iamsander

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Geluidsproblemen Next Box met LG soundbar met boxen achter

Ik zit met een geluidsproblemen.met de Next box.

 

Sinds kort hebben we een LG soundbar met uitbreiding van 2 boxen achter.

 

Nu heb ik ik als ik bv de zender EEN kijk via de Next box geen geluid via de boxen achter. Enkel maar voor uit de soundbar. Net als die op DTS virtual X en ook niet via Bass Bass bv. Dat laatste zou die altijd moeten doen.

 

Nu heb ik ook nog een linux ontvanger ET8000 waar ik mijn TV Vlaanderen kaart in heb zitten net als een Ziggo kaart.

Schakel ik naar dezelfde zender over op deze ontvanger heb ik wel gewoon geluid op mijn boxen achter.  Geluid klinkt dus gelijk stuk beter.

Gebruik ik de Ziggo app en stream ik de zender EEN via Chromecast op tv dan heb ik ook prima geluid.

Chromecast zit rechtstreeks in tv.

Ziggo Next en Linux ontvanger zitten beide met hdmi in tv en van tv loopt optische kabel naar soundbar.

 

Op Next box heb ik dolby ingeschakeld meer kan ik bij instellingen niet doen merk ik.

 

Weet iemand wat er met die Next box aan de hand is. Aan de soundbar en bekabeling kan het niet liggen aangezien via de andere ontvanger en chromecast het wel gewoon goed is.

 

Moet voor goed geluid mu alles streamen via de Ziggo app.

 

 

 

 

 

 

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De Belgische zenders worden bij Ziggo alleen in stereo uitgezonden.

iamsander
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Steefb wrote:

De Belgische zenders worden bij Ziggo alleen in stereo uitgezonden.

Op de ET8000 linux ontvanger heb ik op de ziggo versie van EEN wel goed geluid.

Trouwens op alle zenders heb ik enkel stereo geluid via de NEXT box.

EEN en alle andere zenders via Ziggo Go app en Chromecast en via de andere ontvanger heb ik wel goed geluid.

Had me ook raar gekeken men de Belgische zenders die HD zijn enkel stereo deed.

 

Een

iamsander
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb Dolby Audio op Volg aanbod gezet.  Stond op zet altijd om.

 

SBS6, NPO 1, NPO 2, NPO 3, RTL 4, RTL 5, ... allemaal enkel stereo.

FOX, EEN, CANVAS, BBC 1, BBC 2,...  allemaal wel ook achter geluid nu met Next box.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zet je box eens even uit met het knopje achterop.

SBS6, NPO 1, NPO 2, NPO 3, RTL 4, RTL 5, BBC 1, BBC 2, horen allemaal dolby te hebben.

EEN, CANVAS, juist niet.

 

iamsander
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ziggo gebeld. Wat bleek Dolby Audio  moest op uit staan.  Ook EEN en Canvas goed geluid.  Nu dus overal.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Dan krijg je altijd stereo ipv Dolby als dat er is voor een bron. Een Receiver of Soundbar kan daar nog iets aardigs van maken, maar geen Dolby.
Volg de bron oid is m.i de beste keuze. Check this out. Er zijn zat problemen met Dolby.

Wat er bij een bepaalde uitzending aan Audio wordt meegestuurd is vooraf onbekend.
Dat is goed te checken op sommige decoders (ook de Next?) of op je TV via DVB-C Tuner evt icm CI+Module/Smartcard.
Ik ken bv uitzendingen van EEN Belgie waarbij een Dolby 5.1 signaal beschikbaar was.
Of dat een heel goede 5.1 was, weet ik niet. Ik gebruik geen Dolby.

Vergelijk dit ook met DD+ of Dolby 5.1 van Netflix via de Smart TV App.

Uitgelicht topic