cable-one

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen TV meer na update

Beste,

 

Na de update van afgelopen dinsdag is, werkt het tv kijken niet meer zoals het hoort.

 

Zodra ik de boel aanzet, krijg ik hakkelend geluid door en pas na meerdere malen de box aan en uit te zetten krijg ik beeld.

Voor de update werkte alles naar behoren.

 

Op mijn versterker zie ik dan de “HDMI out” knipperen.

Ik heb de box al teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Ook heb ik reeds de diverse HDMI kabels gewisseld

 

De boel is als volgt aangesloten

 

mediabox → versterker (yamaha rx385) → TV(samsung ps50a550)

 

Op het moment dat ik de tv uit laat gaat het goed. Zodra ik deze aanzet gaat de boel hakkelen.

 

Heeft iemand advies hoe bovenstaand te verhelpen?

 

Mvg

Jasper

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9643Likes

Hoi iedereen,

 

Dankzij de hulp van @Willekeurige voorbijganger en @cable-one hebben we een oplossing voor dit probleem gevonden en wordt dit geïmplementeerd in één van de komende software-updates. Nogmaals dank voor jullie bijdrage!

Bekijk in context

66 Reacties 66
K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes

En als je de Next rechtstreeks op je TV aansluit, werkt het dan wel?

Thunder

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mijn box doet ook niks meer.

Net gebeld met Ziggo, fout zit in de update.

Je kan er zelf niks aan doen.

Het is nu afwachten tot ze een oplossing hebben. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Mijn box doet ook niks meer.

Hoezo: ook niks meer? De Box van TS doet het nog wel.

Heb je Box al 30 sec van de spanning afgehaald?

Thunder

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
hanh wrote:

Mijn box doet ook niks meer.

Hoezo: ook niks meer? De Box van TS doet het nog wel.

Heb je Box al 30 sec van de spanning afgehaald?

De topic titel zegt “Geen TV meer na update” vandaar dat ook

TS zegt...“pas na meerdere malen de box aan en uit te zetten krijg ik beeld”  het werkt met moeite ja maar niet zoals het hoort.

Alles al van de stroom gehaald,zat eerst fout in signaal volgens Ziggo. Ziggo heeft het gereset na 15 min zou ik beeld moeten hebben...helaas dus.

Weer gebeld…ze kregen meerdere klachten binnen maar op dit moment kunnen ze niks doen dus afwachten.

 

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @cable-one 

Allereerst welkom op de Community!

Wat onhandig dat het TV-kijken niet helemaal vlekkeloos verloopt. Net als @hanh ben ik heel benieuwd hoe het gaat zodra je de box rechtstreeks op de TV hebt aangesloten? Start alles dan wel gewoon op?

@Thunder Je geeft aan dat je box niks meer doet. Dat is niet zo mooi natuurlijk!Heb je helemaal geen beeld? Of zie je een foutcode?  

cable-one
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Rikst Ziggo 

 

Ik heb zojuist de mediabox direct op de tv aangesloten.

Dit werkt wel.

 

Wat zou de aanpassing in de software zijn dat het nu niet meer via de versterker wil ?

 

Voor de zekerheid heb ik de instellingen van de versterker ook nog nagekeken.

Er word niks aan upscaling ed gedaan.

 

 

Mvg

Jasper

 

Willekeurige vo

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Nou, ik ervaar sinds gisteravond precies hetzelfde. Ook met een Yamaha receiver tussen de Next en m’n TV. 
Als ik de receiver in stand-by had, tot gisteren, kon ik TV kijken met alleen de Next en m’n TV aan. Nu werkt dat niet meer, ik zie en hoor niets. Zet ik m’N receiver aan, dan heb ik wel audio, maar nog steeds geen beeld. Ik zie dan een melding van mijn receiver over incompatible content. 

 

maar nu iets geks, per toeval ontdekt;

ik open het instellingen menu van mijn receiver, sluit dat weer en zie dan een groene flits en ineens heb ik beeld!

Maar nu is het nog niet “herstelt” naar de situatie zoals eergisteren. Als ik de receiver uitzet, heb ik opnieuw geen beeld en geluid.

zet ik de receiver vervolgens weer aan, dan zie ik opnieuw de melding over incompatible content. Als ik nu weer het instellingen menu van mijn receiver open en weer sluit, heb ik opnieuw weer beeld. Ik kan dit dus reproduceren. Nu valt me wel het eea op wanneer ik dit typ:

af en toe zie ik groene en witte flitsen in het beeld. Ik heb zojuist dan ook vast kunnen stellen dat ik versie 4.22 heb gekregen.

Je kunt me van alles wijsmaken, maar dit gedrag had ik tot gisteren niet, dit komt door die update. Ik zou erg graag dit opgelost willen zien. Voor mij part krijg ik versie 4.19 weer op mijn Next, want daar had ik geen enkel probleem mee.

 

 

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Willekeurige voorbijganger Heb je de Next al een keer naar de fabrieksinstellingen gezet?

Willekeurige vo

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Nee, ik heb nog geen reset uitgevoerd. Ik kwam er net achter dat bij het starten van de Netflix app, ik opnieuw de melding incompatible content krijg. Als ik dan opnieuw de instellingen open van de receiver en dan sluit heb ik weer beeld in de Netflix app.  Precies hetzelfde gebeurt bij het afsluiten van de Netflix app.

Cineos

Level 4
  • 40Posts
  • 3Oplossingen
  • 17Likes
cable-one wrote:

Beste,

 

Na de update van afgelopen dinsdag is, werkt het tv kijken niet meer zoals het hoort.

 

Zodra ik de boel aanzet, krijg ik hakkelend geluid door en pas na meerdere malen de box aan en uit te zetten krijg ik beeld.

Voor de update werkte alles naar behoren.

 

Op mijn versterker zie ik dan de “HDMI out” knipperen.

Ik heb de box al teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Ook heb ik reeds de diverse HDMI kabels gewisseld

 

De boel is als volgt aangesloten

 

mediabox → versterker (yamaha rx385) → TV(samsung ps50a550)

 

Op het moment dat ik de tv uit laat gaat het goed. Zodra ik deze aanzet gaat de boel hakkelen.

 

Heeft iemand advies hoe bovenstaand te verhelpen?

 

Mvg

Jasper

 

 


Ik had hetzelfde probleem wat het bij mij verbeterd heeft is eerst de tv aanzetten en daarna de mediabox dan heb ik wel direct beeld!

Maar als ik de receiver inschakel duurt de omschakeling erg lang!

Ook belangrijk is het onderstaande bericht dus wacht nog even af!

Hoe ontvang ik de software update op mijn Mediabox Next?
Voor de Mediabox Next hoef je zelf niets te doen. De software-update naar versie 4.22 wordt automatisch in de nacht van 6 op 7 april op je mediabox geïnstalleerd zodra hij in stand-by staat. Het automatisch updaten kan tot drie werkdagen duren, maar je kan gewoon tv blijven kijken. Als je na de update de mediabox vanuit stand-by weer aanzet, zie je een paar seconden rechts in de hoek in beeld: ‘We hebben je software bijgewerkt’.

Willekeurige vo

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Be rt wrote:

@Willekeurige voorbijganger Heb je de Next al een keer naar de fabrieksinstellingen gezet?

Zojuist gedaan, dit maakt geen verschil. Er is echt iets veranderd in 4.22 waardoor ik dit probleem ervaar.

Willekeurige vo

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Cineos wrote:
cable-one wrote:

Beste,

 

Na de update van afgelopen dinsdag is, werkt het tv kijken niet meer zoals het hoort.

 

Zodra ik de boel aanzet, krijg ik hakkelend geluid door en pas na meerdere malen de box aan en uit te zetten krijg ik beeld.

Voor de update werkte alles naar behoren.

 

Op mijn versterker zie ik dan de “HDMI out” knipperen.

Ik heb de box al teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Ook heb ik reeds de diverse HDMI kabels gewisseld

 

De boel is als volgt aangesloten

 

mediabox → versterker (yamaha rx385) → TV(samsung ps50a550)

 

Op het moment dat ik de tv uit laat gaat het goed. Zodra ik deze aanzet gaat de boel hakkelen.

 

Heeft iemand advies hoe bovenstaand te verhelpen?

 

Mvg

Jasper

 

 


Ik had hetzelfde probleem wat het bij mij verbeterd heeft is eerst de tv aanzetten en daarna de mediabox dan heb ik wel direct beeld!

Maar als ik de receiver inschakel duurt de omschakeling erg lang!

Ook belangrijk is het onderstaande bericht dus wacht nog even af!

Hoe ontvang ik de software update op mijn Mediabox Next?
Voor de Mediabox Next hoef je zelf niets te doen. De software-update naar versie 4.22 wordt automatisch in de nacht van 6 op 7 april op je mediabox geïnstalleerd zodra hij in stand-by staat. Het automatisch updaten kan tot drie werkdagen duren, maar je kan gewoon tv blijven kijken. Als je na de update de mediabox vanuit stand-by weer aanzet, zie je een paar seconden rechts in de hoek in beeld: ‘We hebben je software bijgewerkt’.

Als ik eerst de TV of de receiver aanzet en daarna pas de Next helpt dat niet. Welke andere volgorde ik probeer, het maakt niets uit.

Thunder

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Rikst Ziggo wrote:

 

@Thunder Je geeft aan dat je box niks meer doet. Dat is niet zo mooi natuurlijk!Heb je helemaal geen beeld? Of zie je een foutcode?  

Ik heb helemaal geen beeld,heel af en toe krijg ik 1x beeld maar dat is vol met sneeuw en ook zo weer verdwenen.

Krijg onder in beeld het bericht van me tv  “niet ondersteund videoformaat”

Box zit rechtstreeks op de tv aangesloten.

 

Cineos

Level 4
  • 40Posts
  • 3Oplossingen
  • 17Likes
Willekeurige voorbijganger wrote:
Cineos wrote:
cable-one wrote:

Beste,

 

Na de update van afgelopen dinsdag is, werkt het tv kijken niet meer zoals het hoort.

 

Zodra ik de boel aanzet, krijg ik hakkelend geluid door en pas na meerdere malen de box aan en uit te zetten krijg ik beeld.

Voor de update werkte alles naar behoren.

 

Op mijn versterker zie ik dan de “HDMI out” knipperen.

Ik heb de box al teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Ook heb ik reeds de diverse HDMI kabels gewisseld

 

De boel is als volgt aangesloten

 

mediabox → versterker (yamaha rx385) → TV(samsung ps50a550)

 

Op het moment dat ik de tv uit laat gaat het goed. Zodra ik deze aanzet gaat de boel hakkelen.

 

Heeft iemand advies hoe bovenstaand te verhelpen?

 

Mvg

Jasper

 

 


Ik had hetzelfde probleem wat het bij mij verbeterd heeft is eerst de tv aanzetten en daarna de mediabox dan heb ik wel direct beeld!

Maar als ik de receiver inschakel duurt de omschakeling erg lang!

Ook belangrijk is het onderstaande bericht dus wacht nog even af!

Hoe ontvang ik de software update op mijn Mediabox Next?
Voor de Mediabox Next hoef je zelf niets te doen. De software-update naar versie 4.22 wordt automatisch in de nacht van 6 op 7 april op je mediabox geïnstalleerd zodra hij in stand-by staat. Het automatisch updaten kan tot drie werkdagen duren, maar je kan gewoon tv blijven kijken. Als je na de update de mediabox vanuit stand-by weer aanzet, zie je een paar seconden rechts in de hoek in beeld: ‘We hebben je software bijgewerkt’.

Als ik eerst de TV of de receiver aanzet en daarna pas de Next helpt dat niet. Welke andere volgorde ik probeer, het maakt niets uit.

Op het moment dat ik de tv uit laat gaat het goed. Zodra ik deze aanzet gaat de boel hakkelen.

Nog als extra aanvullende informatie ik heb de energiestand van de mediabox next op eco staan!

Dan gaat bij het bij het uitschakelen het blauwe lampje branden en na enkele minuten schakelt deze uit!

Belangrijk is wachten tot het blauwe lampje uit gaat!

Als eerste schakel ik dan de tv in en vervolgens start ik de mediabox op vanuit de eco stand en krijg de melding te zien even geduld en vervolgens heb ik dan beeld.!

Thunder

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Thunder wrote:
Rikst Ziggo wrote:

 

@Thunder Je geeft aan dat je box niks meer doet. Dat is niet zo mooi natuurlijk!Heb je helemaal geen beeld? Of zie je een foutcode?  

Ik heb helemaal geen beeld,heel af en toe krijg ik 1x beeld maar dat is vol met sneeuw en ook zo weer verdwenen.

Krijg onder in beeld het bericht van me tv  “niet ondersteund videoformaat”

Box zit rechtstreeks op de tv aangesloten.

 

Ik zet vanmorgen de tv en box aan en alles werkt weer normaal 

Er is vannacht dus iets gebeurd maar geen idee wat,heb nog steeds versie 4.22

Willekeurige vo

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Cineos wrote:
Willekeurige voorbijganger wrote:
Cineos wrote:
cable-one wrote:

 

 

Als ik eerst de TV of de receiver aanzet en daarna pas de Next helpt dat niet. Welke andere volgorde ik probeer, het maakt niets uit.

Op het moment dat ik de tv uit laat gaat het goed. Zodra ik deze aanzet gaat de boel hakkelen.

Nog als extra aanvullende informatie ik heb de energiestand van de mediabox next op eco staan!

Dan gaat bij het bij het uitschakelen het blauwe lampje branden en na enkele minuten schakelt deze uit!

Belangrijk is wachten tot het blauwe lampje uit gaat!

Als eerste schakel ik dan de tv in en vervolgens start ik de mediabox op vanuit de eco stand en krijg de melding te zien even geduld en vervolgens heb ik dan beeld.!

Een nieuwe software versie is toch bedoeld voor oplossen van bugs en verbeteren van functionaliteit of het introduceren van nieuwe functionaliteit? Ik ervaar 4.22 en met deze volgorde van aan/uitzetten van apparatuur niet bepaald als een verbetering of iets dat een probleem oplost. Integendeel, een probleem wordt geïntroduceerd…

 

Overigens heb ik de Next naar fabrieksinstellingen teruggezet, dat maakt niets uit. Vervolgens heb ik de HDMI kabel rechtstreeks op mijn TV aangesloten en dan werkt het allemaal wel. Ik concludeer dan dat de 4.22 update van de Next mijn Yamaha receiver onbruikbaar maakt. Door software.

En voor de info wat betreft de apparatuur:

De TV is een Panasonic TX-L37G10E. De software versie is 1207-10000.

De receiver is een Yamaha RX-V479 met software versie 2.65.

 

Wat moet ik nu doen?

Willekeurige vo

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb tot 4.22 de boel zo aangesloten:

Next → HDMI 4K → Yamaha RX-V479 → oudere HDMI → Panasonic TX-L37G10E

Als ik de Next met die bijgeleverde HDMI kabel rechtstreeks op de TV aansluit, heb ik beeld en geluid. Als ik de Next met de oudere HDMI kabel op de TV aansluit, heb ik ook beeld en geluid. Daarmee sluit ik de kabels m.i. dus uit. Er zit dus iets in die 4.22 update waardoor mijn receiver buiten spel wordt gezet. ZiggoWebcare heeft inmiddels een 4K geschikte HDMI-kabel verzonden, die is onderweg. Daarmee sluit ik dus de HDMI-kabels uit als die er ook tussen zit. Ik geef toe dat ik er inmiddels een hard hoofd in heb dat een HDMI-kabel dit oplost. Maar goed, ik begrijp dat je stap voor stap zaken moet uitsluiten. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Willekeurige voorbijganger wrote:

Ik heb tot 4.22 de boel zo aangesloten:

Next → HDMI 4K → Yamaha RX-V479 → oudere HDMI → Panasonic TX-L37G10E

Als ik de Next met die bijgeleverde HDMI kabel rechtstreeks op de TV aansluit, heb ik beeld en geluid. Als ik de Next met de oudere HDMI kabel op de TV aansluit, heb ik ook beeld en geluid. Daarmee sluit ik de kabels m.i. dus uit. Er zit dus iets in die 4.22 update waardoor mijn receiver buiten spel wordt gezet. ZiggoWebcare heeft inmiddels een 4K geschikte HDMI-kabel verzonden, die is onderweg. Daarmee sluit ik dus de HDMI-kabels uit als die er ook tussen zit. Ik geef toe dat ik er inmiddels een hard hoofd in heb dat een HDMI-kabel dit oplost. Maar goed, ik begrijp dat je stap voor stap zaken moet uitsluiten. 

 

De HDMI kabel gaat het volgens mij niet oplossen…….er zit immers bij de next als die geleverd word een 4 k hdmi kabel in de doos..

 

Ik denk eerder dat het als ik meerdere topics lees een probleem is tussen de next en de receivers die via hdmi aangesloten worden zoals hierboven is omschreven en mogelijk zijn die receivers waar het probleem mee optreed wat ouder ? 

Waarom het met 4.19 dan wel goed werkte en nu met 4.22 niet daar heb ik geen verklaring voor.

Willekeurige vo

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Het lijkt me inmiddels ook een software issue in de Next, als ik vele berichten op het forum gelezen heb. Mijn TV komt geloof ik uit 2009. Mijn receiver volgens mij uit 2016, deze krijgt nog wel eens een software update. Mijn TV heeft die nooit gehad, en die werkt wel.

Maar dit is niet iets wat Yamaha of een willekeurige andere receiver fabrikant op kan/zal lossen, het probleem zit in de software versie van de Next…

Dit leert me dus ook dat je, als ik de vele andere topics op dit forum lees, niet de oplossing kunt hebben met een andere receiver kopen of een andere TV, want, zoals ook hier te lezen is, zijn er ook problemen met de Next en vrij jonge/nieuwe hardware…

Doe mij maar een Ziggo Go app voor de Apple TV of een Android oplossing en dan ben ik tevreden hoor. Maar ook dat duurt een eeuwigheid...

Uitgelicht topic