Beantwoord

Geen programma-info in de tv gids Mediabox Next *Algemene storing opgelost*

• 26 juli 2019
  • 145 Reacties
  • 21576x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

145 Reacties

Badge
Bij mij dus niet 🙂
Badge
Is de update wel doorgevoerd dan afgelopen nacht ? Bij mij dus niet opgelost.
Vannacht de Fix binnen gekregen, maar zie nog steeds meldingen van "Geen informatie beschikbaar" op SBS6, Veronica & Net5 op verschillende dagen. Bij mij heeft de fix dus niet geholpen zo te zien....
Badge
Hoe kan ik zien of de fix is binnen gekomen ? Pas dan kan ik beoordelen of ook NA de fix probleem niet is opgelost. Uiteindelijk betaal je voor je abonnement maar dan moet alles wel werken toch .
Badge
Het probleem was ook al op de Mediabox XL en nu nog steeds op de Mediabox Next. Is dit in de testfase nooit mee genomen ? Zelfde vind ik van Ziggo GO. Ik heb daar Android 4 en dan werkt het plots niet meer en moet je hogere Android hebben. En die wordt niet uitgegeven door fabrikant. Feitelijk gaan we er dus op achteruit als klant. Veel is wel verbeterd natuurlijk met Mediabox Next.
Hoe kan ik zien of de fix is binnen gekomen ? Pas dan kan ik beoordelen of ook NA de fix probleem niet is opgelost.

Misschien even het antwoord op je eigen vraag lezen

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/geen-programma-info-in-de-tv-gids-mediabox-next-43242/index4.html#post437720
Reputatie 6
Badge +19
Bij mij werkt het weer prima na het terugzetten van de fabrieksinstellingen. Zowel tvgids als Replay TV 👍🏻
Badge
Ja, die optie is bekend maar als je probleem hebt met ruitenwisser auto bijvoorbeeld ga je ook geen nieuwe reset doen toch? Je moet dan alles weer opnieuw gaan instellen. Ik wacht wel op die goede fix dan 🙂......maar hoelang wachten en wel door betalen iedere maand?
Reputatie 6
Badge +10

Hoe kan ik zien of de fix is binnen gekomen ? Pas dan kan ik beoordelen of ook NA de fix probleem niet is opgelost.Misschien even het antwoord op je eigen vraag lezen

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/geen-programma-info-in-de-tv-gids-mediabox-next-43242/index4.html#post437720

Daarnaast, je krijgt een melding rechtsboven in je scherm dat er een update geweest is. Blijft een seconde of 5 in beeld.
Reputatie 4
Badge +5
Er is vannacht een update uitgerold die het probleem zou moeten oplossen
Badge
Moet de mediabox Next dan wel in standby blijven staan en komen de updates alleen in de nacht?
Je moet dan alles weer opnieuw gaan instellen.

Zoals ? Zoveel instellingen zijn het niet die je in de Next kan veranderen/instellen. Het meeste werk kan zitten in opnieuw te moeten inloggen in externe apps (Netflix, Youtube, Videoland) op de Next, als je die in gebruik hebt...
Badge
Mijn Mediabox Next stond aan vannacht maar probleem is niet opgelost. Ik zal morgen nog eens kijken.
Reputatie 4
Badge +5
Als ie in standby staat (zelfs eco) download ie de update en als je dan weer tv gaat kijken zie je rechtsboven in beeld de melding dat hij geupdate is
Badge
Uiteindelijk Media box Next maar in fabrieksinstelling gezet.........Dan werkt het weer. Iedereen met reactie (s) toch bedankt !
Tot hoeveel dagen vooruit moet de TVGids eigenlijk standaard gevuld zijn ?
Reputatie 7
Badge +35
Ja, die optie is bekend maar als je probleem hebt met ruitenwisser auto bijvoorbeeld ga je ook geen nieuwe reset doen toch? Je moet dan alles weer opnieuw gaan instellen. Ik wacht wel op die goede fix dan 🙂......maar hoelang wachten en wel door betalen iedere maand?
@hb1295 Je hoeft vrijwel niets opnieuw in te stellen na een fabrieksinstelling, vrijwel alles wordt opnieuw geïnstalleerd en de instellingen en opnames en gepland blijven intact.

Hooguit ondertiteling weer op aan en Nederlands zetten en bij Videoland en Netflix opnieuw inloggen.

Probeer maar eens uit en je weet hoe goed dit werkt.☺
Reputatie 7
Badge +35
Tot hoeveel dagen vooruit moet de TVGids eigenlijk standaard gevuld zijn ?
14 dagen @DON PAPA
Reputatie 4
Badge +5

Tot hoeveel dagen vooruit moet de TVGids eigenlijk standaard gevuld zijn ?14 dagen @DON PAPA

Op NPO en SBS (Talpa) zenders is het altijd maar max een week gevuld

Tot hoeveel dagen vooruit moet de TVGids eigenlijk standaard gevuld zijn ?14 dagen @DON PAPA

Dus jij hebt nu tot 12-8-2019 op alle kanalen de informatie staan in de TVGids ?

Bij mij stopt het al op 6-8-2019 met informatie op bijvoorbeeld SBS6, Veronica en Net5.

Hoe forceer ik een update ZONDER naar fabrieksinstellingen te gaan.

Waarom ... simpel het is 2019 dus er moet toch een knop " nu updaten" te programmeren zijn door ziggo. Ik zet al mijn electronica altijd snachts uit. Gaan we nu vertellen dat ik bij iedere update de boel moet terugzetten ? Ik kan mijn domotica / samsung tv / apple tv / telefoons ...etc etc etc updaten wanneer ik wil.

Wanneer zo'n knop niet kan ( lijkt me sterk ) .... waarom niet een mail van ziggo om een update aan te kondigen zodat ik de boel een nacht aan kan laten. Hoe weet ik uberhaupt wanneer er een update is ? Moet ik nu echt eens per week naar fabrieks instellingen of een forum uitpluizen ? Moet ik eens per week checken of er in het hele versie nummer een cijfertje/lettertje anders is ?

Na een guide die te pas en onpas foetsie was in mijn oude mediabox xl ... nu weer dezelfde ellende op de next ?? Kom op zeg ... mijn next en tv staan 10 uur per dag aan ... 10 uur per dag verbonden met internet ... maar hij update alleen snacht om 3.51 ??

Ja de meeste instellingen blijven prima staan zoals ik ze had staan ( behalve beeldsync voor netflix .. die moest weer aan ) maar het opnieuw installeren duurt even ... opnieuw overal inloggen is ook een "pain in the ***" .

Hoop dat er snel een update aankomt met een simpele update knop anno 2019
Reputatie 6
Badge +10
Tjonge jonge....... Lees even een paar berichten terug, of is dat te veel gevraagd? Natuurlijk is het niet zo dat op het moment er een update vrijgegeven wordt en je Next net uit staat dat je de update voor altijd mist. Wanneer je weer online bent komt de update vanzelf. Dat krijg je als pop-up in beeld. Speciaal voor jou; Next uit doen(achterkant) linker (-)knop en power 15 sec ingedrukt houden bij aan doen van de Next. Sterkte ermee.
Tjonge jonge ... 3 maal raden wat ik allemaal zonder suc6 het gedaan. Herstarten en knoppen werkt niet ... en online was ik vanaf vanochtend 07.00.
Reputatie 7
Badge +2
@Dgh Ik begrijp wat je bedoeld. Ook ik had het liefst de software toen ik de Next kreeg. Toen werkte de, in basis principes, het apparaat okay. Opnames waren zichtbaar en werden uitgevoerd, tv gids ging lekker, menu lekker snel, ondertiteling ging goed etc. Maar ja dan komen er updates en worden een aantal dingen verpest. Aan de andere kant de door jou aangehaalde "status quo"het is 2019 vind ik wat overdreven. Volgens mij heb jij ook een mobieltje, tablet, AV apparatuur, CV installatie, domotica, software etc. die eveneens ongevraagd updates binnenkrijgen en zichzelf installeren. Dus Ziggo is geen enkeling daarin.
Ja, ik weet wat je gaat zeggen, inderdaad gaan die andere updates voornamelijk wel 100% goed. Maar toch........

Nope bij ALLE genoemde apparaten heb ik gewoon de keuze om een update handmatig te downlollen.

automatische updates uit en dan krijg je een knop om het handmatig te doen ... bij ALLE apparaten.

even ter verduidelijking ... ben super blij met de next. Een verademing. Maar wanneer er een simpele update niet geinstalleerd kan worden zonder 20 minuten kunstgrepen uit te halen .. dan zakt mijn broek af. Maar blijkbaar ben ik de enige en vinden de meeste mensen het volkomen acceptabel voor 90 euro per maand .... en ben ik een zeurpiet

Bugs en issues kan ik mee leven indien er aan gewerkt word. Maar updaten door factory reset is toch echt een beetje belachelijk in mijn ogen