Remi16

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geluid loopt niet synchroon

Voorheen met de horizon box nergens last van maar met de nextbox een behoorlijk geluid loopt niet synchroon probleem, Ziggo gebeld maar voor alsnog geen passende update.

Door dolby audio in het menu even aan uit te zetten is het probleem eventjes weg, om vervolgens weer net zo hard terug te komen..

Wellicht via dit forum nog wat tips om even na te kijken..
15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hier staat een reactie van een Ziggo moderator betreffende dit sync probleem:
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/mediabox-next-steeds-restarten-42867?postid=463609
Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Be rt wrote:
Hier staat een reactie van een Ziggo moderator betreffende dit sync probleem:https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/mediabox-next-steeds-restarten-42867?postid=463609


Ik krijg die uit- en aanzet antwoorden al 20 jaar lang van UPC/ Ziggo ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het is niet anders als bij een computer en dat is dit soort apparatuur ook min of meer.
Een computer die lang, dagen, aanstaat moet ook af en toe opnieuw opgestart worden.

Er is apparatuur die jaren aan kan blijven staan, maar die is vrijwel onbetaalbaar voor consumenten.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Be rt wrote:
Het is niet anders als bij een computer en dat is dit soort apparatuur ook min of meer.
Een computer die lang, dagen, aanstaat moet ook af en toe opnieuw opgestart worden.

Het zal toch niet zo zijn dat het normaal is dat je de Next iedere week een harde reset moet geven. 't Zal even lekker worden.....
Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
MaxH wrote:

Be rt wrote:
Het is niet anders als bij een computer en dat is dit soort apparatuur ook min of meer.
Een computer die lang, dagen, aanstaat moet ook af en toe opnieuw opgestart worden.
Het zal toch niet zo zijn dat het normaal is dat je de Next iedere week een harde reset moet geven. 't Zal even lekker worden.....Het is niet anders als bij een computer en dat is dit soort apparatuur ook min of meer.
Een computer die lang, dagen, aanstaat moet ook af en toe opnieuw opgestart worden.

Er is apparatuur die jaren aan kan blijven staan, maar die is vrijwel onbetaalbaar voor consumenten.


Nou is mijn Mediabox toch even iets anders dan mijn pc hoor... Ovedrigens functioneert die wel naar behoren!
Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
MaxH wrote:

Be rt wrote:
Het is niet anders als bij een computer en dat is dit soort apparatuur ook min of meer.
Een computer die lang, dagen, aanstaat moet ook af en toe opnieuw opgestart worden.
Het zal toch niet zo zijn dat het normaal is dat je de Next iedere week een harde reset moet geven. 't Zal even lekker worden.....


Idd, maar die antwoorden krijg je dus wel structureel van de van Ziggo-helpdesk:unamused:
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Ricardo Ehv Ontwar je reactie even, nu klopt er niets meer van de quotes :thinking:
Al opgelost zie ik.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
MaxH wrote:

Be rt wrote:
Het is niet anders als bij een computer en dat is dit soort apparatuur ook min of meer.
Een computer die lang, dagen, aanstaat moet ook af en toe opnieuw opgestart worden.
Het zal toch niet zo zijn dat het normaal is dat je de Next iedere week een harde reset moet geven. 't Zal even lekker worden.....

Ik heb het niet over iedere week, maar over af en toe en dat is hier met de Next 4 keer moeten gebeuren in 1 jaar en 3 maanden.

Meestal start je je computer iedere dag op, laat hem maar eens een paar maanden aanstaan, dan zul je zien dat die ook af en toe opnieuw opgestart moet worden.
Althans dat is mijn ervaring met een PC die hier jaren 24/7 aan heeft gestaan ter ondersteuning voor troubleshooting op afstand.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Af en toe is een rekbaar begrip. Maar goed, sowieso bij iedere firmware-update wordt er opnieuw opgestart. Opgelost.
PdJ0704

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb bij de Next problemen met niet synchroon lopen van de audio. In mijn geval is dit alleen bij terugkijken/uitgesteld kijken. Standaard staat bij mij Dolby aan. Als ik tijdens terugkijken de dolby in de Next op 'uit' zet, is het geluid wel synchroon.
AngryBear39

Level 1
  • 119Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Het is een hardware fout in de next.

De volgende update heeft misschien audio delay als optie onder beeld en geluid, maar als ik de patchnotes zie uit belgie, lijkt dat alleen voor soundbars te gelden, als in alleen zichtbaar als optie.. en dat moet dan ook nog optisch zijn aangesloten.

via hdmi blijft het probleem bestaan.

ikzelf heb de next via hdmi op tv aangesloten, van meet af aan sync problemen.
Tig anderen hebben hetzelfde probleem en het word dan ook gewoon toegegeven door ziggo dat het probleem bestaat.

dolby aan en uit, helpt niet iedere keer, gegarandeerd werkt wel door even de next op standby te zetten en dan weer aan.

kijkt lekker weg zo haha.. ongelooflijk dat ziggo klantenservice nog steeds standaard antwoorden geeft terwijl het een bekend probleem is inmiddels waar geen oplossing vooralsnog voor bestaat.
Dick de Wit

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb bij live tv en Netflix app wel synchroon, aangepast met lipsync op Samsung tv. Echter opgenomen,terugkijken en YouTube app lopen dan net niet gelijk.
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes
Goedemiddag Remi16,

Allereerst welkom op de community. :slight_smile: Dit geldt ook voor jou Dick de Wit :wink:

Er is al flink gespard zie ik. Suepr! Dit probleem wordt door meerdere klanten ervaren en zou moeten worden opgelost in de volgende software-update. Een tijdelijke oplossing is om de mediabox even uit en aan te zetten d.m.v. de schakelaar achterop (of stekker uit/in).
Dit topic kan gevolgd worden: Alles over de software update van de Mediabox Next, wij zetten daar bij elke update een nieuw berichtje in en een samenvatting.
Dick de Wit

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gianna Ziggo wanneer word de volgende update verwacht? Worden de geïnstalleerde apps ook automatisch geupdate tussendoor of alleen met de grote updates?
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Dick,

Helaas is dat niet met zekerheid te zeggen, pas als deze helemaal goed door de test komt wordt hij gelanceerd.
De apps worden ook meegenomen in updates indien nodig, dat maakt niet uit voor groot of klein, maar hangt meer af van welk probleem er zich voordoet.

Gr,

Uitgelicht topic