Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Dankzij de hulp van @Willekeurige voorbijganger en @cable-one hebben we een oplossing voor dit probleem gevonden en wordt dit geïmplementeerd in één van de komende software-updates. Nogmaals dank voor jullie bijdrage!
Wat onhandig dat het TV-kijken niet helemaal vlekkeloos verloopt. Net als @hanh ben ik heel benieuwd hoe het gaat zodra je de box rechtstreeks op de TV hebt aangesloten? Start alles dan wel gewoon op?
@Thunder Je geeft aan dat je box niks meer doet. Dat is niet zo mooi natuurlijk!Heb je helemaal geen beeld? Of zie je een foutcode?
Nou, ik ervaar sinds gisteravond precies hetzelfde. Ook met een Yamaha receiver tussen de Next en m’n TV. Als ik de receiver in stand-by had, tot gisteren, kon ik TV kijken met alleen de Next en m’n TV aan. Nu werkt dat niet meer, ik zie en hoor niets. Zet ik m’N receiver aan, dan heb ik wel audio, maar nog steeds geen beeld. Ik zie dan een melding van mijn receiver over incompatible content.
maar nu iets geks, per toeval ontdekt;
ik open het instellingen menu van mijn receiver, sluit dat weer en zie dan een groene flits en ineens heb ik beeld!
Maar nu is het nog niet “herstelt” naar de situatie zoals eergisteren. Als ik de receiver uitzet, heb ik opnieuw geen beeld en geluid.
zet ik de receiver vervolgens weer aan, dan zie ik opnieuw de melding over incompatible content. Als ik nu weer het instellingen menu van mijn receiver open en weer sluit, heb ik opnieuw weer beeld. Ik kan dit dus reproduceren. Nu valt me wel het eea op wanneer ik dit typ:
af en toe zie ik groene en witte flitsen in het beeld. Ik heb zojuist dan ook vast kunnen stellen dat ik versie 4.22 heb gekregen.
Je kunt me van alles wijsmaken, maar dit gedrag had ik tot gisteren niet, dit komt door die update. Ik zou erg graag dit opgelost willen zien. Voor mij part krijg ik versie 4.19 weer op mijn Next, want daar had ik geen enkel probleem mee.
Nee, ik heb nog geen reset uitgevoerd. Ik kwam er net achter dat bij het starten van de Netflix app, ik opnieuw de melding incompatible content krijg. Als ik dan opnieuw de instellingen open van de receiver en dan sluit heb ik weer beeld in de Netflix app. Precies hetzelfde gebeurt bij het afsluiten van de Netflix app.
Op het moment dat ik de tv uit laat gaat het goed. Zodra ik deze aanzet gaat de boel hakkelen.
Heeft iemand advies hoe bovenstaand te verhelpen?
Mvg
Jasper
Ik had hetzelfde probleem wat het bij mij verbeterd heeft is eerst de tv aanzetten en daarna de mediabox dan heb ik wel direct beeld!
Maar als ik de receiver inschakel duurt de omschakeling erg lang!
Ook belangrijk is het onderstaande bericht dus wacht nog even af!
Hoe ontvang ik de software update op mijn Mediabox Next? Voor de Mediabox Next hoef je zelf niets te doen. De software-update naar versie 4.22 wordt automatisch in de nacht van 6 op 7 april op je mediabox geïnstalleerd zodra hij in stand-by staat. Het automatisch updaten kan tot drie werkdagen duren, maar je kan gewoon tv blijven kijken. Als je na de update de mediabox vanuit stand-by weer aanzet, zie je een paar seconden rechts in de hoek in beeld: ‘We hebben je software bijgewerkt’.
Op het moment dat ik de tv uit laat gaat het goed. Zodra ik deze aanzet gaat de boel hakkelen.
Heeft iemand advies hoe bovenstaand te verhelpen?
Mvg
Jasper
Ik had hetzelfde probleem wat het bij mij verbeterd heeft is eerst de tv aanzetten en daarna de mediabox dan heb ik wel direct beeld!
Maar als ik de receiver inschakel duurt de omschakeling erg lang!
Ook belangrijk is het onderstaande bericht dus wacht nog even af!
Hoe ontvang ik de software update op mijn Mediabox Next? Voor de Mediabox Next hoef je zelf niets te doen. De software-update naar versie 4.22 wordt automatisch in de nacht van 6 op 7 april op je mediabox geïnstalleerd zodra hij in stand-by staat. Het automatisch updaten kan tot drie werkdagen duren, maar je kan gewoon tv blijven kijken. Als je na de update de mediabox vanuit stand-by weer aanzet, zie je een paar seconden rechts in de hoek in beeld: ‘We hebben je software bijgewerkt’.
Als ik eerst de TV of de receiver aanzet en daarna pas de Next helpt dat niet. Welke andere volgorde ik probeer, het maakt niets uit.
Op het moment dat ik de tv uit laat gaat het goed. Zodra ik deze aanzet gaat de boel hakkelen.
Heeft iemand advies hoe bovenstaand te verhelpen?
Mvg
Jasper
Ik had hetzelfde probleem wat het bij mij verbeterd heeft is eerst de tv aanzetten en daarna de mediabox dan heb ik wel direct beeld!
Maar als ik de receiver inschakel duurt de omschakeling erg lang!
Ook belangrijk is het onderstaande bericht dus wacht nog even af!
Hoe ontvang ik de software update op mijn Mediabox Next? Voor de Mediabox Next hoef je zelf niets te doen. De software-update naar versie 4.22 wordt automatisch in de nacht van 6 op 7 april op je mediabox geïnstalleerd zodra hij in stand-by staat. Het automatisch updaten kan tot drie werkdagen duren, maar je kan gewoon tv blijven kijken. Als je na de update de mediabox vanuit stand-by weer aanzet, zie je een paar seconden rechts in de hoek in beeld: ‘We hebben je software bijgewerkt’.
Als ik eerst de TV of de receiver aanzet en daarna pas de Next helpt dat niet. Welke andere volgorde ik probeer, het maakt niets uit.
Op het moment dat ik de tv uit laat gaat het goed. Zodra ik deze aanzet gaat de boel hakkelen.
Nog als extra aanvullende informatie ik heb de energiestand van de mediabox next op eco staan!
Dan gaat bij het bij het uitschakelen het blauwe lampje branden en na enkele minuten schakelt deze uit!
Belangrijk is wachten tot het blauwe lampje uit gaat!
Als eerste schakel ik dan de tv in en vervolgens start ik de mediabox op vanuit de eco stand en krijg de melding te zien even geduld en vervolgens heb ik dan beeld.!
Als ik eerst de TV of de receiver aanzet en daarna pas de Next helpt dat niet. Welke andere volgorde ik probeer, het maakt niets uit.
Op het moment dat ik de tv uit laat gaat het goed. Zodra ik deze aanzet gaat de boel hakkelen.
Nog als extra aanvullende informatie ik heb de energiestand van de mediabox next op eco staan!
Dan gaat bij het bij het uitschakelen het blauwe lampje branden en na enkele minuten schakelt deze uit!
Belangrijk is wachten tot het blauwe lampje uit gaat!
Als eerste schakel ik dan de tv in en vervolgens start ik de mediabox op vanuit de eco stand en krijg de melding te zien even geduld en vervolgens heb ik dan beeld.!
Een nieuwe software versie is toch bedoeld voor oplossen van bugs en verbeteren van functionaliteit of het introduceren van nieuwe functionaliteit? Ik ervaar 4.22 en met deze volgorde van aan/uitzetten van apparatuur niet bepaald als een verbetering of iets dat een probleem oplost. Integendeel, een probleem wordt geïntroduceerd…
Overigens heb ik de Next naar fabrieksinstellingen teruggezet, dat maakt niets uit. Vervolgens heb ik de HDMI kabel rechtstreeks op mijn TV aangesloten en dan werkt het allemaal wel. Ik concludeer dan dat de 4.22 update van de Next mijn Yamaha receiver onbruikbaar maakt. Door software.
En voor de info wat betreft de apparatuur:
De TV is een Panasonic TX-L37G10E. De software versie is 1207-10000.
De receiver is een Yamaha RX-V479 met software versie 2.65.
Als ik de Next met die bijgeleverde HDMI kabel rechtstreeks op de TV aansluit, heb ik beeld en geluid. Als ik de Next met de oudere HDMI kabel op de TV aansluit, heb ik ook beeld en geluid. Daarmee sluit ik de kabels m.i. dus uit. Er zit dus iets in die 4.22 update waardoor mijn receiver buiten spel wordt gezet. ZiggoWebcare heeft inmiddels een 4K geschikte HDMI-kabel verzonden, die is onderweg. Daarmee sluit ik dus de HDMI-kabels uit als die er ook tussen zit. Ik geef toe dat ik er inmiddels een hard hoofd in heb dat een HDMI-kabel dit oplost. Maar goed, ik begrijp dat je stap voor stap zaken moet uitsluiten.
Als ik de Next met die bijgeleverde HDMI kabel rechtstreeks op de TV aansluit, heb ik beeld en geluid. Als ik de Next met de oudere HDMI kabel op de TV aansluit, heb ik ook beeld en geluid. Daarmee sluit ik de kabels m.i. dus uit. Er zit dus iets in die 4.22 update waardoor mijn receiver buiten spel wordt gezet. ZiggoWebcare heeft inmiddels een 4K geschikte HDMI-kabel verzonden, die is onderweg. Daarmee sluit ik dus de HDMI-kabels uit als die er ook tussen zit. Ik geef toe dat ik er inmiddels een hard hoofd in heb dat een HDMI-kabel dit oplost. Maar goed, ik begrijp dat je stap voor stap zaken moet uitsluiten.
De HDMI kabel gaat het volgens mij niet oplossen…….er zit immers bij de next als die geleverd word een 4 k hdmi kabel in de doos..
Ik denk eerder dat het als ik meerdere topics lees een probleem is tussen de next en de receivers die via hdmi aangesloten worden zoals hierboven is omschreven en mogelijk zijn die receivers waar het probleem mee optreed wat ouder ?
Waarom het met 4.19 dan wel goed werkte en nu met 4.22 niet daar heb ik geen verklaring voor.
Het lijkt me inmiddels ook een software issue in de Next, als ik vele berichten op het forum gelezen heb. Mijn TV komt geloof ik uit 2009. Mijn receiver volgens mij uit 2016, deze krijgt nog wel eens een software update. Mijn TV heeft die nooit gehad, en die werkt wel.
Maar dit is niet iets wat Yamaha of een willekeurige andere receiver fabrikant op kan/zal lossen, het probleem zit in de software versie van de Next…
Dit leert me dus ook dat je, als ik de vele andere topics op dit forum lees, niet de oplossing kunt hebben met een andere receiver kopen of een andere TV, want, zoals ook hier te lezen is, zijn er ook problemen met de Next en vrij jonge/nieuwe hardware…
Doe mij maar een Ziggo Go app voor de Apple TV of een Android oplossing en dan ben ik tevreden hoor. Maar ook dat duurt een eeuwigheid...
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...