HaaJee

Level 6
  • 98Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Geen informatie beschikbaar TV gids Mediabox Next

Mijne dames en of heren van Ziggo.

 

Heb enkele maanden de next thuis.

TWEE maal een monteur geweest,  alles doorgemeten, ALLES !!!! PRIMA IN ORDE HIER QUA BINNENKOMEND SIGNAAL !

ÉÉN MAAL EEN nieuwe Next ontvangen,  was zegge en schrijve,  na bijna ÉÉN week..... weer kloten... ALWÉÉR géén televisie gids.

 

Diverse malen, ALLES compleet van de stroom af, en weer laten opkomen.

Ja ..... hoela...Nothing...niks.... nada.

Het zit rechtstreeks bekabeld op de modem

Diagnostiek,  Alles prima, snel,  kortom.... gewéldig.

Maar jah.... die tv gids hé, dat is jammer.

Geen info beschikbaar op :

 

NPO 1,2 en 3 ,SBS6, Veronica, NET5,  en meer !!

 

Heb er dagelijks hoofdpijn van, wordt ziek van Ziggo.

56 Reacties 56
Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

Heb je al eens de fabrieksinstellingen gereset?

Dit probleem is al vaker opgelost door de fabrieksinstellingen te resetten, je verliest geen gegevens en de meeste persoonlijke instellingen blijven bewaard.

 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ik raad je aan de volgende stappen te doorlopen. Je opnames en geplande opnames blijven bewaard:

  1. Koppel alle apparatuur los van je Connectbox zoals pihole, wifibooster, switch, dnsserver, computers, enz.
  2. Verbind je Next met de Connectbox via UTP kabel en gebruik poort 1 (alle andere poorten dus leeg). Gebruik evt een andere UTP kabel. (Via wifi werkt onderstaande niet).
  3. Zet je Connectbox uit, wacht 10 sec, zet hem aan en wacht nu 3 minuten.
  4. Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop.
  5. Zet de box weer aan en houd de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant tegelijk circa 10 seconden ingedrukt.
  6. Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm.
  7. Het mooiste zou zijn als je de Next voorlopig op deze manier aangesloten laat dus zonder andere netwerk devices ertussen.

Laat je ons weten of dit helpt?

Mocht je hierna nog steeds problemen ervaren, vertel ons dan ook precies welke apparatuur allemaal is aangesloten op je netwerk.

We kunnen hier op de community vervolgstappen voor je bedenken en ook kunnen de moderators je verbinding monitoren. Ik snap je frustratie maar verbindingsproblemen zijn vaak lastig te ontdekken en geduld is nodig.

HaaJee
Topicstarter
Level 6
  • 98Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

....... euh, nog even voor de duidelijkheid. 

 

Ik heb de laatste maanden wel 30x alles terug gezet naar fabrieks instellingen.

 

Toen de zooi weer op kwam .. had ik hélemaal de rapen gaar.

Fout melding na foutmelding.

Klanten service stuurde uit armoede maar een nieuw next.

Schoot niks op 

 

Monteur was hier, kwam binnen met zwart ..... en ging weg met grijs haar, toen ik hem vertelde,  had al vele vel vele uren ervaring, om maar eens NIET bekabeld op te starten....dus WIFI. toen kwamen we erdoor.

Later in de avond moest ikzelf maar eens de UTP erin steken, zodat het kl...ding overging op bekabeld.

 

IK WIL DIT N I E T meer, ben er nu heel erg moe van.

Gooi het net zo goed het raam uit..... met héél véél plezier.

 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Fabrieksreset is niet hetzelfde als precies de 7 stappen die ik omschrijf.

 

Nogmaals, ik snap je frustratie. Als je dit topic hebt gestart om je frustraties te uiten, prima. Maar als je wilt dat we naar een diagnose en oplossing toe gaan werken, moeten we je toch vragen om je geduld. Er zijn echt nog wel dingen die de monteurs nog niet hebben gedaan en die via de community wel kunnen. Daarbij is het wel van belang zo precies mogelijk te zijn in de stappen die je volgt en de beschrijvingen die je geeft.

 

Één ding in je laatste bericht is een alarmbel: opstarten met UTP kabel lukte niet maar via Wifi wel?? Dat kan duiden op een kapotte kabel of kapotte Connectbox. Zelfs op kapotte Next maar die is al vervangen begreep ik.

 

Vertel om te beginnen eens:

  1. Heb je nog andere apparatuur op je Connectbox aangesloten zoals pihole, wifibooster, switch, dnsserver, router, computers, enz?
  2. Is de Connectbox al een keer vervangen?
  3. Is het aansluitpunt al vervangen? Kun je daar es foto’s van posten?
  4. Is de UTP kabel al een keer vervangen?
  5. Heb je problemen met replay / opnames (te vaak en lang “momentje...” in beeld of slechte beeldkwaliteit)?
  6. Heb je regelmatig connectie of snelheid problemen met andere apparaten in je huis?
  7. Hoe lang speelt dit probleem al?
HaaJee
Topicstarter
Level 6
  • 98Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Antwoorden.

1. Ja wifi booster

2. ja, 1 maand of zo geleden

3. Ja, vorig jaar

4. ja, TWEE weken geleden 

5. Nee

6. Nee

7. Dik twee maanden.

 

Henk

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Oké Henk. Dit is een goed antwoordenlijstje. Je wifibooster is waarschijnlijk het probleem.

Het is namelijk bekend dat er problemen zijn na elke update wanneer een wifibooster wordt gebruikt. Dit probleem is in onderzoek maar helaas verwacht Ziggo geen oplossing op korte termijn. Daardoor mislukte je fabrieksinstellingen via UTP waarschijnlijk.

 

Wat je dus NA ELKE UPDATE voorlopig moet doen is:

  1. wifibooster loskoppelen / uitzetten.
  2. Je Next aansluiten met UTP kabel op poort 1 van je Connectbox.
  3. Fabrieksinstellingen via instellingen OF fabrieksinstellingen zoals in mijn eerste post als je nog zekerder wilt zijn (dit is een diepere reset).
  4. Als alles in orde is, dan ook nog je wifibooster resetten. Er is een klein knopje (of gaatje?) achterop dat je kunt indrukken (evt met paperclip). Paar seconden ingedrukt houden tot de wifibooster gaat resetten.
  5. Nu je wifibooster weer aansluiten.

Je zou kunnen proberen om het zonder wifibooster te stellen. Bv door je Connectbox zo centraal mogelijk in je huis te zetten. Gedoe, ik weet het. Maar steeds fabrieksinstellingen na een update is ook gedoe.

Laat me maar weten of bovenstaande heeft geholpen.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Toch wel een raar probleem met de Ziggo Wifi Booster. Kan me weinig voorstellen over een oorzaak, bij goed werken, behalve bij een Update van de Next. Is dit miscchien alleen via een Wifi Connectie en bekabeld niet?
Is het de Booster met een Internetkabel, of de Booster via het stopcontact, die het probleem geeft? Of allebei?

HaaJee
Topicstarter
Level 6
  • 98Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Antwoorden:

1. Gedaan.

2. Was al connected in poort 1

3. Diepe reset uitgevoerd 

4. Uitgevoerd 

5. Uitgevoerd.

 

Toen werkte Afstand bediening niet meer.

Je wordt geacht naar beneden te scrollen om een voorkeur aan te geven, en accepteren......

Opgezocht op internet,  het bleek dat je de TV toets + de nul (0) , tien seconden ingedrukt moest houden.

Toen werkte dit óók wéér.

 

Nog wel een opmerking....

Toen een plaatje van de afstandsbediening op het scherm kwam, was het geheel onduidelijk.

 

Hier stond een vinger op de TV toets & op cijfer vijf (5)

Dit werkt dus niet.

 

Maar goed, het spul werkt weer.

Ben héél erg benieuwd wanneer ik alwéér een ½ vakantiedag moet opnemen.

Het zijn er de laatste maanden diverse geweest helaas.

 

Nou ja, bedankt voor het meedenken,  en ik hóóp níet tot binnenkort.

 

Groet, Henk 

 

PS.

de booster heb ik nodig, omdat ik ín het centrum & in een appartementen complex woon.

Voorheen drukte alle medebewoners én de vele winkels mij finaal weg.

Nu ben ík sterker dan de anderen, vandaar.

Alles uitgeplozen met o.a. de wifi analyzer en speedtest app.

HaaJee
Topicstarter
Level 6
  • 98Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Vraag :

Toch wel een raar probleem met de Ziggo Wifi Booster. Is het de Booster met een Internetkabel, of de Booster via het stopcontact, die het probleem geeft?

 

Antwoord:

Het is de ziggo wifi booster C7

Die met de drie antennes.

Bekabeld naar het modem.

Henk.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@HaaJee Bedankt voor de info. Dit zou doodgewoon goed moeten werken voor de Next. Voor mij en waarschijnlijk ook voor jou: ???????

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

hanh, dit is een bekend probleem, zie ook hier:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/media-box-next-49220

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

@HaaJee  dat de ab opnieuw gekoppeld moet worden na zo'n diepe reset wist ik niet, mijn excuus daarvoor. Ik voeg het toe aan mijn stappenlijstje voor de volgende keer. Je hebt het gelukkig gevonden.

 

Wat betreft je wifi, een vast kanaal instellen kan ook ook nog wel es helpen. Ik heb begrepen dat vooral de hogere kanalen problemen kunnen geven. Maar ja, soms ontkom je niet aan de booster.

Ik hoop van harte dat de uitgevoerde reset een goed resultaat geeft. Op z'n minst tot aan de volgende update. Hoogst waarschijnlijk moet je het dan weer uitvoeren (en dan echt op precies dezelfde manier maar misschien is fabrieksinstellingen voldoende ipv diepe reset).

Dank voor je geduld en medewerking. Laat sowieso over een weekje of zo weten of je EPG nu goed geüpdate wordt. We willen nl. graag weten of de methodes die we aanreiken ook echt helpen.

HaaJee
Topicstarter
Level 6
  • 98Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Opmerking was :

Wat betreft je wifi, een vast kanaal instellen kan ook ook nog wel es helpen. Ik heb begrepen dat vooral de hogere kanalen problemen kunnen geven. Maar ja, soms ontkom je niet aan de booster.

 

Antwoord:

Natuurlijk heb ik alles uitgeplozen, en het altijd cq minst drukke kanaal vast ingesteld.

En geen hoog kanaal., nl.42

En zo toren ik boven iedereen uit... Snappie?

Doeg, Henk.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Yep ik snappiet. Had al zo’n sterk vermoeden dat je dat ook al had geprobeerd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Dolfff wrote:

hanh, dit is een bekend probleem, zie ook hier:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/media-box-next-49220

@Dolfff 
Anne H Ziggo schreef daar.

“Het heeft te maken met IPv6 en IPv4 internet en de routering van data stromen in je thuisnetwerk.”

En dat IPv6 geklooi heeft nog veel meer problemen, zoals met verbinding maken telefoons en bepaalde tablets, zelfs na alle bekende tips and tricks..

Hier Full Dual Stack een half jaar geleden uit laten zetten, het was niet meer te harden en hier update nu wel de 2e Next automatisch achter een Wifibooster via een netwerkkabel.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Hm oké dat verbaast me niet dan inderdaad. Misschien is dit dan vooral gerelateerd aan fziggo gebied?

Misschien is dat ook nog een optie voor Henk dan om dit uit te laten schakelen (andere CB firmware gok ik). Moet je wel de mazzel hebben dat je iemand aan de lijn krijgt die snapt waar je het over hebt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@DolfffAls je letterlijk vraagt om je modem op alleen IPv4 te zetten, dan moet dat lukken.

Ook oud-UPC kan hier last van hebben met Dual Stack Lite.

HaaJee
Topicstarter
Level 6
  • 98Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Halloooo..... hier in Henkie alwéér,  ...... ZONDER TELEVISIE GIDS !!!

 

Het is BIJNA !!! twee weken goed gegaan !!

Zeg het maar.

Wat moet ik doen :

1. Wachten totdat ik een ons weeg

2. Zo verder "leven" ?

3. Alles afkoppelen, en retour ziggo

4. Alles afkoppelen en uitraam gooien.

5. Ziggo opzeggen. 

 

Henk

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Wat balen Henk.

Nog even voor de duidelijkheid: Next uit en aan met knopje acherop, helpt dat tijdelijk? Dit is nog even belangrijk voor de diagnose.

Uitgelicht topic