Beantwoord

Gewijzigde Werking Afstandsbediening Mediabox Next.

• 14 november 2019
  • 6 reacties
  • 324 keer bekeken

Bij versie wijziging werd het mogelijk om met één Ziggo afstandbediening de Mediabox Next, Bose Audio en Sharp TV bedienen. Heb dat uitgewerkt, Aanzetten moest ik met Ziggo en Bose afstandbediening. Geluid kon ik regelen met Ziggo afstandsbediening, ook Bose Audio bij uitgeschakelde Mediabox. Nu was er storing, kon geen Teletekst worden opgeroepen, daarna Zenders waren niet met Nummertoetsen te regelen. Daarna was ook de gehele Koppeling tussen weg om de Mediabox Next, Bose Audio en Sharp TV te bedienen. Ik heb een en ander weer goed gekregen, behalve de Geluidsregeling die er wel was. Uitzetten van geheel gaat wel goed. Heb Ziggo gebeld en die hebben gekeken en konden mij verder niet helpen. Ze adviseerde om op Ziggo Community te kijken en verder te handelen. Wie heeft dit ook. Wat zou mogelijke oplossing zijn. 

icon

Best beantwoord door SRF 16 november 2019, 15:17

Ik wil meldden, nadat ik gisteren weer euvel had geen Teletekst en Bediening Zenders had. Heb ik geheel naar Fabrieksinstellingen gezet. Toen werkte deze zaken wel weer. 

Vanmorgen toen het toen ik weer TV wou kijken heb ik geheel aangezet. 

Tot mijn verbazing kon geluid van Bose Audio weer met Ziggo Afstandsbediening regelen. Heel vreemd. 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

6 Reacties

Goedemorgen @SRF

Welkom op de Community! :-) Goed dat je ons hebt gevonden. Wij denken met z'n allen graag met je mee. 

Als ik het goed begrijp ervaar je momenteel problemen met de afstandsbediening van de Mediabox Next in combinatie met het regelen van het geluid via het Bose audio systeem. Dit is juist? Deze koppeling is momenteel niet meer aanwezig? 

Hallo, Gianna, Je begrijp het goed. Terwijl het het eerst er wel was, ook bediening van Audio Bose, zonder dat Mediabox was ingeschakeld. Ziggo zegt het niet te begrijpen en niets te kunnen doen. 

Reputatie 7
Badge +10

Er is een verschil tussen koppeling en welke daadwerkelijk gebruikt wordt. Bij mij zijn de TV en Receiver gekoppeld. Ik moet dan nog wel bepalen welke van de twee op de AB gekoppeld wordt. De TV of Receiver. Bij jou is deze keuze waarschijnlijk verwisseld. Het gaat om de keuze bij Bepaal je volume. Bij mij gaat de regeling via de TV. Staat de Next uit dan kan ik toch de TV bedienen.

Ik wil meldden, nadat ik gisteren weer euvel had geen Teletekst en Bediening Zenders had. Heb ik geheel naar Fabrieksinstellingen gezet. Toen werkte deze zaken wel weer. 

Vanmorgen toen het toen ik weer TV wou kijken heb ik geheel aangezet. 

Tot mijn verbazing kon geluid van Bose Audio weer met Ziggo Afstandsbediening regelen. Heel vreemd. 

Zeker vreemd inderdaad - een fabrieksreset kan altijd helpen voor een frisse start, en dat heeft dus toch alles opgelost als ik je bericht goed begrijp. Super dat het allemaal weer werkt :-)

Bedankt voor de mededeling. Ik begrijp niet dat het niet gelijk werkt. Na verloop van tijd komt een en ander weer terug. Zouden nu ook de mensen achter de telefoon desk, via telefoon 1200, deze kennis overnemen.