Beantwoord

Geen signaal na update

• 30 mei 2019
  • 38 Reacties
  • 4034x Bekeken

Toon eerste bericht

38 Reacties

Reputatie 2
@Serkan Ziggo

Ik heb het nu een paar dagen getest. Door eerst de tv en versterker dmv linkse knop afstandsbediening en daarna 5 a 10 sec later rechts de mediabox next. (, hand ervoor) werkt het. In alle energie standen vd mediabox
Reputatie 7
@borry52
Wat als je de energiestand naar eco of hoog instelt? Ervaar je dan ook nog steeds problemen? @Androidappie meldt dat het probleem bij hem alleen voorkomt in de energiestand 'normaal'. Ik ben benieuwd..

@gielrob (en de rest)
Bedankt voor het melden en de aangedragen voorbeelden.
Reputatie 6
Badge +4
@borry52

Wat als je de energiestand naar eco of hoog instelt? Ervaar je dan ook nog steeds problemen? @Androidappie meldt dat het probleem bij hem alleen voorkomt in de energiestand 'normaal'. Ik ben benieuwd..

Ga het proberen, mijn energiestand stond ook op normaal.
Reputatie 6
Badge +3
Hier op hoog zelfde probleem maakt niet uit welke stand erg jammer dit
Reputatie 6
Badge +4
@Serkan Ziggo, na onze laatste conversatie heb ik de energiestand op hoog gezet.
Vanmorgen zelfde probleem, Tv ziet de box niet. na de box twee keer op standby gezet te hebben had ik weer beeld.
Ga nu de box op ECO zetten, kijken of het iets uithaalt.
Reputatie 7
@borry52
Super! Bedankt voor het testen, dan kan ik de bevindingen ook meenemen in het ticket dat inmiddels is gelogd.

Als ik meer informatie heb, kom ik er op terug!
Reputatie 6
Badge +4
@Serkan Ziggo ;
Vandaag is het helemaal raak, vanmorgen nog naar het nieuws gekeken maar vanmiddag helemaal niets meer.
Tv geeft aan ‘geen signaal’, box een half uur van de stroom gehad en bij het opstarten krijg ik wel het welkom scherm en dan hoor ik af en toe geluid zonder beeld en weer de melding ‘geen signaal’ en dat schakelt continu heen we weer.
Ik ben met de HDMI-kabels aan het wisselen geweest maar het heeft geen resultaat.
Ik ben zeker meer dan een uur bezig geweest maar ik krijg de box niet meer aan de gang.
Gelukkig heb ik nog een CI+ kaart in de Tv zitten anders had ik helemaal geen Tv-beeld meer.
Sinds update 4.16 niets dan ellende, wat kan ik nu nog doen om de box weer aan de praat te krijgen, misschien een downgrade naar 4.15?

Update: na veel gehannes heb ik hem weer aan de praat gekregen maar vraag niet hoe.
Dit werkt natuurlijk niet, als ik een keer niet thuis ben en mijn vrouw wil tv kijken en ze krijg dit, dan zijn de rapen gaar.
Reputatie 4
Badge +2
TV: Samsung QE55Q6FN (2018)
De Mediabox Next is rechtstreeks verbonden met TV
Versterker: Yamaha RX-671 (ARC met TV)
Het speelt bij alle energiestanden van de Next
Meestal na een dag start de Next niet goed op en krijgt de TV geen signaal.

Volgens iemand op tweakers kan het schijnbaar ook aan het signaal van de kabel liggen (althans, hij hoorde dat van een Ziggo medewerker).
Reputatie 4
Badge +2
Hier liep overigens al een topic over. Laten we proberen om vergelijkbare issues binnen 1 topic te laten lopen, anders wordt het onoverzichtelijk, ook voor de Ziggo medewerkers.
Badge
Heb hetzelfde probleem met geen signaal na aanzetten Mediabox, en kwam bij het zoeken op deze thread uit....
Blijkbaar is ook bij ons de update het probleem. Het gebeurt niet elke keer, en na uitzetten&aanzetten is het meestal opgelost.

Samsung TV, en de mediabox direct op de TV aangesloten met de meegeleverde kabel.
Box is opgezet met standaard instellingen, dus even geen idee wat de energiestand is op het moment.
Reputatie 2
@Serkan Ziggo w zijn inmiddels 2 weken verder. Is er eraf nieuws. Wanneer ben ik af van de workaround
Reputatie 7
@gielrob
Het aantal meldingen zijn sinds de update naar softwareversie 4.16 gestegen en we hebben het in onderzoek.

Als we het weten te verhelpen dan zal dat ook vermoedelijk met een update gebeuren.

Over enkele weken tot een maand (onder voorbehoud) verwachten we wederom een update. Ik kan niet garanderen dat het daarmee is verholpen, maar dan weten in ieder geval wat meer.

*Update, de nieuwe update is uitgerold. Hier vind je alle informatie over de inhoud van de nieuwe update.
Reputatie 2
@Serkan Ziggo ziet er meer v uit dat het goed gaat. Sinds de update updates ik normaal opstarten. Top

Reageer