1
Vraag
2
Reacties
martijn-visser

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Geen internet Next

Hallo, 

 

Sinds vandaag moet ik in een keer inloggen met password als ik de Next opstart. Daarnaast is hij wel met het netwerk verbonden maar er komt geen signaal door. Op al mijn apparaten perfect wifi signaal (255mbps) behalve op de Next. Heb hem al uitgezet en alles, wordt ook gewoon een ip toegekend. Next staat op 2 mtr van wifi punt dus dat zal geen probleem moeten zijn. Heeft 't de laatste 2 weken ook gewoon normaal gedaan. Iemand een idee wat hier verkeerd gaat? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
martijn-visser
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Terug gezet naar fabrieksinstellingen en alles weer goed... Waarschijnlijk is er een conflict geweest met een repeater. Next had hetzelfde ip adres gekregen als de repeater.... IP adres heeft hij nu aangepast en probleem is over gelukkig

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Heel vreemd dat je moet inloggen op de Next, ik denk dat je een vergissing maakt, want de Media Box Next heeft Wifi of een UTP verbinding. UTP hoef je niet voor in te loggen, deze gaat van Modem naar de Next.

 

Wifi heb je 1x password nodig en opslaan met OK/Go en dan blijft ie als alles goed gaat ingelogd.

Tenzij de de Next uitzet en hij het niet onthoud.

 

Laat maar even weten of je Modem of de Next bedoeld.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
martijn-visser wrote:

Hallo, 

 

Sinds vandaag moet ik in een keer inloggen met password als ik de Next opstart. Daarnaast is hij wel met het netwerk verbonden maar er komt geen signaal door. Op al mijn apparaten perfect wifi signaal (255mbps) behalve op de Next. Heb hem al uitgezet en alles, wordt ook gewoon een ip toegekend. Next staat op 2 mtr van wifi punt dus dat zal geen probleem moeten zijn. Heeft 't de laatste 2 weken ook gewoon normaal gedaan. Iemand een idee wat hier verkeerd gaat? 

Ik heb dit ook wel eens vaker gezien. Heeft u de diagnosetest al eens bekeken? Daar stond bij mij toen dat de Next verbonden was.

martijn-visser
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Next is ingelogd op het wifinetwerk met WiFi ww.

Diagnosetest gedaan en hier geeft hij aan wel verbonden te zijn maar dat de verbinding traag is waardoor ik bijv niet op Netflix kan. Bij controle van het netwerk is er niets aan de hand (tel verbonden met zelfde wifi punt en snelheid van 255mbps). Via het wifi punt gekeken maar daar ook geen rare dingen. Zegt dat Next is verbonden en dat er geen problemen zijn. 

martijn-visser
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Op welk kanaal? Ik herinner me dat ik in de 5GHz-band deze problemen had, maar toen ik naar de 2.4 GHz overschakelde ze verdwenen.

martijn-visser
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Terug gezet naar fabrieksinstellingen en alles weer goed... Waarschijnlijk is er een conflict geweest met een repeater. Next had hetzelfde ip adres gekregen als de repeater.... IP adres heeft hij nu aangepast en probleem is over gelukkig

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic