Beantwoord

Geen programma-info in de tv gids Mediabox Next *Algemene storing opgelost*

  • 26 juli 2019
  • 145 Reacties
  • 21645x Bekeken

Reputatie 3
Badge
T/m dinsdag 30 juli geeft de tv gids de programma-info weer. Vanaf de 31e is er "geen informatie" beschikbaar. Softwarebug? Signaaldoorgifteprobleem? Oh ja, aub geen adviezen met dooddoeners als "stroom eraf" of "resetten". Die standaard helpdeskadviezen kan ik ook bedenken. En dat maskeert het echte probleem! Het moet toch gewoon werken? Want dit betekent dus dat er toch iets mis is met het doorgiftesignaal of zo?
icon

Best beantwoord door Michael Ziggo 29 juli 2019, 13:12

Hoi allemaal,

Zoals jullie natuurlijk al in de gaten houden is de tv-gids bij meerdere klanten onvolledig. Er is vandaag - 29 juli - een fix uitgerold. Deze fix wordt vanzelf op je Next gezet. Wil je hier niet op wachten, dan mag je de Next terugzetten naar de fabrieksinstellingen, dan wordt deze direct opgepakt. Hierna is het probleem opgelost.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

145 Reacties

Het moet toch gewoon werken? Want dit betekent dus dat er toch iets mis is met het doorgiftesignaal of zo?

Helemaal met je eens, ik snap ook niet dat elke klant nu zelf actie (next reseten) moet ondernemen om het weer werkend te krijgen. Maar zoals we inmiddels gewend zijn, houd Ziggo zich stil in de hoop dat ook dit probleem weer over waait. Want als er problemen zijn dan zie je de mods niet, maar als iemand post dat er iets is opgelost dan weten ze niet hoe snel ze ook wat moeten posten in de trent van "goed te horen dat het is opgelost, mocht er nog iets zijn dan horen wij dat graag". Of als er een tweede Next besteld kan worden, dan zie je opeens posting na posting van ze verschijnen, dat je denk zijn ze wakker geworden uit hun winterslaap.

Dus ik begrijp je frustratie helemaal....
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Zoals jullie natuurlijk al in de gaten houden is de tv-gids bij meerdere klanten onvolledig. Er is vandaag - 29 juli - een fix uitgerold. Deze fix wordt vanzelf op je Next gezet. Wil je hier niet op wachten, dan mag je de Next terugzetten naar de fabrieksinstellingen, dan wordt deze direct opgepakt. Hierna is het probleem opgelost.
Reputatie 1
Ik had hetzelfde probleem. Bij mij was dit de oplossing:
- mediabox next van de stroom halen
- modem (connectbox) daarna ook van de stroom halen
- even 2 minuten wachten
- modem weer op stroom aansluiten (en tijdje wachten totdat je helemaal online bent)
- mediabox next weer op stroom aansluiten (en nog 2 minuten wachten)
- mediabox next weer aanzetten. Daarna had ik weer programma-info op alle zenders.
Niet echt handig, maar het werkte wel.
@Wlmpie
Dus ik hoop dat iemand die weet hoe de next zijn gidsdata krijgt hier iets meer over kan vertellen.

De Next Gids komt via Internet.
Voor een test gebruik ik de Next nu zo'n dag of 6 zonder Coax-aansluiting.
De Gids is nog steeds ok, En het verdere gebruik ook, muv Live-TV uiteraard.

Over de Gids is ook wel te beredeneren. De Gids die meekomt met de zender Streams op de coax-kabel is 5 dagen diep (so-called EIT-data). De Gids voor de Next gaat meer dagen vooruit en heeft bovendien historie tbv Replay. Idem, trouwens, voor de Mediabox XL (de benodigde Internetverbinding verloopt via de Coax-kabel).
De EIT-data in de Streams wordt gebruikt via DVB-C Tuners in een 'gewone' Mediabox of in een TV.

Waarom die test Next zonder coax? Ik verwacht dat dit prima moet werken. Er gaan echter geruchten dat dit na wat langere tijd voor mij nog onverklaarbaar mis zou gaan.
Dat ben ik nu aan het bekijken.
Het gemis aan Live-TV zonder coax, is beperkt. Via Replay of een geplande Opname, bij gebrek aan Replay, kun je bijna Live kijken als je Repay of Opname opent vlak na de start van een programma. Je holt dan via Internet vlak achter Live aan.
Reputatie 7
Badge +26
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/geen-info-beschikbaar-in-de-tv-gids-van-mijn-next-40439#post436020

Ricardo Ehv Stamgast
61 reacties
38 minuten geleden 26 juli 2019
Amerzone schreef:
Het is de NEXT zoals ik hierboven mijn vraag begon.. En nee ik heb de stroom er niet vanaf gehaald. Het zal toch niet zo zijn dat je steeds de stroom eraf moet halen om een probleem op te lossen.


Aan deze adviezen heb ik ook een broertje dood. Het moet toch gewoon werken?
Overigens ervaar ik nu ook het probleem dat geen zenderinfo beschikbaar is... En ik ga er niet de stroom afhalen. Iemand hier wel een deugdelijke oplossing? Ziggo zelf misschien?
Reputatie 2
Badge
Hier momenteel hetzelfde probleem. Npo1 2 3 en sbs 6 zeggen geen info beschikbaar, ook niet als je terug in de tijd gaat, terwijl ik vanmiddag nog in de gids heb gekeken wanneer de tour de france uitzending startte. Kortom, de gids data is blijkbaar geüpdatet maar met foutieve gegevens. Reset heb ik nog niet geprobeerd, wel even zappen, dat hielp altijd bij mijn mediacenter omdat hij dan de gidsgegevens uit het signaal ging ophalen.

Hebben veel mensen hier last van? Waardoor kan het komen? Ik heb de next nu ongeveer 2 weken, ik hoop niet dat het ding tweewekelijks een factory reset nodig heeft, of dat ik eerst coax kabels gesmeed door elfen bij maanlicht moet kopen voordat Ziggo gaat kijken of het probleem misschien bij hun ligt?
Dit ben ik niet met je eens, de Moderators werken van 08:00 - 17:30 uur en zijn dan aanwezig, In het weekend mindere bezetting, na deze tijden kan je altijd nog Contact opnemen met de Klantenservice je kan de webcare via Twitter en Facebook benaderen.

Er is hulp genoeg en je kan er ook om vragen.


Het is leuk dat je overal iets van vind Dave, maar je doet aannames zonder de feiten te kennen. Ik heb hier namelijk een vraag over gesteld, en zie vandaag verschillende postings van de mods, maar mijn vraag laten ze links leggen over dit onderwerp.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/tv-gids-leeg-na-vandaag-mediabox-next-42427/index2.html#post435568
Reputatie 7
Badge +35
@Willem-A schreef: "Als je denkt dat daar alles goed gaat; vergeet het maar."

Ik reageer op deze uitspraak even wel of-topic, omdat dit een uitspraak is die allang niet meer niet meer van deze tijd is op de Nederlandse OK's.

Nederland is één van het hoogst opgeleide en technisch vooroplopende land wat betreft anesthesie.
Toen ik klaar was met de opleiding anesthesie verpleegkundige, had ik ook gelijk mijn propedeuse medicijnen op zak om maar een voorbeeld te geven.

"Je wilt niet weten hoeveel mensen er sterven door fouten etc. "

Ik wil dat zeker wel weten en ik weet dat ook heel zeker, want ik heb 8,5 jaar bij de Anesthesie gewerkt en door heel Nederland in allerlei gespecialiseerde ziekenhuizen mijzelf gespecialiseerd.
1 ding staat vast, als ik zie wat er in die 8,5 half jaar gebeurd is en ik zie de landelijke cijfers, dan is lopen in een dorp of stad een heel stuk gevaarlijker dan onder narcose op de OK liggen.

"Nu hoor je dat wat vaker, maar doorgaans werd het onder de pet gehouden."

Er is de laatste 40 jaar heel erg veel veranderd @Willem-A

Dat werd vroeger onder de pet gehouden ja en dat was meer dan triest, maar toen ik daar werkte op een OK waar 10.000 operaties per jaar werden uitgevoerd van 1989 tot 1997 zijnde 85.000 operaties door dat anesthesieteam, werd daar helemaal niets onder de pet gehouden, want onder de pet houden stimuleert geen professionaliteit en stopt de voortschrijdende kennis, kunde en ervaring.

Iedereen maakt fouten, er is geen mens foutloos en als je dat per direct meld, kan er tenminste per direct wat aan gedaan worden om ongelukken te voorkomen en mogelijk kan er een andere werkwijze ontwikkeld worden of de hele bups op bijscholing.
Niet melden was daar juist fout op straffe van ontslag.

De anesthesie verpleegkundigen zijn een aparte beroepsgroep die zelfstandig werken en volledig verantwoordelijk zijn voor hun eigen werk, net zoals de anesthesisten, de chirurg en de chirurgie assistenten.

Er is wettelijk een groepsverantwoordelijkheid waar iedereen ook nog eens persoonlijk op aangesproken kan worden en er is voor vrijwel iedereen tegenwoordig het tuchtrecht.
Conclusie: er is geen baas en dat is maar heel goed ook, een ieder is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen werk en de groep samen verantwoordelijk voor het welzijn van de patiënt.

"Maar goed, we zullen maar on topic blijven. "

Na deze uitleg blijf ik verder on-topic.
Hoe kan ik zien of de fix is binnen gekomen ? Pas dan kan ik beoordelen of ook NA de fix probleem niet is opgelost.

Misschien even het antwoord op je eigen vraag lezen

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/geen-programma-info-in-de-tv-gids-mediabox-next-43242/index4.html#post437720
Je moet dan alles weer opnieuw gaan instellen.

Zoals ? Zoveel instellingen zijn het niet die je in de Next kan veranderen/instellen. Het meeste werk kan zitten in opnieuw te moeten inloggen in externe apps (Netflix, Youtube, Videoland) op de Next, als je die in gebruik hebt...
Reputatie 7
@Ricardo Ehv onze adviezen zijn gratis en voor niks en dit is een Klant helpt klant Forum, als je al in het andere topic geen advies aanneemt en dan nog eens een vernieuwd topic aanmaakt met dezelfde problemen, dan kan je een antwoordt van nu @Steefb verwachten.

Je kan het oplossen door de Media Box Next stroomloos te maken, en modem even te herstarten, daarna de Next. Als de EPG niet is verholpen.

Zo niet druk dan op Home > tandwiel op Rechts naast Apps daarna naar Tabblad Systeem en kies Fabrieksherstel dan kan je hem door 4x NUL in te toetsen de Media Box Next weer opnieuw instellen.
Reputatie 2
Badge
Hier ook de next maar op alle kanalen geen info ,donderdag was alleen nog de npo 123 geen info,
Reputatie 7
Badge +2
@AoxoMoxoA ja wordt erg ondoorzichtig. De opnames van "de visvrouwen" waren verdwenen. Na een paar keer elektra van de box te halen - of iets anders (???) stonden deze opnames er weer in. Tja dan blijkt de opname niet uitgevoerd te zijn omdat ie al in opnames stond (ik had de serie eerder opgenomen - deze ingeplande opname was een herhaling). En dat is weer te verklaren. Wat ik nu niet snap waarom e.e.a. niet zichtbaar was in de lijst "bewaard" en wel in de lijst "geplande opnames".
Vanochtend de box trouwens een fabrieksreset gegeven omdat er weer problemen waren met geen info in gids.
Tot nu toe werkt alles weer. Gids gevuld en ik zie al mijn opnames.
Reputatie 3
Badge


Na terug te zijn gegaan naar de fabrieksinstellingen om de tv gids weer compleet te zien, zijn alle instellingen er nog. De opnames en alles wat ik bewaren wil, mijn favorieten onder de verschillende accounts. Het was in 1 tel weer klaar. Hoef geen WiFi opnieuw in te stellen. Misschien ontdek ik nog wat ik dan opnieuw in moet stellen, maar kan tot nu toe niks ontdekken. Echt, ik verwachte iets in beeld te krijgen of even geduld of zoiets. Maar ik zag niks en toch doet de gids het nu weer. Het is dus geen drama.Ik ben blij voor je, maar normaal gesproken ben je na zo'n reset alles kwijt, althans zo gaat het bij mij meestal. We hebben in ieder geval de EPG op NPO en Talpa alle twee weer terug, jij met reset en ik zonder reset.
Je doet alsof het een uitzondering is en ik geluk heb gehad, maar het staat er gewoon bij hoor.


Ik heb in het verleden anders meegemaakt en had deze mededeling niet zien staan, maar weer wat geleerd, bedankt voor de tip.
Reputatie 7
Badge +2
@Dyliana als toevoeging op Be rt zijn verhaal hierboven. Mijn Ziggo -> producten scroll naar "Digitale ontvanger en smartcards" -> dan zenders en pincode herstellen -> "Zenderaanbod ophalen". Zie afbeeldingen.
Werkt het niet? Dan nog eens fabrieksinstellingen proberen
Mocht e.e.a. nu ook nog niet helpen dan klantenservice bellen.

Reputatie 7
Badge +2
@AoxoMoxoA op jouw vraag:

"Is er bij diegenen die ditzelfde probleem ervaren hebben, als gevolg van dit specifieke "Geen informatie"-probleem een opname mislukt?
Ik vermoed dat deze wel gewoon in de cloud is opgenomen en dat deze pas afgespeeld kan worden als de TV Gids voor die zender weer is hersteld" kan ik antwoorden ja.
De geplande opname "De Visvrouwen" op RTL 4 is bij mij niet uitgevoerd. Ik had deze serie al eens opgenomen maar deze serie opname is bij mij sinds en week verdwenen!!!??
Dacht dus opnieuw opnemen. De ingeplande opname stond wel in de gids (nadat die eindelijk weer gevuld was. Staat echter niet bij "bewaard" maar is weer wel terug te vinden in "geplande opnames"????? Deze info in de gids kreeg ik nadat de opname uitgevoerd had moeten worden. Het wordt werkelijk een stuk makkelijker met de Next😥

@Be rt en @Condor1960 Bedankt mannen, maar beide was niet nodig. Toen ik vanmorgen de boel aanzette kreeg ik in beeld dat er een update was geweest. Ik heb nu alles weer.
Reputatie 7
Badge +35
@Dyliana TOP, veel kijkplezier gewenst.☺

Ik gaf alleen antwoord op de vraag: Tot hoeveel dagen vooruit moet de TVGids eigenlijk standaard gevuld zijn ?
Ik heb nu dezelfde issues met de gids als iedereen.


Oke duidelijk 😉
Reputatie 1
Het werkt niet bij mij (stroom eraf enzo). Een medewerker van ziggo belde overigens netjes terug, omdat ik een vraag erover via Facebook stelde. Er blijkt een storing te zijn. Ja nou, dat overleven we ook wel
Reputatie 7
Badge +19
"Ja nou, dat overleven we ook wel".

Zo is het. Hoe moeilijk soms ook, houd je altijd maar voor ogen dat dit pure luxe is en dat veel anderen niets te eten hebben of verdrinken omdat ze op zoek zijn naar beter.

Voordat er kritiek komt; ik zeg dit niet om dit te bagatelliseren, en betrap mezelf er ook vaak op dat ik pissig ben als iets niet werkt, maar dat komt natuurlijk ook omdat we vaak best verwend zijn en denken dat alles ook maar altijd zal werken...

Opa heb gezegd.
T/m dinsdag 30 juli geeft de tv gids de programma-info weer. Vanaf de 31e is er "geen informatie" beschikbaar. Softwarebug? Signaaldoorgifteprobleem? Oh ja, aub geen adviezen met dooddoeners als "stroom eraf" of "resetten". Die standaard helpdeskadviezen kan ik ook bedenken. En dat maskeert het echte probleem! Het moet toch gewoon werken? Want dit betekent dus dat er toch iets mis is met het doorgiftesignaal of zo?
Hallo , ik heb mijn next box naar de fabrieksinstellingen gezet en de programmagids doet het weer hoor. Zo gebeurd!
Reputatie 2
Bij deze ook even terug gegaan naar de fabrieksinstellingen, en het probleem is opgelost.
Bedankt voor de tips die hier voorbij komen.
Reputatie 7
Badge +19
Ik had hier een text geschreven die hier niet hoorde......
Heb ik vaak ... 😉
Reputatie 7
Badge +35
@Arnold1310 Instellingen - Over je Mediabox

Daar zie je 4.17 staat en achter Softwareversie een lang nummer met AT-AL middenin.