Beantwoord

Geen programma-info in de tv gids Mediabox Next *Algemene storing opgelost*

  • 26 juli 2019
  • 145 Reacties
  • 21645x Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

145 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@Willem-A schreef: "Als je denkt dat daar alles goed gaat; vergeet het maar."

Ik reageer op deze uitspraak even wel of-topic, omdat dit een uitspraak is die allang niet meer niet meer van deze tijd is op de Nederlandse OK's.

Nederland is één van het hoogst opgeleide en technisch vooroplopende land wat betreft anesthesie.
Toen ik klaar was met de opleiding anesthesie verpleegkundige, had ik ook gelijk mijn propedeuse medicijnen op zak om maar een voorbeeld te geven.

"Je wilt niet weten hoeveel mensen er sterven door fouten etc. "

Ik wil dat zeker wel weten en ik weet dat ook heel zeker, want ik heb 8,5 jaar bij de Anesthesie gewerkt en door heel Nederland in allerlei gespecialiseerde ziekenhuizen mijzelf gespecialiseerd.
1 ding staat vast, als ik zie wat er in die 8,5 half jaar gebeurd is en ik zie de landelijke cijfers, dan is lopen in een dorp of stad een heel stuk gevaarlijker dan onder narcose op de OK liggen.

"Nu hoor je dat wat vaker, maar doorgaans werd het onder de pet gehouden."

Er is de laatste 40 jaar heel erg veel veranderd @Willem-A

Dat werd vroeger onder de pet gehouden ja en dat was meer dan triest, maar toen ik daar werkte op een OK waar 10.000 operaties per jaar werden uitgevoerd van 1989 tot 1997 zijnde 85.000 operaties door dat anesthesieteam, werd daar helemaal niets onder de pet gehouden, want onder de pet houden stimuleert geen professionaliteit en stopt de voortschrijdende kennis, kunde en ervaring.

Iedereen maakt fouten, er is geen mens foutloos en als je dat per direct meld, kan er tenminste per direct wat aan gedaan worden om ongelukken te voorkomen en mogelijk kan er een andere werkwijze ontwikkeld worden of de hele bups op bijscholing.
Niet melden was daar juist fout op straffe van ontslag.

De anesthesie verpleegkundigen zijn een aparte beroepsgroep die zelfstandig werken en volledig verantwoordelijk zijn voor hun eigen werk, net zoals de anesthesisten, de chirurg en de chirurgie assistenten.

Er is wettelijk een groepsverantwoordelijkheid waar iedereen ook nog eens persoonlijk op aangesproken kan worden en er is voor vrijwel iedereen tegenwoordig het tuchtrecht.
Conclusie: er is geen baas en dat is maar heel goed ook, een ieder is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen werk en de groep samen verantwoordelijk voor het welzijn van de patiënt.

"Maar goed, we zullen maar on topic blijven. "

Na deze uitleg blijf ik verder on-topic.
Het probleem is vandaag bij mij opgelost. Vraag niet hoe. Lijkt door Ziggo te zijn opgelost.
Ik hou het vandaag in de gaten.
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Zoals jullie natuurlijk al in de gaten houden is de tv-gids bij meerdere klanten onvolledig. Er is vandaag - 29 juli - een fix uitgerold. Deze fix wordt vanzelf op je Next gezet. Wil je hier niet op wachten, dan mag je de Next terugzetten naar de fabrieksinstellingen, dan wordt deze direct opgepakt. Hierna is het probleem opgelost.
Reputatie 2
Badge
Hoi allemaal,

Zoals jullie natuurlijk al in de gaten houden is de tv-gids bij meerdere klanten onvolledig. Er is vandaag een fix uitgerold. Deze fix wordt vanzelf op je Next gezet. Wil je hier niet op wachten, dan mag je de Next terugzetten naar de fabrieksinstellingen, dan wordt deze direct opgepakt.

Willen jullie hier laten weten of het probleem hiermee is opgelost?


Fabrieksinstellingen werkte bij mij zaterdag ook niet zal vanavond nog eens kijken
Hoi allemaal,

Zoals jullie natuurlijk al in de gaten houden is de tv-gids bij meerdere klanten onvolledig. Er is vandaag een fix uitgerold. Deze fix wordt vanzelf op je Next gezet. Wil je hier niet op wachten, dan mag je de Next terugzetten naar de fabrieksinstellingen, dan wordt deze direct opgepakt.

Willen jullie hier laten weten of het probleem hiermee is opgelost?

☝Bij mij staat alles er weer 💆👍
Reputatie 4
Badge +4
De Info is idd terug. Echter op kanaal 50 krijg ik nog steeds foutcode CS5600 als ik een opname wil inplannen. Op kanaal 51 lukt het wel. Heeft e.e.a. met elkaar te maken?
Reputatie 2
Badge
Info is hier ook weer terug.
Hoefde niet nogmaals reset te doen.
Reputatie 1
Hoi allemaal,

Zoals jullie natuurlijk al in de gaten houden is de tv-gids bij meerdere klanten onvolledig. Er is vandaag een fix uitgerold. Deze fix wordt vanzelf op je Next gezet. Wil je hier niet op wachten, dan mag je de Next terugzetten naar de fabrieksinstellingen, dan wordt deze direct opgepakt.

Willen jullie hier laten weten of het probleem hiermee is opgelost?


Bij mij werkt het weer. Goed gewerkt Ziggo!
Badge
Kijk , Daar heb ik pas wat aan 🙂...Je kan alles wel proberen maar ligt gewoon ergens aan. Zo ook NA werkzaamheden...............uren zitten wachten tot je weer online kan. Gewoon ff je modem op tijd resetten en je bent al een eind zodra er werkzaamheden zijn of zijn geweest !!...................
Badge
Maar stel je zet je mediabox next uit in de nacht....Hoe kan je dan die update krijgen? Voorheen op de mediabox XL kon je die zelf doen toch?
@Mooitje schreef: "En nog mooier, ik kan kiezen tussen tv en radio! "

Waar en hoe bedoel je dit?

He Bert, ik zag staan 'tv' en 'radio' en nu was dat dus weer verdwenen, maar ik probeerde die knop op de afstandsbediening waar een microfoontje opstaat, indrukken en zeggen: 'Radio' en toen kreeg ik gewoon de radio! Dus niet: 'Wilt u mij alstublieft overschakelen naar de radioprogramma's' want dat was weer veel te netjes 🙂 Succes
Badge
Dit betreft een ander topic Mooitje...............hahahaha 🙂
Maar stel je zet je mediabox next uit in de nacht....Hoe kan je dan die update krijgen? Voorheen op de mediabox XL kon je die zelf doen toch?
Dat vind ik ook heel erg raar. Onze oude Humaxbox was nog niet leeg, dus mijn vriend had al wel die nieuwe aangesloten en al wat op 'opnemen' gezet, maar toen haalden we die nieuwe er af en zetten de oude box weer aan de stekkers. Die nieuwe had niks meer. Toen de oude leeg was en we de nieuwe aansloten bleek hij al die tijd alles opgenomen te hebben wat mijn vriend had ingesteld, alles. Dus 1 - de nieuwe box neemt alle programma's op, ook al zitten alle draadjes los (lijkt me toch sterk...) of 2 - de nieuwe box heeft ogenblikkelijk na aansluiting alle programma's in een oogwenk alsnog opgenomen of 3 - hij neemt niet echt op maar zet een soort weggetje naar dat programma klaar zodat je klikt op 'kijken' en dan volgt ie dat weggetje.
Heel bijzonder, een mediabox die programma's op lijkt te nemen zelfs als ie geen stroom heeft.....dus ook al zet je dat ding uit, hij doet gewoon alles, denk ik

Hoi allemaal,

Zoals jullie natuurlijk al in de gaten houden is de tv-gids bij meerdere klanten onvolledig. Er is vandaag een fix uitgerold. Deze fix wordt vanzelf op je Next gezet. Wil je hier niet op wachten, dan mag je de Next terugzetten naar de fabrieksinstellingen, dan wordt deze direct opgepakt.

Willen jullie hier laten weten of het probleem hiermee is opgelost?
☝Bij mij staat alles er weer 💆👍 Voorlopig werkt alles weer dus blije kijker
Reputatie 4
Badge +4
Maar stel je zet je mediabox next uit in de nacht....Hoe kan je dan die update krijgen? Voorheen op de mediabox XL kon je die zelf doen toch?
Ik heb de Next ook net. Als je 'm echt uit wil zetten moet je de stekker er uit halen.
Wat ik begrepen heb wat die update betreft: terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Dit betreft een ander topic Mooitje...............hahahaha :-)
Oke, foutje bedankt? 🙂 🙂 🙂
Reputatie 6
Badge +3
Ik had hier een text geschreven die hier niet hoorde......
Een heleboel vakjes met geen info in mijn gids....
Ik heb de modem én de next uitgezet, 5 minuten gewacht en eerst modem aangezet en daarna mijn next aangezet....
En mijn gids werkt weer.
Dus geen fabrieksinstellingen terug gezet!
En wat de opgenomen programma's betreft....die staan op een server bij Ziggo....
Reputatie 4
Badge +5

Er is vandaag een fix uitgerold. Deze fix wordt vanzelf op je Next gezet.


Dit betreft dus een software update? En zo ja is dat dan versie 4.18 of hoe kan ik zien dat deze 'fix' geinstalleerd is?
Reputatie 7
Badge +19
Ik had hier een text geschreven die hier niet hoorde......
Heb ik vaak ... 😉
Reputatie 7
Badge +35
@Arnold1310 Instellingen - Over je Mediabox

Daar zie je 4.17 staat en achter Softwareversie een lang nummer met AT-AL middenin.
Reputatie 4
Badge +5
@Arnold1310 Instellingen - Over je Mediabox

Daar zie je 4.17 staat en achter Softwareversie een lang nummer met AT-AL middenin.


Zal daar morgenochtend naar kijken, las dat ze de update vannacht gaan uitrollen. Trouwens normaal bij updates krijgt onze Next deze pas de 2e ochtend binnen na een uitrol.
Badge
Ik heb al 4.17 maar nog steeds geen tv-gids informatie zichtbaar. Mogelijk morgen pas?
Badge
Wie heeft er al 4.18 op mediabox next ?
Reputatie 7
Badge +1
4.18 komt voorlopig niet. Zoals gezegd blijft het 4.17 met achter de software versie een andere benaming. Ergens in het midden moet AT-AL staan. Benieuwd of de problemen met de EPG nu bij iedereen zijn opgelost.