Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes

Geluid en beeld niet synchroon, alleen bij opnames

Hier ook al landurig: beeld en geluid niet synchroon. Maar het gekke is, dat alleen bij het afspelen van opgenomen programma's! Niet bij live tv kijken. Mediabox en tv beiden verbonden met receiver, via HDMI. Geen dolby ingesteld op Mediabox. Geen vertragingen ingesteld op tv en receiver. Aan Ziggo: ik neem aan dat dit bij de volgende software update van de Mediabox is opgelost, getuige de vele problemen die ik hier teruglees?

Voor inmiddels €67,- per maand mag je toch verwachten dat alle geleverde diensten naar behoren werken...
13 Reacties 13
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heb je de box al eens een minuutje uitgezet met de knop achterop? Dit lost nogal eens rare problemen op.
Willem Black

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn mediabox next heeft softwareversie 4.17. Toch kwam er gisteren 30 juli 2019 een melding dat er een update geweest is. De nieuwe versie is echter nog steeds 4.17. Helaas blijven bij replay nog steeds beeld en geluid niet synchroon lopen.
Ricardo Ehv
Topicstarter
Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Steefb wrote:
Heb je de box al eens een minuutje uitgezet met de knop achterop? Dit lost nogal eens rare problemen op.


Je zou zo bij de Ziggo helpdesk kunnen werken :grin: (grapje he). Die geven dat nl. altijd als eerste antwoord als je ze benadert met een probleem, zonder dus eigenlijk een juiste diagnose te stellen. En veelal is dit een probleem met hun hardware, de software of signaaldoorgifte. En daarmee vergeten ze dus dat je het probleem bij de wortel moet aanpakken...

Maar, het antwoord: ja, meermaals inmiddels. Met name korte tijd terug, vanwege de ontbrekende tv-gids-info de stroom eraf, naar fabrieksintellingen en modem gereset! Maar mijn benoemde probleem is hiermee helaas niet opgelost :frowning2:
Mcage

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zelfde probleem. Alleen audio desync met opnamen! Graag fix met prio!
sanookhans

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier hetzelfde probleem, zeer irritant. Ook als dolby uit staat. Geluid loopt voor op het beeld.
Robert84vw

Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hier ook nog steeds dat probleem. Niet altijd, vaak wel en vooral op Replay tv en bijvoorbeeld Videoland
Henri2424

Level 6
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Hier ook nog steeds het probleem
Is gewoon irritant om naar te kijken
Bij terugkijken opgenomen programmas is het nog erger
Na softwareversie 4.17 update is het nog erger geworden

Alle trucjes en instellingen al uitgevoerd maar helpt niet
Ook alle bekabelingen zijn nieuw en ik heb bekabeld internet aangesloten

Wanneer lossen ze dit probleem eindelijk eens op ……..ik betaal tenslotte er veel voor
cabo58

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dolby uitzetten
Ricardo Ehv
Topicstarter
Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
cabo58 wrote:
Dolby uitzetten


Svp deze en andere topics hierover teruglezen! Bij mij en vele anderen lost dit het probleem niet op...
cabo58

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Die heb ik gelezen! Bij mij werkt dit dus wel. Vanaf dat ik de mediabox next in huis heb liep het niet synchroon. Na het lezen van deze topics, toch dolby uitgezet. Met resultaat het loopt synchroon. Waarom die twijfel?! Misschien lost dit bij anderen dit probleem we op!
Henri2424

Level 6
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Ik heb dolby uit en het is synchroon
Maar.....
Als ik dolby aan heb staan dan staat het geluid rond de 20 op mijn tv ( ook mooi geluid)
Bij dolby uit moet ik naar 80 gaan om hetzelfde geluid te krijgen ????? zo zacht is het en het geluid is niet mooi
Gert_W

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is heel irritant dat beeld en geluid niet synchroon lopen. Ik heb Ziggo dat gemeld en dit kon niet worden verholpen, alleen de standaard oplossingen werden gemeld zoals uitzetten, terug zetten van de fabrieksinstellingen. Dit helpt maar heel kort en vervolgens loopt het weer bagger. Eind augustus komt er volgens hun een update om het probleem op te lossen. Nu zag ik hier dat je de Dolby uit kon zetten en dat werkt goed, helaas is het geluid wel zachter. Hopelijk kunnen we dit tot eind augustus volhouden en zal de update dit probleem oplossen.
harmroest

Level 1
  • 228Posts
  • 0Oplossingen
  • 52Likes
Same problem helaas

Uitgelicht topic