wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Geen lokale zenders op de Mediabox next (Krimpen aan den IJssel)

Ik ben sinds twee dagen klant van Ziggo. Ik maak gebruik van een Mediabox Next en een CI module omdat helaas op dit moment geen tweede mediabox Next wordt geleverd.

Ik woon in Krimpen aan den IJssel en dat valt in de Krimpenerwaard.

In de zenderlijst op de Mediabox Next kom ik geen enkele lokale zender tegen. Vreemd, omdat volgens de mediawet Ziggo verplicht is minimaal 1 lokale zender te leveren in het digitale basispakket. 

RTV Krimpenerwaard is de lokale omroep van onze streek. Als ik via de ingebouwde tuner van mijn televisie zenders zoek, zit deze zender en nog meer lokale zenders gewoon in de zenderlijst.

Waarom is Ziggo zo karig met het leveren van lokale zenders in de Mediabox Next?

Er is niets mis met mijn aansluiting of bekabeling, mijn buurvrouw heeft ook geen lokale zenders op haar Mediabox Next. 

Dus Ziggo, wanneer gaan jullie eens wat meer lokale zenders doorgeven op de Mediabox Next?

Ik vind dit echt een zielige bedoeling. 

157 Reacties 157
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Vreemd, lokale worden zenders normaliter wel doorgegeven. Zie je helemaal niets op de kanalen 700 tot 725?

Krijg je daar een foutmelding?

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

De lokale zenders zitten tussen 30 en 49 .

De regionale zenders zitten vanaf 700

 

En nee, ik heb op 30 en 31 TV West en TV Rijnmond wat allebei dus regionale zenders zijn en geen lokale zenders. Meer niet. 

Volgens mij is er met de mediaboxen gewoon nog niet goed over na gedacht.

Maar ik mis RTV Krimperwaard enorm! 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

En toch moet het te ontvangen zijn, lokale zenders worden gewoon doorgegeven als je in het verzorgingsgebied woont.

Heb je ze nog nooit ontvangen?

Krijg je wel andere lokale zenders?

Krijg je een foutmelding?

Gaat het in het profiel “gedeeld” ook niet? Profiel kan je wisselen met het knopje op de zijkant van de afstandsbediening.

 

De televisie-uitzendingen van RTV Krimpenerwaard zijn in Schoonhoven, Bergambacht en Ammerstol digitaal te ontvangen via Ziggo kanaal 48. In Krimpen aan de Lek en Lekkerkerk via Ziggo kanaal 36

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik krijg geen foutmelding. Er staat gewoon geen enkele lokale televisiezender in mijn zenderlijst "gedeeld”  op de Mediabox Next.

Ik heb pas twee dagen een mediabox Next, maar als ik de televisie met de ingebouwde tuner de zenders laat zoeken met DVB-C zit RTV Krimpenerwaard er wel tussen bij Ziggo.

Ik had niet verwacht nu ik een Mediabox Next heb, dat ik geen lokale zenders meer zou krijgen.

Ik begrijp van jou Steef, dat in Krimpen aan de Lek, wat dus grenst aan Krimpen aan den IJssel deze zender wel doorgegeven wordt op een mediabox?

Dan lijkt het me toch een kleine moeite voor Ziggo, omdat zowel Krimpen aan den IJssel, als Krimpen aan de Lek, als Schoonhoven allemaal in de Krimperwaard liggen, de zender RTV Krimpenerwaard voor alle gemeenten in de Krimpenerwaard zichtbaar te maken op een Mediabox.  

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Probeer je zenders eens opnieuw op te halen in “mijn Ziggo”.

Ook kan het zijn dat je Next het hele administratieve proces nog niet heeft doorlopen.

Misschien dat morgen een moderator daar even naar kijkt.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Als ik in mijn Ziggo kijk op de computer heb ik inderdaad nog geen producten staan.

Dus misschien moet ik nog even wachten. Aan de andere kant, mijn buurvrouw is al een jaar Ziggo klant en heeft ook geen enkele lokale zender staan in haar zenderlijst op de Mediabox next. Ik heb gewoon het idee dat Krimpen aan den IJssel per ongeluk niet goed is ingedeeld.

Als ze de indeling gelijk trekken met Krimpen aan de Lek, zou ik RTV Krimpenerwaard al kunnen zien. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @wewanl, welkom op de Ziggo Community!

Ik zie dat Steefb al heel goed alle stappen met je heeft doorlopen, maar dat heeft nog niet de gewenste zender(s) opgeleverd.

wewanl wrote:

Ik heb gewoon het idee dat Krimpen aan den IJssel per ongeluk niet goed is ingedeeld.

Dit idee kreeg ik ook als eerste inderdaad. Als ik de website van RTV Krimpenerwaard kijk, staat de plaats er ook niet bij hier. Op kanaal 50 vind je ONS, kun je aangeven welke kanalen je precies daarvoor vindt?

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Best Alex,

 

op 30 staat: TV Rijnmond

Op 31 staat: TV West

Daarna gaat de zenderlijst gelijk door naar 50

Dus ik heb geen enkele lokale zender.  

Als ik dan hoor dat ze in Schoonhoven ( ligt ook in de Krimpenerwaard)  diverse lokale zenders hebben in de zenderlijst van de Mediabox Next, vind ik dat Ziggo in Krimpen aan den IJssel ook wel wat scheutiger mag zijn met het plaatsen van lokale zenders in de zenderlijst van de Mediabox Next. 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Helder, dank je wel! Tot op heden heeft de zoektocht nog niets opgeleverd, behalve dat het inderdaad een regio/plek is dat tussen wal en schip lijkt te zijn belandt. Zoals ook te zien is op de eerdere pagina. Hoe zit het met de Ci+ Module; heb je daar dezelfde zenders als op de Mediabox Next?

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Beste Alex, op de coaxkabel heb ik digitaal een hele reeks aan lokale zenders. 
 

Een aantal van die zenders zijn:

RTV Krimpenerwaard

TV Dordrecht

TV Barendrecht 

TV Lansingerland

TV Papendrecht 

Omroep Goeree Overflakke

Omroep SRC

WOS

TV Ridderkerk

Open Rotterdam 1

Open Rotterdam 2

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Helder! Ik was vooral benieuwd naar je CI+ Module, die had je ook nog toch?

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ja, ik heb ook een CI module voor tv boven.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Check! En daar staan de zenders ook niet tussen, @wewanl ? Als je via de CI+ module checkt?

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ja hoor, met de CI module boven , heb ik alle lokale zenders wel. 

Maar dat doet niks af aan het feit dat ik ook beneden op de Mediabox Next lokale zenders moet kunnen bekijken. 

Ik vermoed dat alle klanten van Ziggo die in Krimpen aan den IJssel met een mediabox kijken, tussen wal en schip zijn gevallen met het toekennen van lokale zenders op de mediabox per regio.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik hoor niet veel meer. Is het zo lastig om wat lokale zenders toe te voegen op de Mediabox Next voor inwoners uit Krimpen aan den IJssel? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @wewanl 
Het is zeker een gekke situatie dat zowel jij als jouw buurvrouw via de Mediabox Next de lokale zenders niet ontvangen. Deze hoor je namelijk wel te ontvangen via de Mediabox Next, net zoals je deze ontvangt via de CI+ module en via DVB-C. Ik heb dit probleem dan ook voor je uitgezet. Zodra ik terugkoppeling heb ontvangen, dan hoor jij uiteraard weer van mij. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @wewanl 
Het is alweer eventjes geleden, maar ik heb een terugkoppeling gekregen. Deze wil ik even met je delen. 

Als voorbeeld heb ik doorgezet dat je o.a RTV Krimpenerwaard niet kunt bekijken. Het is working as designed dat deze zender niet zichtbaar is voor jou en jouw buurvrouw. Je moet in de gemeente Nederlek wonen om de zender te kunnen zien op de Mediabox Next. De reden waarom je deze zender wel kan bekijken via jouw CI+ module is, omdat de CI+ module kijkt naar een bredere regio. Om die reden ontvang je dus meer lokale tv-kanalen via de CI+ module dan bij het gebruik van de Mediabox Next. 

 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Betekent dus dat als iemand in Schoonhoven woont, deze ook alleen de lokale zender RTV Krimpenerwaard kan zien? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de Schoonhovenaren een zwik aan lokale zenders te zien krijgen op hun Mediabox Next.

Als dat zo is wordt er met verschillende maten gemeten door Ziggo en hoop ik dat Ziggo zich wat flexibeler opstelt in het toekennen van lokale zenders op de Mediabox Next.

De lokale zender van Krimpen aan den IJssel, de gemeente waar ik woon, geeft Ziggo trouwens niet door…

Dus geef maar door dat ik graag wat lokale zenders op mijn Mediabox Next zou willen zien.

Dat moet toch mogelijk zijn? Krimpen aan den IJssel ligt notabene in de Krimpenerwaard !!! 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik heb inmiddels Ziggo klanten gesproken in Limburg en die hebben heel veel lokale zenders op hun Mediabox next, van veel andere gemeenten die niet van hun gemeenten zijn.

Wel 60 kilometer verder. Dus het verhaal dat alleen de lokale zender van je woonplaats zichtbaar is op je Mediabox Next zichtbaar is, klopt dus niet.

Wellicht is er verschil tussen voormalig Ziggo en voormalig UPC gebied, maar het lijkt me dat ik als Ziggo klant die hetzelfde betaalt als een Ziggo klant uit Limburg ook dezelfde rechten heb op een Mediabox next. 

Ik wil graag dat dit probleem opgelost wordt en niet dat ik met een kluitje in het riet gestuurd wordt. De lokale omroep van Krimpen aan den IJssel, LOK, geeft Ziggo overigens helemaal niet door!

Ik verzoek Ziggo om mij dezelfde zenders op de Mediabox Next door te geven zoals ik ook op de coaxkabel heb. Dit kan in Limburg bij de Ziggo klanten dus het lijkt met dat dit ook moet kunnen in Krimpen aan den IJssel. 

We zijn tenslotte allemaal Ziggo klant. 

Uitgelicht topic