang HDMI-ARC (HDMI 2) op de TV)

Next op “Van je TV”, dus in mijn geval wordt dat (vanwege de instelling op de Next) 4K

HDMI-CEC van de versterker staat UIT, ook op de Next staat dit UIT (Instellingen - Beeld en Geluid - Een knop voor alles aan en uit zetten. UIT)
PaulFl

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het is gelukt!
De oplossing is om op de Philips tv de Easylink uit de zetten. Ik begreep dat dit de Philips variant van HDMI cec is. Nu werkt alles zo als het zou moeten.
Dus alle cec uit. Medianext aansluiten op de hdmi sat/tv. En vanuit de versterker kabel naar hdmi1 tv.

Ondertussen merkte ik namelijk dat mijn nvidia shield hetzelfde probleem gaf (geen beeld en haperend geluid). Terwijl het gebruik van een beamer geen enkel probleem gaf. Het was dus aannemelijk dat het probleem ergens bij de tv zou liggen. Alle hardware was al getest, vervolgens de software instellingen gecontroleerd.

Martin1 Probeer ook de Easylink eens uit te zetten.
Alternatief kan de Mediabox direct op de tv worden aangesloten middels hdmi en de audio via optisch op de versterker.
PaulFl

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Update:

Het is even gelukt blijkt. Opeens was er geen beeld meer en het probleem weer volop aan de orde. Ik krijg het niet opgelost.

Ik wijt het aan de communicatie tussen moderen mediabox, moderne versterker en een oudere tv.

Ik laat het eerst maar zo. Het kost heel veel tijd. Een nieuwe tv staat in de planning. Voorlopig sluit ik de mediabox dan maar rechtstreeks op de tv aan.

Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Hi PaulFl, het lijkt dus een tijdelijke oplossing. Dat is jammer, want het leek nog wel alsof je het juiste puzzelstukje had gevonden. Jammer dat het nu opeens niet meer werkt.  Mocht je met dezelfde en/of met nieuwe apparatuur tot een ander resultaat komen, dan zijn wij natuurlijk erg benieuwd. In ieder geval bedankt voor je update 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic