Vraag

Geen verbinding CS9996

• 13 mei 2020
  • 9 reacties
  • 158 keer bekeken

Ik heb de Next aangesloten met een netwerkkabel, maar regelmatig last van foutmelding CS9996 “Je Mediabox is niet online”. De ene week gaat het wel goed, de andere week constant deze melding. Met de kabel is niet mis, diverse andere apparaten op getest en dat werkt zonder problemen. Ook als ik de Next via wifi laat verbinden krijg ik deze melding.

Ik gebruik een eigen router (Fritzbox) en de Connectbox staat in bridge. Wellicht dat hier ergens het probleem zit. Zijn er bepaalde router instellingen die ik kan proberen?

9 Reacties

Reputatie 5
Badge +5

Probeer de Next rechtstreeks op de Ziggo connectbox aan te sluiten (bekabeld met utp) kijken hoe dat gaat

Probeer de Next rechtstreeks op de Ziggo connectbox aan te sluiten (bekabeld met utp) kijken hoe dat gaat

Dat kan niet, want de connectbox staat in bridge. Ik heb naar aanleiding van deze suggestie wel de Next via een andere switch aangesloten ipv direct op m'n router, even kijken hoe dat gaat.

Reputatie 5

Goedemiddag @MrHill  en welkom op de Community,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met de interactieve diensten op de Mediabox Next! Foutcode CS9996 wijst op een probleem met de internetverbinding. Zoals @RuudVoeten ook al aangeeft is het raadzaam eerst een oorzaak binnen het
thuisnetwerk
uit te sluiten. Je kan het beste de Mediabox Next eens rechtstreeks testen op het Connectbox modem d.m.v. een bekabelde internetverbinding. Op het moment dat de Connectbox modem nu in bridged modus staat dien je dan eerst andere apparaten
even te ontkoppelen en alleen de Next (tijdelijk) aan te sluiten. 

Test daarna of het probleem zich nog voordoet. We kunnen je altijd helpen om de Connectbox in routermodus te zetten, mocht dit nodig zijn. 

Goedemiddag @MrHill  en welkom op de Community,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met de interactieve diensten op de Mediabox Next! Foutcode CS9996 wijst op een probleem met de internetverbinding. Zoals @RuudVoeten ook al aangeeft is het raadzaam eerst een oorzaak binnen het
thuisnetwerk
uit te sluiten. Je kan het beste de Mediabox Next eens rechtstreeks testen op het Connectbox modem d.m.v. een bekabelde internetverbinding. Op het moment dat de Connectbox modem nu in bridged modus staat dien je dan eerst andere apparaten
even te ontkoppelen en alleen de Next (tijdelijk) aan te sluiten. 

Test daarna of het probleem zich nog voordoet. We kunnen je altijd helpen om de Connectbox in routermodus te zetten, mocht dit nodig zijn. 

Hoi Paul,

Dank voor je antwoord. Ik heb de Next nu aangesloten op een switch die achter mijn router zit. Vooralsnog lijkt dit beter te gaan maar ik test dit even 1 a 2 weken. De problemen die ik hierboven beschrijf zijn namelijk vaker tijdelijk opgelost door de netwerkverbinding te onderbreken en weer aan te sluiten. Ik zal dan ook de Next wel eens direct aansluiten op de connectbox (wist niet dat dit kon zonder router). Ik hou jullie op de hoogte.

Goedemiddag @MrHill

Is helemaal in orde. :blush:  We wachten je update rustig af! 

Hallo allen,

Na een paar dagen toch weer problemen met de verbinding. In de switch dus geen verschil met de router. Wat mij wel opvalt; als ik de Next aan zet zorgt ie helemaal niet voor network activity (de ledjes op de netwerkpoort op de switch gaan niet branden). Ook niet als ik op de Next aangeef dat ie met de kabel moet verbinden. Pas als ik de netwerkkabel ontkoppel en weer aankoppel, wordt er netwerkverbinding gemaakt en werkt alles perfect. Het lijkt me dat dit dus echt aan de Next ligt. Iemand tips?

Hallo allen,

Na een paar dagen toch weer problemen met de verbinding. In de switch dus geen verschil met de router. Wat mij wel opvalt; als ik de Next aan zet zorgt ie helemaal niet voor network activity (de ledjes op de netwerkpoort op de switch gaan niet branden). Ook niet als ik op de Next aangeef dat ie met de kabel moet verbinden. Pas als ik de netwerkkabel ontkoppel en weer aankoppel, wordt er netwerkverbinding gemaakt en werkt alles perfect. Het lijkt me dat dit dus echt aan de Next ligt. Iemand tips?

Hele aparte situatie, @MrHill ! Het is mogelijk dat de LAN-poort (ener zijde) moeilijk uit slaap komt (allemaal wel eens last van :wink: ) maar dat maakt het niet minder raar. Heb je voor de zekerheid ook al even een andere LAN-ingang getest? En op welke Energiestand in stand-by staat je Next?

Je kunt hem als experiment natuurlijk ook eens op de wifi aansluiten, kijken hoe het dan functioneert.

Hoi @Alex Ziggo 

Ik heb dit probleem in zowel mn Fritzbox als switch (Netgear). Energiestand staat op normaal.

Met Wifi overigens hetzelfde probleem. Wellicht dat een router instelling kan helpen? Wordt DHCP niet snel genoeg uitgedeeld bijvoorbeeld?

Hoi @Alex Ziggo 

Ik heb dit probleem in zowel mn Fritzbox als switch (Netgear). Energiestand staat op normaal.

Met Wifi overigens hetzelfde probleem. Wellicht dat een router instelling kan helpen? Wordt DHCP niet snel genoeg uitgedeeld bijvoorbeeld?

Helder! Probeer eens de ‘hoge’ energiestand, kijken of dat nog verschil maakt.

In sommige situaties heeft de Next wat problemen met een switch of router ertussen, maar dit is vooral bij een installatie of update. Een langzame DHCP lijkt me op dit moment nog niet. 

Om toch alles nog even uit te sluiten, kun je ook je modem even herstarten, dat is al enige tijd geleden geweest zie ik.

Reageer