Beantwoord

Geen programma-info in de tv gids Mediabox Next *Algemene storing opgelost*

  • 26 juli 2019
  • 145 Reacties
  • 20217x Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

145 Reacties

Reputatie 3
Badge
Heb hier ook de update moeten forceren door een fabrieksreset. Draait nu ook op die 25-7. EPG, is ook weer gevuld.
Reputatie 6
Badge +10
Updates worden altijd gefaseerd uitgerold. Mocht er toch nog een bug ingeslopen zijn heeft maar een klein gedeelte er last van. De totale uitrol kan een paar dagen duren. Dat is de reden dat sommigen het op dag 1 krijgen, en anderen op dag 3.
Badge
Ik ben het volledig met Dgh eens. Ik heb uiteindelijk ook fabrieksinstelling gedaan. Maar ook zoiets is de app Ziggo go. Ik heb Android 4.1.2 en die app werkte niet meer. Dan bel je Ziggo dat vanaf Android 4.0 die moet werken maar oplossing ho maar. Uiteindelijk tablet naar fabrieksinstelling en jawel.........alles kwijt dus !
Reputatie 7
Badge +35
@DON PAPA

DON PAPA schreef:
Tot hoeveel dagen vooruit moet de TVGids eigenlijk standaard gevuld zijn ?
Be rt schreef:
14 dagen @DON PAPA
DON PAPA schreef:
Dus jij hebt nu tot 12-8-2019 op alle kanalen de informatie staan in de TVGids ?

Ik gaf alleen antwoord op de vraag: Tot hoeveel dagen vooruit moet de TVGids eigenlijk standaard gevuld zijn ?

Ik heb nu dezelfde issues met de gids als iedereen.
Reputatie 7
Badge +3

Ik gaf alleen antwoord op de vraag: Tot hoeveel dagen vooruit moet de TVGids eigenlijk standaard gevuld zijn ?
Ik heb nu dezelfde issues met de gids als iedereen.


Oke duidelijk 😉
Reputatie 7
Volgens mij is er geen duidelijk antwoord op de vraag 'Tot hoeveel dagen moet de gids gevuld zijn'. Volgens mij ergens ligt dat ergens tussen de een à twee weken. De TV Gids kan twee weken aan, maar niet iedere contentprovider levert twee weken. Zo levert NPO proefondervindelijk voor slechts een week. Juist omdat het naar buiten toe (naar ons dus) niet zo helder omlijnd is, valt moeilijk na te gaan wat klopt en wat niet.
Enige dat we kunnen is klagen dat het niet werkt, wanneer we iets opgenomen willen hebben en dat de Next daar ons niet in faciliteert.
Reputatie 7
Badge +19
@DON PAPA



DON PAPA schreef:
Tot hoeveel dagen vooruit moet de TVGids eigenlijk standaard gevuld zijn ?
Be rt schreef:
14 dagen @DON PAPADON PAPA schreef:
Dus jij hebt nu tot 12-8-2019 op alle kanalen de informatie staan in de TVGids ?

Ik gaf alleen antwoord op de vraag: Tot hoeveel dagen vooruit moet de TVGids eigenlijk standaard gevuld zijn ?

Ik heb nu dezelfde issues met de gids als iedereen.

Dan toch maar aan de 'Umax' @Be rt ?



Ik kan nu al zien wat er volgend jaar op Tv komt. Guide gaat bij mij 9 maanden vooruit. Februari 2020 komt bv. het journaal op NPO 1 om 20.00 uur ... ☺
Reputatie 7
Badge +2
.......... Maar blijkbaar ben ik de enige en vinden de meeste mensen het volkomen acceptabel voor 90 euro per maand .... en ben ik een zeurpiet

Bugs en issues kan ik mee leven indien er aan gewerkt word. Maar updaten door factory reset is toch echt een beetje belachelijk in mijn ogen


@Dgh je bent alles behalve een zeurpiet. Vroegâh zat ik geborgen bij Casema en had ik inderdaad bijna geen klagen. Toen kwam Ziggo en werd alles sneller en beter. Met mijn Samsung en Humax decoders was het nog leuk maar toen kwam de ultieme TV beleving met die Horizon box. On-demand, uitgesteld kijken, begin gemist, opnemen, apps op de TV etc. etc. En het werd een ramp. Inderdaad voor heel veel Euries zat je met gekromde tenen te kijken of je opnames uitgevoerd werden. De Teletext service was en is abominabel. Zelfs een oude beeldbuis TV kan dit nog produceren - behalve Ziggo's high tech mediaboxen.
TV gidsen vullen niet of half, opnames verdwijnen maar blijken via een omweg nog te benaderen te zijn, foute en onjuiste foutcodes die verschijnen, 4K beeldkwaliteit en HD beeldkwaliteit zijn niet echt fantastisch en audio streams zijn niet te sturen (kwaliteit en/ of synchronisatie).
Ja inderdaad we betalen ons een slag in de rondte en wat krijg je??? High tech spul waarmee je 360 graden kan kijken??? En vol met bugs!!!
En waarom die zelfkastijding? Inderdaad o.a. sneller internet houden je vast bij Ziggo - echter dat duurt tot hooguit 2020 wanneer Ziggo zijn kabeltjes moet gaan delen. Ik denk dat de leegloop dan echt gaat beginnen.
Dus Dgh je bent geen zeurpiet. Mijn reactie was slechts gerelateerd aan de software update😉
Reputatie 7
Badge +35
@Condor1960 schreef: "Inderdaad o.a. sneller internet houden je vast bij Ziggo - echter dat duurt tot hooguit 2020 wanneer Ziggo zijn kabeltjes moet gaan delen."

Ziggo wil zijn kabel nu al delen en vraagt hiervoor logischerwijs de kostprijs, maar dat vinden diegene die op de kabel willen te hoog en gaan daartegen in beroep, hun goed recht, ik ben benieuwd naar de uitspraak.
Reputatie 7
Badge +2
@Be rt die uitspraak is een "appeltje, eitje". Ooit is o.a. KPN gedwongen om haar netwerk open te stellen. Daar lifte toen heel veel andere maatchappijen op mee. Nu gaat hetzelfde gebeuren. En geen rechter die dat tegen gaat houden gezien de "opta" gerelateerde problematiek van toen. Misschien kan Ziggo het hooguit een jaartje rekken tot 2021. Maar dat is dan inhoudelijk.
Reputatie 7
Badge +35
@Condor1960 KPN kreeg het voor een appel en een ei met de opdracht om het open te zetten en het netwerk instand te houden.
Daar lag een heel andere oorzaak.

Ziggo heeft begin dit jaar alle partijen al uitgenodigd om op de kabel te komen met de kosten erbij vermeld, dus het is aan de partijen om op het aanbod in te gaan of niet.
Maar ze vinden het te duur en willen goedkoper op de kabel komen, maar Ziggo kan niet gedwongen worden om onder de kostprijs te leveren.
De partijen die op de kabel willen zijn het niet eens met de kosten die zij ervoor moeten betalen en hebben beroep aangetekend bij de ACM.
Zie: https://www.vodafoneziggo.nl/wholesale

Zie ook voor het beroep tegen de prijs: https://www.totaaltv.nl/nieuws/kabel-ziggo-niet-voor-2020-open-voor-concurrenten

Mocht CBb het WFA-besluit van ACM goedkeuren dan begint een volgende fase in regulering van het kabelnetwerk van Ziggo. ACM gaat pas daarna een onderzoek instellen naar de door VodafoneZiggo voorgestelde prijs voor toegang en het leveren van diensten via het kabelnetwerk van Ziggo. enz. enz. enz.
Helaas het werkt niet. Nog erger dan eerst. Heb nu helemaal geen informatie meer.
Ook niet na terug zetten naar fabrieksinstellingen. Zijn er meer mensen die weer problemen hebben of ligt het aan mij.

Reputatie 7
Badge +2
@Be rt in wezen is het precies dezelfde situatie. Indertijd wou KPN niet open stellen. Toen werd er een, te hoge, prijs bedongen. Hierna kwamen zaken aan bod als monopoly, kosten investering, winstmarges en blah, blah, blah.
Kan je verzekeren dat Ziggo in gaat boeten op haar wensen en straks gewoon moet. Ik denk eerder aan (begin) 2020 als later.
Maar ja we zijn lekker off topic bezig. Volgens mij verloopt de mini update software niet, bij sommigen, vlekkeloos. Bij mij wel. Ik heb gevulde gids en zie al mijn opnames waar ze thuis horen😜😜
Reputatie 7
Badge +35
@Dyliana Hoe is je Next aangesloten?
Via een netwerkkabel aan je modem of via Wifi?
@Dyliana Hoe is je Next aangesloten?
Via een netwerkkabel aan je modem of via Wifi?


Via een netwerkkabel
Reputatie 4
Badge +2
Over de fabrieksinstellingen: dat duurt bij mij ongeveer 2 minuten en dan ben ik helemaal niets kwijt. Alle opnames, favorieten, alle instellingen heb ik nog. Wel even je standaard profiel kiezen en de juiste resolutie instellen (1080i natuurlijk...) en klaar.
Appeltje eitje enz.
Reputatie 7
Badge +35
@Dyliana Mogelijk kan zenders opnieuw ophalen een oplossing bieden.
Ga naar Mijn Ziggo -> Producten en srol naar beneden naar de Next en klik daaronder op instellingen en op de volgende pagina iets naar beneden Op nieuw ophalen.
Met de Next aan, binnen 15 minuten zou mogelijk de gids weer gevuld kunnen zijn.
Reputatie 7
Badge +2
@Dyliana als toevoeging op Be rt zijn verhaal hierboven. Mijn Ziggo -> producten scroll naar "Digitale ontvanger en smartcards" -> dan zenders en pincode herstellen -> "Zenderaanbod ophalen". Zie afbeeldingen.
Werkt het niet? Dan nog eens fabrieksinstellingen proberen
Mocht e.e.a. nu ook nog niet helpen dan klantenservice bellen.

@Be rt en @Condor1960 Bedankt mannen, maar beide was niet nodig. Toen ik vanmorgen de boel aanzette kreeg ik in beeld dat er een update was geweest. Ik heb nu alles weer.
Reputatie 7
Badge +35
@Dyliana TOP, veel kijkplezier gewenst.☺