Beantwoord

Geen programma-info in de tv gids Mediabox Next *Algemene storing opgelost*

• 26 juli 2019
  • 145 Reacties
  • 21582x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

145 Reacties

Reputatie 2
Badge
Hier ook hetzelfde probleem op de next. Boven op de goed vertrouwde box uit het jaar 0 werkt alles prima. Overigens valt het me op dat de standaard programering nog staat, zoals teleshop.
Bij alle npo zenders heulemaal niks. Reset en stroom eraf van next en stroom eraf op router helpt helaasch niet. Lijkt me inderdaad een next probleempje die iets groter is dan 2 gebruikers 😏. Overigens zitten wij bekabeld op onze next dus geen wifi... Die kan ik ontkrachten. Ben benieuwd of ze iets gaan doen. Terug gaan naar factory settings werkt helaasch maar even.

Factory reset helpt ook niet.
is gewoon probleem bij ziggo.

begon van de week opeens.
toen stond nieuwe update er al week op.

dus of dat het is betwijfel ik.
Reputatie 7
Badge +35
Afgelopen week op een paar zenders geen info in de gids en dat werd opgelost na de fabrieksinstellingen.
Dat lijkt nu een tijdelijke workaround te zijn.

Vanavond wilde ik de Formule 1 programma's van volgende week instellen en er was geen info voor volgende week zondag, dat is dus maar 1 week info in de gids.

Fabrieksinstellingen blijkt weer de ???tijdelijke??? oplossing te zijn.
14 dagen gids is weer gevuld.

Bijna alle instellingen blijven bewaard, in ieder geval opnames en geplande opnames.
Kunnen reproduceren dat de ondertiteling op uit staat en weer op b.v. Nederlands moet worden gezet en je moet je bij Videoland en Netflix opnieuw aanmelden.
Oh jee, ik ben gelukkig niet de enige. Ga zo dadelijk overal de stroom van af halen en wachten en zo, hoop dat dat helpt. Eerst was een programma niet terug te zien, toen mocht ik helemaal niet terugspoelen en nu is NL 1, 2, 3, SBS6, Net 5 en noem maar op 'zonder informatie' dus ik wil graag iets opnemen, gewoon: net, begintijd, eindtijd, neem op, maar zal wel aan mij liggen, die mogelijkheid zie ik niet of nog niet. En klik op 'geen informatie' werkt ook niet echt.
En dan heb ik gevoelsmatig een ding in huis wat iets doet maar geen idee wat. En gelukkig kan ik hier inloggen via FB want inloggen op Ziggo met mijn inlognaam en wachtwoord via Google Chrome werkt niet en ik word constant naar Vodafone gestuurd waar ik dan niet bekend ben. Nee, klopt. Dus ik moet naar Edge gaan en daar kan ik dan wel inloggen met diezelfde gegevens die bij Chrome niet werken.
Iemand enig idee?
Ik ga nu alles stroomloos zetten.......
Oke, stroom van mediabox af, stroom van modem af, wachten. Na 5 minuten stroom op modem, wachten. Nadat het modem rustig blijft stroom op mediabox, welkom, wilkommen, welcome, geduld, patience, warten......geen info, geen info, geen info. Dat helpt dus niet. Zucht.
Op zoek naar huisje, helemaal rechts, instellingen en op zoek naar fabrieksinstellingen. Weet u het zeker? Nee, maar eh.... en dan weer wachten en dan opeens: ik heb info. Ik kan terug kijken. Ik kan zien wat er was. De Epg doet het weer.
En nog mooier, ik kan kiezen tussen tv en radio!
Dus fabrieksinstelling, dat helpt hier inderdaad. Nu hopen dat dit niet elke dag moet.........
Reputatie 7
Badge +2
Ik ondertussen de verloren opnames van "de visvrouwen" terug in opnamelijst. Hoe??? Geen idee!!! Gids vult trouwens wel, maar slecht aan. RTL 4 en SBS 6 geen info. BBC wel tv gids info maar bij bekijken van een programma via oproep context menu ... info ... inderdaad ... geen info.
Reputatie 7
Badge +35
@Mooitje schreef: "En nog mooier, ik kan kiezen tussen tv en radio! "

Waar en hoe bedoel je dit?
Had hetzelfde probleem maar dan niet op alle kanalen. Mediabox en modem van de stroom halen mocht niet baten. Ik heb de mediabox teruggezet naar de fabrieksinstellingen en ik heb weer alle informatie. Wat mij opviel dat er een software update werd gedownload en geïnstalleerd. Zou mij niets verbazen als het daar aanligt. Wellicht dat een software update niet goed is gegaan of zo.
Reputatie 7
Badge +35
@Rick heeft een Ziggo abbo Hoe zag je dat er software werd opgehaald?
@Rick heeft een Ziggo abbo Hoe zag je dat er software werd opgehaald?
Bij het opnieuw opstarten zie je heel even een melding op het scherm. Duurt een seconde of zo. Als je dan weer beeld hebt zie je rechtsboven een tekstballon met de mededeling dat de software is ge-update. Staat er ook niet lang.
Nu krijg ik bij de TVGids via de Ci+ ook meldingen van "Geen informatie" dus er gaat duidelijk iets niet goed met de toevoer van de EPG informatie.

Op je TV is er (technisch) een heel andere Gids dan die van de Next. Maar het geeft toch wel te denken. Het kan zijn dat voor beide gidsen de gegevens uit eenzelfde bron moeten worden gehaald. Als daar iets mis mee is.........
Reputatie 7
TV Gids geeft hier (fUPC, Voorne Putten) en nu (27 juli 13:00 uur) volledige informatie op Next en Ziggo Go. Voor flink aantal zenders, inclusief de Ziggo sportzenders wordt dit op de Next gevuld tot en met 8 augustus. Ziggo Go kan niet verder dan 4 augustus.
Reputatie 7
@AoxoMoxoA op jouw vraag:

"Is er bij diegenen die ditzelfde probleem ervaren hebben, als gevolg van dit specifieke "Geen informatie"-probleem een opname mislukt?
Ik vermoed dat deze wel gewoon in de cloud is opgenomen en dat deze pas afgespeeld kan worden als de TV Gids voor die zender weer is hersteld" kan ik antwoorden ja.
De geplande opname "De Visvrouwen" op RTL 4 is bij mij niet uitgevoerd. Ik had deze serie al eens opgenomen maar deze serie opname is bij mij sinds en week verdwenen!!!??
Dacht dus opnieuw opnemen. De ingeplande opname stond wel in de gids (nadat die eindelijk weer gevuld was. Staat echter niet bij "bewaard" maar is weer wel terug te vinden in "geplande opnames"????? Deze info in de gids kreeg ik nadat de opname uitgevoerd had moeten worden. Het wordt werkelijk een stuk makkelijker met de Next😥

Dank je @Condor1960 ,

Niet terug te vinden bij 'Bewaard', maar wel af te spelen bij geplande opnames? Of begrijp ik je verkeerd. Het is in ieder geval een bosje vraagtekens waard.
Mogelijk dat de opname op een ander apparaat wel terug te vinden is bij bewaard en/of dat bij nog een fabrieksherstel alsnog de opname in bewaard wordt geplaatst. Het geeft me geen goed gevoel.
Reputatie 5
Badge +3
Op sociale media lees ik dat er een storing is en dat factory reset (tijdelijk) helpt.
TV Gids geeft hier (fUPC, Voorne Putten) en nu (27 juli 13:00 uur) volledige informatie op Next en Ziggo Go. Voor flink aantal zenders, inclusief de Ziggo sportzenders wordt dit op de Next gevuld tot en met 8 augustus. Ziggo Go kan niet verder dan 4 augustus.
@AoxoMoxoA
Tsja. Er zijn toch wel een hoop vreemde dingen aan de hand met die Gidsen.
Wat flauwe observatie:
Hebben ze alles nog wel onder controle rond die gidsen?

Gids voor DVB-C Tuner in gewone MediaBox of TV.
Gids voor MBXL. Gids voor Next. Gids voor Ziggo Go icm MBXL of Next.
Integreren die boel. Lastig. Nu mee bezig? Zo ja: gaat nog niet goed.
Reputatie 7
Badge +2
@AoxoMoxoA ja wordt erg ondoorzichtig. De opnames van "de visvrouwen" waren verdwenen. Na een paar keer elektra van de box te halen - of iets anders (???) stonden deze opnames er weer in. Tja dan blijkt de opname niet uitgevoerd te zijn omdat ie al in opnames stond (ik had de serie eerder opgenomen - deze ingeplande opname was een herhaling). En dat is weer te verklaren. Wat ik nu niet snap waarom e.e.a. niet zichtbaar was in de lijst "bewaard" en wel in de lijst "geplande opnames".
Vanochtend de box trouwens een fabrieksreset gegeven omdat er weer problemen waren met geen info in gids.
Tot nu toe werkt alles weer. Gids gevuld en ik zie al mijn opnames.
Reputatie 2
De mediabox opnieuw opstarten helpt niet, terugzetten naar fabrieksinstellingen wel. Na twee dagen is de programma info terug. Wel vreemd dat dit alleen de NPO- en Talpazenders trof.
Ik had hetzelfde probleem. Bij mij was dit de oplossing:
- mediabox next van de stroom halen
- modem (connectbox) daarna ook van de stroom halen
- even 2 minuten wachten
- modem weer op stroom aansluiten (en tijdje wachten totdat je helemaal online bent)
- mediabox next weer op stroom aansluiten (en nog 2 minuten wachten)
- mediabox next weer aanzetten. Daarna had ik weer programma-info op alle zenders.
Niet echt handig, maar het werkte wel.
ok Henk, dit heeft bij mij ook geholpen heb weer volledige epg☺
Reputatie 2
Badge
jazeker
heb ik allemaal geprobeerd resultaat nu is alle zenders geen info
mmmmmmmm geeft toch te denken
ziggo kom met een oplossing die gewoon werkt ,anders zeg tegen je klanten dat het een probleem is die niet makkelijk op te lossen is
Reputatie 7
Badge +2
Hoort dit hier thuis? Is TV gids gerelateerd dus...
Kijk in gids of mijn ingeplande opname nog wel is onthouden door de Next. Kijk in gids en nee niet het bekende "record" rode stipje/ cirkeltjes. Dan maar opnieuw. Niet nodig. De serieopname is nog steeds aanwezig maar niet zichtbaar in gids.
Meer mensen die dit herkennen?

Reputatie 7
Badge +19
@Wlmpie

jammer dat je alleen dat deel van mijn bericht quote wat je uitkomt (niet lullig bedoeld overigens). Ik voegde er nl. wel wat aan toe. Een bug moet worden opgelost; simpel. Maar het is niet per definitie zo dat een fabrieksreset 'bullshit' is zoals men het wel betiteld.

Het is bekend dat ik zeer veel met Humax doe, en daarbij zijn updates geweest die pas goed werkten als daarna een fabrieksreset werd uitgevoerd. En je wilt niet weten hoeveel kritiek je dan over je heen krijgt als je dit aangeeft. Oké, nu niet wellicht niet van toepassing, maar @Ricardo Ehv kwam er al meteen me in het eerste bericht en dat komt op mij niet prettig over. Maar nogmaals, dit moet worden opgelost, maar hou in gedachten dat een reset, of even de spanning van een apparaat halen veel kan doen.
Reputatie 7
Badge +19
@Ricardo Ehv schreef: "De afdeling hartbewaking in een ziekenhuis krijgt hopelijk toch ook niet het advies "zet 'm maar even terug naar de fabrieksinstellingen", of "zet de stroom maar even uit en weer aan"... "

De specificaties en foutmarges liggen daar ietsjes strenger, maar het advies is letterlijk hetzelfde.☺

Ik heb op de hartbewaking gewerkt en bij de anesthesie.
Die meet en beademingsapparatuur heeft een iets andere testweg, eerst grofweg een jaar een duurtest en dan pas een jaar de praktijktest heb ik mee mogen testen, maar in de praktijktest staat dan alle apparatuur dubbel en kan binnen 10 seconden gewisseld worden als er iets enigszins anders gaat zoals het zou moeten gaan.
Risico = 0%, want vrijwel alles kan dan ook nog met de hand overgenomen worden.

Als je denkt dat daar alles goed gaat; vergeet het maar. Je wilt niet weten hoeveel mensen er sterven door fouten etc. Nu hoor je dat wat vaker, maar doorgaans werd het onder de pet gehouden. Maar ook daar gaat best weleens wat mis. Het is tenslotte techniek. En iet altijd is het dan nog te redden hoor @Be rt

Maar goed, we zullen maar on topic blijven.
Reputatie 1
Het werkt niet bij mij (stroom eraf enzo). Een medewerker van ziggo belde overigens netjes terug, omdat ik een vraag erover via Facebook stelde. Er blijkt een storing te zijn. Ja nou, dat overleven we ook wel
Reputatie 7
Badge +19
"Ja nou, dat overleven we ook wel".

Zo is het. Hoe moeilijk soms ook, houd je altijd maar voor ogen dat dit pure luxe is en dat veel anderen niets te eten hebben of verdrinken omdat ze op zoek zijn naar beter.

Voordat er kritiek komt; ik zeg dit niet om dit te bagatelliseren, en betrap mezelf er ook vaak op dat ik pissig ben als iets niet werkt, maar dat komt natuurlijk ook omdat we vaak best verwend zijn en denken dat alles ook maar altijd zal werken...

Opa heb gezegd.