Beantwoord

Geluid Mediabox Next

• 23 mei 2020
  • 5 reacties
  • 250 keer bekeken

Ik heb bij verschillende zenders alleen nog geluid op het rechter voor kanaal van mijn Sony 5.1 set … Ik heb Dolby Audio op "Zet altijd om”staan. Als ik hem op "Volg aanbod” zet hoor ik alleen de center speaker…

Ik heb dit bijvoorbeeld bij Fox,Ziggo TV, Ziggo Sport.

Op NPO 1,2,3 en de commerciele zenders, tot aan Fox , heb ik geen probleem…

Hebben meer mensen hier last van?

icon

Best beantwoord door bloemen64 24 mei 2020, 01:01

Die kanalen zenden niet in Dolby 5.1 uit maar in stereo. Van Fox weet ik het zeker de andere zou ik moeten checken. De Next zet dit stereo signaal foutief om naar een soort Dolby signaal maar dan alleen gevult met 2 kanalen. Afhankelijk van de audio keuze zou je toch geluid uit links en rechts moeten horen.

Het lijkt erop dat je receiver er iets raars mee doet.

Om dat uit te sluiten zou je de Next eerst even van de stroom kunnen halen en daarna nog eens proberen.

De Radio en Fox worden door de Next niet uitgestuurd zoals het zou moeten maar je zou het niet zo vreemd moeten horen. 

Check een keer op de receiver wat voor audio er binnen komt. Bij NPO en anderen zou dit DolbyD plus moeten zijn gevuld met alle kanalen. Bij Fox alleen gevult met links en rechts.

Bekijk origineel

5 Reacties

@Aaibreem Heb je de Next al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Reputatie 7
Badge +7

Die kanalen zenden niet in Dolby 5.1 uit maar in stereo. Van Fox weet ik het zeker de andere zou ik moeten checken. De Next zet dit stereo signaal foutief om naar een soort Dolby signaal maar dan alleen gevult met 2 kanalen. Afhankelijk van de audio keuze zou je toch geluid uit links en rechts moeten horen.

Het lijkt erop dat je receiver er iets raars mee doet.

Om dat uit te sluiten zou je de Next eerst even van de stroom kunnen halen en daarna nog eens proberen.

De Radio en Fox worden door de Next niet uitgestuurd zoals het zou moeten maar je zou het niet zo vreemd moeten horen. 

Check een keer op de receiver wat voor audio er binnen komt. Bij NPO en anderen zou dit DolbyD plus moeten zijn gevuld met alle kanalen. Bij Fox alleen gevult met links en rechts.

Ok,ga ik proberen,dank voor jullie reactie

Dat lijkt de oplossing! Bedankt !

Nu alleen nog een oplossing voor de audio vertraging/vervroeging ,maar daar ben ik niet de enige met problemen mee zag ik…

Reputatie 7
Badge +7

Het audiodelay issue is inderdaad iets lastiger. Is geen eenduidige oplossing of workaround voor.

Ik heb Ziggo sport nog even gecheckt vandaag en die stuurt ook het rare stereo geluid. SBS en Veronica zenders lijken een extra center surround kanaal mee te sturen. Geen 5.1 maar 6.1 dus. Waarom ze dat doen weet ik niet. Ik heb die speaker niet. Zal bij mij gewoon bij de achter speakers bij komen denk ik.

Reageer