Flow

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen signaal op tv na 4.22 update

Bij het aanzetten tv en next media box is er geen signaal naar de tv toe. Voor deze update kon ik beiden met de aan/uit knop aan en uit schakelen. Nu heb ik beide knoppen op de ab nodig.

Dit is op zich geen echt probleem maar geen signaal dus wel.

hdmi staat op de tv goed. het loskoppelen en weer aansluiten van de hdmi stekker geeft wel weer signaal. Ook het aanzetten via ab gaat dan wel, dan niet goed.

Kortom, gegoochel met de tv meerdere keren aan/uit zetten of de hdmi stekker eruit en weer erin.

Dit is sinds 7 april aan de gang.

De hdmi is van de next box, de tv is 9 jaar oud met alle smart functies die er toen beschikbaar waren.

En zoals gezegd, voor deze update werkte alles wonderwel perfect.

Uiteraard meerdere fabrieks instellingen gedaan, modem gereboot, andere hdmi kabel geprobeerd, en de box meerdere minuten van stroom afgehaald.

Vervelend om ineens meerdere handelingen te doen om tv te kijken.

12 Reacties 12
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Flow De verbruik in standby op hoog geselecteerd? Zo ja bevestig nog eens met de ok toets. ( deze procedure idem bij evt instellingen met problemen). Mocht dit ook niet helpen en uit/ aanzetten ook niet is een fabriek herstel/reset aan te raden. Ook omdat je aangaf dat je bij de vorige versie geen problemen had.

Flow
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja   vooralsnog werkt dat. standby op hoog.

Zal moeten zien of dit blijft als de box en tv langere tijd standby staan.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Flow inderdaad even uittesten. Maar meestal is dit het euvel. Veel kijk plezier maar weer. Gr Rob.

Flow
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, was van korte duur. Moest zojuist de tv 2x opnieuw aanzetten. Blijft dus aanmodderen.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Ook de bijgeleverde hdmi in gebruik? En de fabriek herstel?

Flow
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja allemaal al geprobeerd. Probleem op alle hdmi poorten van tv, 2 hdmi kabels geprobeerd, fabrieks herstel. Het blijft random. Enige zekerheid wat werkt is de tv 2x opnieuw aanzetten, of de hdmi kabel los koppelen en weer er in steken. Lijkt toch iets met de hdmi handshake mis te gaan.

Dit is sinds afgelopen dinsdag.

 

ps. het is dan wel, dan niet. Zet ik het uit, en na enige minuten weer aan kan het gewoon goed gaan, doe ik dit echter opnieuw, dan kan het weer mis gaan. Tot nu toe was het wel elke ochtend vanaf afgelopen disndag.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Flow En om even alles uit te sluiten. Zet ook eens de tv even echt stroomloos .

Flow
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ok ga ik doen.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Flow Even nog een vraagje/ testje. Hoe in het menu alles bedienen met 1 toets ingesteld? Zet deze eens uit. En kijk wat er gebeurt als eerst de next wordt gestart en dan pas de tv.

Flow
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ok, ik heb ruim 30 minuten alles van stroom gehad, maar maakt geen verschil.

Mijn huidige en hopelijk tijdelijke oplossing is door eerst de tv aan te zetten, die vind vervolgens geen signaal, dan de next box. Ik kan ook de next box uit en weer aan zetten bij geen signaal.

Dus volgens mij is het handshake signaal van de next box nu sneller, waardoor de tv die mist en niet opnieuw krijgt. Heb alles met 1 toets aan en uit geprobeerd, maar maakt geen verschil.

Alhoewel, tot vanmorgen kon ik met 1 toets de tv en box aanzetten, na een modem reboot echter werkt dit niet meer. De reboot had ik na een fabrieks herstel gedaan.

Kortom, alles met 1 toets aan of uit, ik moet eerst de tv aanzetten,even wachten, en dan de box, anders gaat de handshake mis. Ik hoop dat dit na een nacht standby nog steeds zo is.

Jammer, want met de vorige software versie werkte het allemaal perfect en vond ik het juist zo handig dat alles met 1 toets aan en uit ging.

Bedankt voor je tijd en moeite.

 

ps. de eco standen maken ook geen verschil.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Modem heeft in zoverre daar niets mee te maken... ( alleen evt internet problemen) wat niet speelt . Probeer nogmaals wat ik aan gaf div instellingen opnieuw te bevestigen met ok of deze ui en weer aan te zetten of visa versa. 

Flow
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, ik heb dat allemaal dubbel gechecked. Ik heb de instellingen waar mogelijk met ok bevestigd, later terug om te kijken of de setting nog zo staat. Dat is het allemaal niet.

TV en box met 1 knop aanzetten werkte prima, maar nu werkt dat niet meer, wat ik op zich geen echt probleem vind, alleen wel opmerkelijk dat dit nu inene is.

De tv meerdere keren opnieuw laten detecteren door de ab, die alle functies verder prima doet overigens.

Sinds de update klaagt mijn gezin dat er geen signaal is op de tv. De box opnieuw uit en weer aan verhelpt dat. Of de tv eerst aan, even wachten, dan de box aan. Dit speelde allemaal niet met de vorige firmware, dit gebeurd sinds dinsdag.

Heb de box al zo'n 3x naar fabrieksinstellingen gezet maar baat ook niet.

De hdmi handshake gaat mis omdat de tv niet snel genoeg is, dit was niet het geval met de vorige firmware.

zoals gezegd, de box opnieuw uit/aan zetten, of de tv opnieuw of de hdmi stekker eruit en weer in geeft wel signaal.

Uitgelicht topic