gabbano

Level 5
  • 96Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

geluid 1

Via Optische aansluiting ik moet mijn versterker een stuk harder zetten.

5 Reacties 5
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Dat zal dan een eigenschap van het elektronisch circuit zijn waarin de geluidsversterking plaats vindt. Bergop in mijn auto moet ik ook het gaspedaal dieper intrappen dan bergaf.

gabbano
Topicstarter
Level 5
  • 96Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Wat heeft het elektronisch circuit van mijn versterker te maken met het volume van de optische UITGANG van de Next?.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

De versterking die in het elektronisch circuit wordt gerealiseerd is de sterkte van het uitgangssignaal gedeeld door de sterkte van het ingangssignaal. 

Of  die versterking nu bereikt wordt door het volume op 8 of 26 te zetten is niet belangrijk. Ook is de sterkte van het uitgangssignaal van de Next box nergens gedefinieerd of gespecificeerd. Dat is een vast gegeven en geen fout!

gabbano
Topicstarter
Level 5
  • 96Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dat klopt allemaal wat je zegt,ook dat je bij de optische uitgang geen volume kunt beheren en daar gaat het om 2 maanden geleden kwam het geluid harder uit de next.Nu moet ik mijn tv plus versterker veel meer volume geven.Door de optische uitgang van de next.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
gabbano wrote:

.Nu moet ik mijn tv plus versterker veel meer volume geven.Door de optische uitgang van de next.

Dat is dan nu eenmaal zo, maar dat is geen fout. Zelfs na10 topics aan maken hoeft er helemaal niets aan gedaan te worden.

Uitgelicht topic