Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes

Geen programma-info in de tv gids Mediabox Next *Algemene storing opgelost*

T/m dinsdag 30 juli geeft de tv gids de programma-info weer. Vanaf de 31e is er "geen informatie" beschikbaar. Softwarebug? Signaaldoorgifteprobleem? Oh ja, aub geen adviezen met dooddoeners als "stroom eraf" of "resetten". Die standaard helpdeskadviezen kan ik ook bedenken. En dat maskeert het echte probleem! Het moet toch gewoon werken? Want dit betekent dus dat er toch iets mis is met het doorgiftesignaal of zo?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi allemaal,

Zoals jullie natuurlijk al in de gaten houden is de tv-gids bij meerdere klanten onvolledig. Er is vandaag - 29 juli - een fix uitgerold. Deze fix wordt vanzelf op je Next gezet. Wil je hier niet op wachten, dan mag je de Next terugzetten naar de fabrieksinstellingen, dan wordt deze direct opgepakt. Hierna is het probleem opgelost.

Bekijk in context

145 Reacties 145
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/geen-info-beschikbaar-in-de-tv-gids-van-mijn-next-40439#post436020

38 minuten geleden 26 juli 2019
Amerzone schreef:
Het is de NEXT zoals ik hierboven mijn vraag begon.. En nee ik heb de stroom er niet vanaf gehaald. Het zal toch niet zo zijn dat je steeds de stroom eraf moet halen om een probleem op te lossen.


Aan deze adviezen heb ik ook een broertje dood. Het moet toch gewoon werken?
Overigens ervaar ik nu ook het probleem dat geen zenderinfo beschikbaar is... En ik ga er niet de stroom afhalen. Iemand hier wel een deugdelijke oplossing? Ziggo zelf misschien?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ricardo Ehv onze adviezen zijn gratis en voor niks en dit is een Klant helpt klant Forum, als je al in het andere topic geen advies aanneemt en dan nog eens een vernieuwd topic aanmaakt met dezelfde problemen, dan kan je een antwoordt van nu Steefb verwachten.

Je kan het oplossen door de Media Box Next stroomloos te maken, en modem even te herstarten, daarna de Next. Als de EPG niet is verholpen.

Zo niet druk dan op Home > tandwiel op Rechts naast Apps daarna naar Tabblad Systeem en kies Fabrieksherstel dan kan je hem door 4x NUL in te toetsen de Media Box Next weer opnieuw instellen.
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Ricardo Ehv wrote:
Het moet toch gewoon werken? Want dit betekent dus dat er toch iets mis is met het doorgiftesignaal of zo?


Helemaal met je eens, ik snap ook niet dat elke klant nu zelf actie (next reseten) moet ondernemen om het weer werkend te krijgen. Maar zoals we inmiddels gewend zijn, houd Ziggo zich stil in de hoop dat ook dit probleem weer over waait. Want als er problemen zijn dan zie je de mods niet, maar als iemand post dat er iets is opgelost dan weten ze niet hoe snel ze ook wat moeten posten in de trent van "goed te horen dat het is opgelost, mocht er nog iets zijn dan horen wij dat graag". Of als er een tweede Next besteld kan worden, dan zie je opeens posting na posting van ze verschijnen, dat je denk zijn ze wakker geworden uit hun winterslaap.

Dus ik begrijp je frustratie helemaal....
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes
Hier momenteel hetzelfde probleem. Npo1 2 3 en sbs 6 zeggen geen info beschikbaar, ook niet als je terug in de tijd gaat, terwijl ik vanmiddag nog in de gids heb gekeken wanneer de tour de france uitzending startte. Kortom, de gids data is blijkbaar geüpdatet maar met foutieve gegevens. Reset heb ik nog niet geprobeerd, wel even zappen, dat hielp altijd bij mijn mediacenter omdat hij dan de gidsgegevens uit het signaal ging ophalen.

Hebben veel mensen hier last van? Waardoor kan het komen? Ik heb de next nu ongeveer 2 weken, ik hoop niet dat het ding tweewekelijks een factory reset nodig heeft, of dat ik eerst coax kabels gesmeed door elfen bij maanlicht moet kopen voordat Ziggo gaat kijken of het probleem misschien bij hun ligt?
Soepkip

Level 4
  • 40Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes
Beste Ricardo, Ik weet niet hoelang jij al gebruik maakt van de Next box??

Maar mogelijk moeten ze hem opnieuw activeren, daar moet je dan even voor bellen.
het zou ook aan het signaal sterkte kunnen liggen of de manier van aansluiten.
Maar ik zou beginnen om te bellen.

Succes.
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes
Zojuist de next stroomloos gemaakt en na 1 minuutje weer aangezet. Opstarten duurt dan wel even maar het helpt niet helaas. Npo en sbs zenders nog steeds "geen info beschikbaar" in de tv gids. Hoe vaak haalt de next gidsgegevens op uit de digitale transport streams? Als dat bijv. Maar 1x per dag gebeurd en je hebt net een storinkje in het signaal dan gaat (een deel van) de gidsupdate verkeerd. Maar ik heb geen idee hoe de next werkt, dus is het ook gissen naar oorzaak en oplossingsrichting.
FransjeHorizon

Level 5
  • 258Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hier ook de next maar op alle kanalen geen info ,donderdag was alleen nog de npo 123 geen info,
Henk_K

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik had hetzelfde probleem. Bij mij was dit de oplossing:
- mediabox next van de stroom halen
- modem (connectbox) daarna ook van de stroom halen
- even 2 minuten wachten
- modem weer op stroom aansluiten (en tijdje wachten totdat je helemaal online bent)
- mediabox next weer op stroom aansluiten (en nog 2 minuten wachten)
- mediabox next weer aanzetten. Daarna had ik weer programma-info op alle zenders.
Niet echt handig, maar het werkte wel.
Bouk

Level 8
  • 189Posts
  • 0Oplossingen
  • 84Likes
Ik ben gelukkig niet de enige met het probleem dus. Heb de Next al van de stroom afgehaald en opnieuw opgestart, maar dat heeft niet geholpen. Het toeval wil dat ik vandaag mijn extra Nextbox voor de slaapkamer heb ontvangen en die heeft wel gewoon op de NPO en Talpa zenders EPG. Wel lastig dat als ik wat wil opnemen ik naar boven moet hollen om de opname daar in te stellen. Met terug gaan naar de fabrieksinstellingen wacht ik nog wel even mee, eerst maar eens kijken of Ziggo er wat aan gaat doen.
Henk_K

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Alleen de mediabox van de stroom halen hielp bij mij ook niet. Ik moest ook het modem (connectbox) even van de stroom halen. Zie bovenstaande stappen.
Bouk

Level 8
  • 189Posts
  • 0Oplossingen
  • 84Likes
Henk_K wrote:
Alleen de mediabox van de stroom halen hielp bij mij ook niet. Ik moest ook het modem (connectbox) even van de stroom halen. Zie bovenstaande stappen.

Dat ga ik morgen op mijn gemak maar eens even doen. Nu vanavond te warm in huis om mij verder druk te maken.Bedankt voor de tip.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
DON PAPA wrote:

Ricardo Ehv wrote:
Het moet toch gewoon werken? Want dit betekent dus dat er toch iets mis is met het doorgiftesignaal of zo?
Helemaal met je eens, ik snap ook niet dat elke klant nu zelf actie (next reseten) moet ondernemen om het weer werkend te krijgen. Maar zoals we inmiddels gewend zijn, houd Ziggo zich stil in de hoop dat ook dit probleem weer over waait. Want als er problemen zijn dan zie je de mods niet, maar als iemand post dat er iets is opgelost dan weten ze niet hoe snel ze ook wat moeten posten in de trent van "goed te horen dat het is opgelost, mocht er nog iets zijn dan horen wij dat graag". Of als er een tweede Next besteld kan worden, dan zie je opeens posting na posting van ze verschijnen, dat je denk zijn ze wakker geworden uit hun winterslaap.

Dus ik begrijp je frustratie helemaal....


Dit ben ik niet met je eens, de Moderators werken van 08:00 - 17:30 uur en zijn dan aanwezig, In het weekend mindere bezetting, na deze tijden kan je altijd nog Contact opnemen met de Klantenservice je kan de webcare via Twitter en Facebook benaderen.

Er is hulp genoeg en je kan er ook om vragen.
FransjeHorizon

Level 5
  • 258Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hier even ook net naar de extra next gekeken maar daar gaat de info en tv gids wel goed .
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Dave- wrote:
Dit ben ik niet met je eens, de Moderators werken van 08:00 - 17:30 uur en zijn dan aanwezig, In het weekend mindere bezetting, na deze tijden kan je altijd nog Contact opnemen met de Klantenservice je kan de webcare via Twitter en Facebook benaderen.

Er is hulp genoeg en je kan er ook om vragen.


Het is leuk dat je overal iets van vind Dave, maar je doet aannames zonder de feiten te kennen. Ik heb hier namelijk een vraag over gesteld, en zie vandaag verschillende postings van de mods, maar mijn vraag laten ze links leggen over dit onderwerp.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/tv-gids-leeg-na-vandaag-mediabox-next-42427/index2.html#post435568
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes
Ik kan wel van alles en nog wat uit en weer aan gaan zetten, maar ik wil liever snappen wat er mis gaat zodat ik een wat gerichtere oplossing kan kiezen. Ik kan mijn router wel resetten, maar mijn dhcp en dns server is een pi-hole, dus als het probleem daarmee te maken heeft gaat router herstarten ook niet helpen. In mijn pihole logfiles zie ik dat de mediabox next veelvuldig het internet opgaat, maar er wordt door de pihole niets geblokkeerd, dus daar zit het probleem niet. Maar ik vraag mij überhaupt af of de next zijn gidsdata wel via internet krijgt, want alle andere apparaten halen de gids uit de transport streams van de coax verbinding, dus waarom zou dat bij de next anders zijn?
Wellicht wil Ziggo in de toekomst naar iptv zonder coax, in dat geval is het wel weer handig als de gids via internet wordt opgehaald. Daar is dan ergens blijkbaar iets mis gegaan, maar hoe trigger je het apparaat om even opnieuw gidsdata op te halen? Of zit er gewoon iets fout in één van de upstream servers van ziggo/liberty global. Dat zou verklaren dat er meer mensen gelijktijdig last van hebben. Als je alles reset (bijv. ook je modem en dhcp server) verbind je next wellicht met een andere server en krijgt dan wel goede gidsdata? Tja allemaal speculatie. Dus ik hoop dat iemand die weet hoe de next zijn gidsdata krijgt hier iets meer over kan vertellen. Dan valt misschien ook te snappen wat er mis gaat en wat je eraan kan doen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Er lijkt iets in de achtergrond niet goed gegaan te zijn, het lijkt opgelost te zijn, want na fabrieksinstellingen heb ik al weer dagen constant een volle gids op allebei de Nexten.

Alle instellingen blijven bewaard, ook opnames en geplande opnames.
Mogelijk moet je bij Videoland en Netflix opnieuw aanmelden.
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes
Gisteravond kreeg npo1 weer info en vandaag heeft alles weer info. Blijkbaar haalt de next enkele keren per dag gidsinfo op, maar als dat mis gaat kun je blijkbaar niet triggeren dat hij het nogmaals doet. Gelijktijdig stroomloos maken van al je ziggo spul zou ook helpen, volgens dit forum, maar dat kan dus ook toeval zijn.
Ik blijf benieuwd naar de oorzaak, foutje in de next? Storing in de verbinding? Foutje in de server bij ziggo?
Avb3

Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ricardo Ehv wrote:
T/m dinsdag 30 juli geeft de tv gids de programma-info weer. Vanaf de 31e is er "geen informatie" beschikbaar. Softwarebug? Signaaldoorgifteprobleem? Oh ja, aub geen adviezen met dooddoeners als "stroom eraf" of "resetten". Die standaard helpdeskadviezen kan ik ook bedenken. En dat maskeert het echte probleem! Het moet toch gewoon werken? Want dit betekent dus dat er toch iets mis is met het doorgiftesignaal of zo?

Hallo , ik heb mijn next box naar de fabrieksinstellingen gezet en de programmagids doet het weer hoor. Zo gebeurd!
j.noordveld

Level 2
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Bij deze ook even terug gegaan naar de fabrieksinstellingen, en het probleem is opgelost.
Bedankt voor de tips die hier voorbij komen.

Uitgelicht topic